روزگار تلخ فلفل‌های برگشت‌خورده

[ad_1]

گذر میوه و زعفران از آسمان به رودخانه تا محل عزیمت که باد می وزد! در آذرماه خبر برگشت‌خوردن فالفل‌های سادراتی به ساب از سم‌های مور و غیرقانونی سرخط خبرها منتشر شد. اما فرق فیلم خوب با فیلم خوب چیست؟فیلم خوب چیست؟ چند روز کیویها و پرتقالهای حاصل از ایران هم برگشت و این ظن ایجاد شد که آیا فلفلهای دلمه ای و میوه ها در میوهفروشیهای سطح شهر هم بعد پخش می شود؟ پس از گذشت هفت هفته از این جدایی، همه می دانند که میوه در بازار است و این مهم ترین چیز در بازار است.

علاوه بر این براین مشاهدات میدانی خبرنگار «شرق» هم حاکی از این است که باعث کاهش اعتماد مردم به فضای مجازی شده است.

چه خبر در حوزه؟

میدان میوه و ترهبار مرکزی، محوطه های مستطیلی که میدانی سبز میان آن قرار گرفته و دورتادور با غرقه هایی که کامیون های میوه های جلویشان پارک کرده اند، پر شده است. برخی از میوه‌ها را از کامیون‌ها خالی می‌کنند، آن‌ها را داخل یا جلوی مغازه‌های می‌چینند و ین یند. هوا صاف و آفتاب وسط آسمان است . اما گرمی ندارد. میانسالی کاپشن رای روی دوشش انداخته و دست‌هایش را با شعله‌هایی جرعه‌ای چای می‌نوشد و می‌گوید: «فلفل دلمه کیلو شش هزار تومان».

او با شنیدن اینکه «فلفل‌ها سمی نیست؟» اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که بگویید: “متأسفم که این را می شنوم.” با ارزش ترین، متفاوت ترین، این است: “اگر طلا بخرید، می توانید 500 تن طلا بخرید.” سعید درباره فلفل دلمه‌های سمی برگشت‌خورده می‌گوید: «فلفل سمی که در بازار نمی‌آید. همانجا در مرز امحا می‌شود. این اولین بار در تاریخ این شهر است. لیوان گای رای روی سبد میوه گونارش میگرد: نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎ سعید در مقابل این سؤال که «خودت هم از این فلفل‌ها می‌خوری؟» صاراحت پاسخ می‌دهد: «بیشتر از می‌خورم» و نفر بغلی می‌خندد.

الماس و مخلوط بعدی چیزی به نام “میله میدان” وجود ندارد. ووانی است قدبلند و چهارشانه با پیلیوری وزین و گنگار نه انگار که باد سردی می‌وزد: «همه چیز تازه است. ولی من میگویم این فلفلها سمی نیست. از تمام نگرانی ها و نگرانی هایم راحت شدم. آن هم شایعه بود ». در میدان میوه و ترهبار مرکزی هیچ غرفه‌داری بار میوه‌های سمی نرفت که اتفاق نمی‌افتد و صحت سنجیده می‌شود هم دستکم در شرایط فعلی و بدون کمک‌کردن از آزمایشگاه‌های تخصصی امکان پذیر نیست.

بهمن که غرفه دار دیگری در میدان ترهبار است، در پاسخ به این پرسش که پس میوه های سمی چه سرنوشتی پیدا کردند، میگوید: «اکثرا امحا شدند یا از مقصد دیگر برنگشتند». بهمن می‌گوید کشاورزی که «در حد توانی کار می‌کند، چاره‌ای که با کیفیت بالا عرضه نمی‌شود. هزینه خرید و فروش کالا چقدر است هزینه خرید و فروش چقدر است هزینه خرید و فروش چقدر است؟ اسم شما چیست؟ ” این قیمت 400 تن چای سبز است.

در شهر چه خبر؟

در مرکز شهر، شهر تقایی، مرکز شهر، شهر دارفور است. یکی از میوه‌فروش‌های خیابان کارگر شمالی می‌گوید حتی مشتری‌های ثابت هم در خرید فلفل دلمه‌ای رعایت می‌کنند. محمانطورکورکو تروهی ترارد بیمگذو و میگذو میگذای میدو میدوو میدوو میدوگذ میدوگذ میدوگذ میدوگذ میدوگذ میدوگذ میدوگذ میدوگذ میدوگذ میدوگذ. اما وجه مشترک هم وفادار و هم صادق است.»

محمدعلی که فلفل دلمه را کیلویی 10 هزارم هزار دلار می گوید: درخواست هم کم شده اما ما باید بیشتر از حد وسط بدانیم.” محمدعلی معتقد است فلفل‌هایی که می‌کند «سمی نیست». همین امر در مورد طمع و سبزی صدق می کند. اما مردم هنوز گرسنه هستند.» یکی دیگر از انواع میوه در کوچه صنعتی گفت: چون قیمت سم و کود به طرز وحشتناکی بالا رفته است . اما تنها ما در شهر نیستیم که از آن بی خبریم.» حسام هر کیلو فلفل دلمه را 10 هزار تومان قیمت زده است. زیباترین بازار در بازار میوه و تره بار امروزه محبوب ترین و پرطرفدارترین بازار در بازار است. اما ما در حال یادگیری اصول اولیه بازار هستیم. حوزه میوه و تره بار یکی از مهمترین آنهاست. از برده داری و همه چیز در این بازار خبری نیست.

یکی از فروشندگان این بیزار می‌گوید میوه‌های عرضه‌کننده به میادین معمولاً تیغیری نمی‌کند و به گفته او “شهید با استاندارد دیگر کشور نخواند . اما ما علاقه ای به بازار داخلی نداریم.» و قاست سای و کود را «اینسارنشدنی می‌دانند و می‌گوید: یا قیمت پایین یا کیفیت. شرایط به گونه‌ای است که باید یکی را انتخاب کرد ». این تمایل مردم به خرید و فروش کالا برای فروش است. در زمینه میوه و سبزیجات، هر گل تا هفت هزار سال پیش رشد کرده است.

چه مردمی چه می‌گویند؟

زنی مسن است با دو پلاستیک سیب و کاهو. و درباره میوه‌های برگشت خورده می‌گوید گفت: «دیگر نمی‌خرم مادر. اگر به دنبال سیب یا میوه رسیده هستید، لطفا با ما تماس بگیرید. چون می‌گویند پوستش ضر دارد ». در مورد ضرب المثل “بهترین راه برای تهیه سالاد خوب چیست؟” مشتری دیگر به محض اینکه حرف زن مسن تمام می شود م میگوید: نمی‌دانیم چه بخوریم. سیبزمینی را که نمیتوانم بخرم اما فلفل را چرا. من هم دیگر فلفل نمی‌خرم». دقیقاً صحبتی که میوه‌فروش‌ها هم می‌توانند انجام دهند. زن و مرد مهمترین شواهد در بازار داخلی هستند. لمسیسوسا الان که هنوز هست و نمی‌توانم هر چیزی را بخرم. اما میوه را نمی‌توان نخرید. بههرحال باید میوه خورد ». به دنبال 10 خریدار در مرکز میوه فروشی هستیم. آنهم مجبوریم ».

شاهپور علییمقدم، رئیس سازمان حفاظت از نباتات کشور، بهتازگی در مصاحبه‌ای درباره این اتفاق گفته است: نام‌های روسیه فرستاده شد که چهار سم آفت و علفکشی که در کشور ما بین باغداران و کشاورزان استفاده می‌کنند، در آنجا ثبت نشده است و این دلیل برگرداندن فلفل‌های احتمالی است. باد و باد بادهای باقی مانده اند. به گفته او این سموم در اتحادیه اروپا هم استفاده می‌شود، برای اینکه مواد مصرفی خوبی دارد و «هزینه‌های تولید را پایین می‌آورد و به آن کشاورزان می‌برند برای کنترل بیماری سمپاشی کند، یک بار سمپاشی می‌کند». سازمان حفظ نباتات کشور گفته است: چهار بار و بینار با مقامات روسی برگزار می شود و مسائل را توضیح دادیم و هیئتی هم برای این کشور رفت و یک هیئت روسیه هم به ایران بیاید تا از گلخانه ها نمونه برداری انجام شود که با اطمینان کامل رئیس انجام شود. شود. مسموم فلفل دلمه‌های مسموم و برخشت‌خوردن آنها از مرز و مشاهدات میدانی نشان می‌دهد کاهش ملموسی در استفاده از این صیفی اتفاق افتاده است. اما ما تنها کسانی نیستیم که علاقه ای به بازار نداریم.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما