روزنامه حکومتی سخنان کلیباف علیه رئیسی را سانسور کرد

[ad_1]

یک روزنامه ایران متن کامل اظهارات رئیسی در جلسه دیروز مجلس را که شامل 4200 تومان بود، منتشر کرد.

این روزنامه به نقل از رئیس جمهور نوشت: «دو راه بیشتر نبود. یا برای حفظ ارز انتخابی یا حذف ارز انتخابی و جبران آن برای مردم، اما مجلس به جبران تداوم ارز انتخابی یا حذف ارز انتخابی رأی نداد. مجلس در مورد هیچ یک از آنها اظهار نظر نکرد و فوریت این لایحه را رد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به عدم تصویب فوری در مجلس برای حذف ارز ترجیحی، گفت: امروز با شرایطی مواجه هستیم که مجلس در مورد ادامه یا تعطیلی ارز ترجیحی و از سوی دیگر اظهار نظری نکرده است.

رئیسی، اقدام مجلس در رای گیری برای غیرضروری بودن لایحه دولت را به معنای فوریت حذف ارز ترجیحی دانست و افزود: قانون می گوید در این زمینه منبع تداوم تخصیص اولویت مشخص نشده است. ارز، چه باید کرد؟ ارز ترجیحی باید حذف شود. پس من برای ریاست محترم مجلس کامنت نوشتم و گفتم در جلسه نمایندگان محترم شفاف سازی کنیم که رای ندادن به یک فوریت لایحه چه فایده ای دارد؟ در نهایت تصمیم مجلس بود که در مورد ادامه یا حذف ارز ترجیحی تصمیم بگیرد و در صورت مثبت بودن، در مورد غرامت چه باید بکند، اما مجلس در مورد هیچ یک از این موارد اظهار نظر نکرد.

رئیس جمهور گفت: نتیجه این است که ارز انتخابی باید حذف شود. ما آن را به نفع ندانستیم و احساس کردیم ضربه ای به جان مردم است که خط قرمز ماست. خداوند متعال به رهبر معظم انقلاب عنایت فرماید که مشکل را حل کردند. ایشان هم مثل مشکل گشا در همه جا لطف کردند و در این چند ماه مشکل را حل کردند تا در شرایط مالی فعلی تخصیص ارز اولویت دار را ادامه دهیم تا تکلیف رفع شود.

ما معتقدیم در صورت حذف ارز ترجیحی، باید به جبران خسارت جدی توجه شود

رئیسی در تشریح رویکرد دولت در قبال بودجه گفت: این را بدانید که ما هم معتقدیم در صورت قطع ارز انتخابی باید به فکر جبران تاثیر آن بر زندگی مردم به ویژه نیازمندان باشیم. حذف ارز انتخابی بدون در نظر گرفتن سفره مردم و زندگی نیازمندان امکان پذیر نیست.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در این زمینه سازمان برنامه و بودجه جلسات متعددی را با برخی از کارشناسان اقتصادی در مجلس و ریاست محترم مجلس برگزار کرد و در این زمینه موافقت و همکاری کرد تا مجلس و دولت امروز این موضوع را حل کنند. با یکدیگر

رئیسی گفت: دولت با مجلس تلاش می کند این موضوع را به گونه ای حل کند که موجب رشد اقتصادی کشور شود و به معیشت مردم و نظام اقتصادی، مالی و مالی کشور لطمه ای وارد نشود. هر گونه پیشنهاد در این زمینه که ممکن است تمام اهداف را برآورده کند باید توسط ما پشتیبانی شود.

به ویژه پس از سخنرانی رئیس جمهور، کلیباف موضوعاتی را مطرح کرد که توسط روزنامه دولت سانسور شده بود.

محمدباکر کلیباف گفت: ارز انتخابی مربوط به معیشت مردم است. در بودجه سال 1400 مبلغ 8 میلیارد تومان برای این ارز در نظر گرفته شد و به دولت این حق داده شد که سیاست های جبرانی برای دسترسی مردم به این معیشت در نظر بگیرد.

به گفته رئیس مجلس، دولت تازه شروع به کار کرده بود و بخش قابل توجهی از ارز ترجیحی استفاده شده بود. دولت بلافاصله این لایحه را به مجلس ارائه کرد و انتظار داشتیم ظرف 48 ساعت در مورد آن تصمیم گیری شود.

وی گفت: «مجلس نمی توانست تصمیم سریع و عجولانه ای در مورد این مهم اتخاذ کند.

کلیباف با بیان اینکه مجلس بلافاصله به لایحه حذف ارز منتخب رای نداد، گفت: بهتر بود دولت بودجه را برای رسیدگی به موضوع عدم ورود به مجلس اصلاح می کرد. دولت

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما