رمزگشایی توسعه «بورس اوراق بهادار تهران»

[ad_1]

در رفتن هفته گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران پس از مدت ها وقفه توانست بیش از 3 درصد رشد کند. این اتفاق بی سابقه در سال 1400 پس از ابلاغ بسته حمایتی 10 ماده ای وزارت اقتصاد رخ داد. همچنین هفته گذشته محسن رضایی، معاون اقتصادی دولت سیزدهم، اهداف بالایی را برای بورس تهران بیان کرد.

به گزارش فرارو، بازگشت مالیات نقل و انتقال سهام در بازار سرمایه، کاهش 5 درصدی مالیات شرکت ها، مشوق های مالیاتی شامل قیمت سوخت گاز صنایع و نرخ خوراک پتروشیمی ها، حمایت از بورس با مجموعه ای از این عوامل، کاهش و نرخ های سنا ایجاد شد.

البته همچنان ترس در بازار وجود دارد، اما اگر به آمار معاملات نگاه کنید، تمام پول هایی که در سال 1399 وارد بازار شد، هفته گذشته از بازار خارج شد. بازار سرمایه تنها بازاری است که در حال حاضر زیر ارزش خود معامله می شود، بنابراین به زودی این بازار به ارزش واقعی خود باز خواهد گشت.

چرا بورس رشد کرد؟دلایل رشد بازار سهام
مهدی افضلیان کارشناس بازار سهام در گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بورس پتانسیل رشد خوبی دارد، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از علائم سهام زیر ارزش ذاتی خود معامله می شدند، فضای رشد بازار وجود داشت، اما در بورس با شرایط ایجاد شده، رشد شتاب گرفت، اما هفته گذشته رشد کرد. برخی از موانع رشد برداشته شد که منجر به افزایش 67000 واحدی در دو روز پایانی هفته شد.

وی افزود: در این زمینه افزایش فروش اوراق بهادار دولتی در بورس یکی از دلایل اصلی رکود در بورس است. سهم از نظر سرمایه گذاری جذابیتی ندارد و روند نزولی را طی کرده است، به طوری که در چهار ماه اخیر با معاملات الگوریتمی، دستکاری ناظران بازار، بورس به سمت پایین کشیده شده است. و غیره و در نتیجه قیمت سهام شرکت ها به شدت کاهش یافت. .

افضلیان گفت: در چنین سناریویی بی اعتمادی و بی اعتمادی به بورس، فشار فروش سهامداران خرد را بر بورس ها تشدید کرده است. این در حالی است که چند ماهی است که سهامداران از شرایط بازار و همچنین شکایت به قوه قضائیه از وضعیت بازار گلایه دارند. با افزایش قیمت دلار و همچنین دستور وزیر اقتصاد بازار در روزهای سه شنبه و چهارشنبه احیا شد و سهام زیادی خریداری شد.

این فعال بورسی افزود: در چنین سناریویی به دلیل مداخله و کنترل کمتر بر عرضه های قانونی، سهامداران وارد بازار شدند و حجم معاملات نیز بهبود یافت و این موضوع منجر به افزایش 40 هزار واحدی شاخص کل شد.معاملات روز چهارشنبه ” از سوی دیگر، بسیاری از نشانه ها همچنان زیر ارزش ذاتی خود در حال معامله هستند، بنابراین می توان گفت روند مثبت بازار و خط خرید ممکن است تا ابتدای هفته جاری ادامه داشته باشد، اما از روز دوشنبه بازار سهام احتمالا صعود کردن. تعادل با صف های عرضه.

افضلیان افزود: به عبارت دیگر پس از چند روز افزایش مستمر قیمت ها، بسیاری از سهامداران در حال شناسایی سود هستند، بنابراین بازار متعادل می شود، از سوی دیگر در پایان سال با بازار بالا مواجه خواهیم شد اما این یک افزایش شدید است.” و بورس سریع نیست اما بورس به آرامی و به تدریج رو به بالا رشد خواهد کرد که در این صورت با استفاده از تحلیل و علم بورس هرکسی می تواند در این بازار سرمایه گذاری کرده و سود کند.

کارشناسان بورس با اشاره به اینکه در صورت عدم تغییر روند و مداخلات مجدد در بازار، بازار سهام به رشد خود ادامه می دهد، خاطرنشان می کند: اگر روند کلی بازار دنبال شود، قطعا خریداران سهام گذشته را خریداری می کنند، اما بورس اوراق بهادار را ادامه می دهد. همچنان کمبود منابع مالی دارد اما با توجه به ارزش سهام، با نقدینگی برابر موجود، بازار سهام سبز شد، اما اگر ناظران بورس مجددا تلاش کردند روند معاملات را مختل کنند، بترسید و فشار را می‌فروشیم.

افضلیان گفت: نکته مهمی که ذینفعان باید به آن توجه کنند این است که به عنوان مثال با افزایش 40 هزار واحدی شاخص در روز چهارشنبه، بسیاری از علائم افزایش 5 درصدی را تجربه نکردند، بنابراین برای اندازه گیری بازدهی علائم مختلف، شاخص کل نمی تواند. بررسی شود.” این باید معیار خوبی باشد، در این زمینه برای کسانی که می خواهند در بورس سرمایه گذاری کنند، اما دانش کافی ندارند، سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری سهام ممکن است بهترین و کم ریسک ترین گزینه باشد. سرمایه گذاری در بورس.

وی تصریح کرد: در 15 ماه گذشته که قیمت بسیاری از نمادهای بورسی به شدت کاهش یافته است، عملکرد این صندوق ها از بسیاری از نمادهای بازار بهتر بوده و باید ریسک کمتری را در این حوزه متحمل شوند، زیرا این صندوق ها توسط مدیریت می شوند. کارشناسان بازار.” واقع شده است و سرمایه گذاران بورس می توانند با ریسک کمتری سرمایه گذاری کنند.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما