سالار دیونی، سرزمینی جادویی با دو آسمان

برای اجرا باید بدانید که شگفتی های ناشناخته زیادی در این سیاره وجود دارد که حتی درباره برخی از آنها نشنیده ایم. برخی از این شگفتی‌ها، مانند دیوار بزرگ چین یا آبشار نیاگارا، آنقدر معروف هستند که عکس‌های آن‌ها در مجلات و وب‌سایت‌های مسافرتی به نمایش گذاشته می‌شود. اما مکان هایی هستند که چندان معروف نیستند و این بکر بودن و رمز و راز بر زیبایی آنها می افزاید. حتما تعجب می کنید اگر بدانید جایی در زمین و در اطراف این آمریکای جنوبی سرزمینی وجود دارد که به نظر می رسد دو بهشت ​​دارد. آیا تا به حال به مکانی با دو آسمان سفر کرده اید؟ سالار دیونی جایی است که در مورد آن صحبت کردیم و می خواهیم درباره این منطقه زیبا، شگفت انگیز و جادویی بیشتر بدانیم. پس به ما بپیوندید

موقعیت جغرافیایی

سالار دیونی یکی از نادرترین مناظر روی کره زمین است که در آمریکای جنوبی و در جنوب غربی بولیوی و در نزدیکی رشته کوه های آند قرار دارد. این منطقه با مساحتی در حدود 10582 کیلومتر مربع، بزرگترین کویر نمک جهان است که بر اثر تبخیر دریاچه های ماقبل تاریخ به جا مانده است. شاید از شنیدن نام کویر نمک متعجب شده و با خود می گویید چگونه در میان کویر دو بهشت ​​وجود دارد؟ جالب است که زمین در این منطقه دارای یک لایه ضخیم نمک و یک لایه نمک چند ضلعی است که در افق پخش می شود. در ایام خاصی از سال دریاچه های اطراف به این کویر نمک می ریزند و لایه نازکی از آب روی این سطح نمک تشکیل می شود. این لایه نازک آب، زمین را به آینه ای تبدیل می کند که تصویر آسمان بالا را منعکس می کند. آیا این شگفت انگیز نیست؟

سالار دیونی که به نظر خارج از این دنیاست، بزرگترین کویر نمک جهان است. بنابراین، منبع عالی برای استخراج نمک، لیتیوم، پتاسیم، منیزیم و عناصری است که برای ساخت باتری لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند و خودروهای برقی استفاده می‌شوند و کارگران محلی این عناصر را از زمین استخراج می‌کنند. باور کنید سالانه حدود 10 میلیون تن نمک از این سرزمین برداشت می شود. همچنین زیبایی فریبنده این مکان باعث می شود هر ساله گردشگران زیادی به ویژه در فصل طغیان رودخانه ها از این مکان دیدن کنند و سفری رویایی و فراموش نشدنی به این بهشت ​​زیبا داشته باشند.

بزرگترین آینه طبیعی جهان

اگر قصد سفر به سولور دیونی و دیدن شگفتی های دو بهشت ​​را دارید، بهتر است در فصل های سرد مانند پاییز و زمستان و فصل بارندگی از این مکان دیدن کنید. زیرا در تابستان و زمانی که هوا گرم و خشک است، آب روی زمین کاملا خشک می شود و منظره ای که در مقابل شما قرار دارد، تنها یک میدان وسیع نمک خواهد بود. در فصل بارندگی، آب دریاچه پوپو به داخل زمین شور می ریزد و منظره ای خیره کننده از انعکاس آسمان بر روی زمین ایجاد می کند. این پدیده که به عنوان بزرگترین آینه طبیعی جهان شناخته می شود، صحنه ای شگفت انگیز و منحصر به فرد برای عکاسی ایجاد می کند. در مرکز منطقه سالار دیون چندین جزیره وجود دارد که بقایای آتشفشان های باستانی هستند و کف جزایر با انواع سنگ های فسیل شده و جلبک ها پوشیده شده است.

هتل های نمکی

تجربه خوابیدن در هتلی که تماماً از نمک ساخته شده است، قطعا یک تجربه منحصر به فرد است. همانطور که می توانید یک غار از یخ بسازید یا یک هتل غار سنگی در دل کوه ها بسازید، ساخت یک هتل نمک احتمالاً هیچ ربطی به انسانیت ندارد. یکی از جاذبه های سالار دیونی برای گردشگران، اقامت در این هتل های نمکی است. داستان ساخت این هتل ها از آنجا شروع می شود که این مکان از شهر دور است و برخی از مهمانان دوست دارند زمان بیشتری را در آنجا بگذرانند. از آنجایی که این منطقه کمبود داشت، کشور بولیوی تصمیم گرفت از نمک، عنصر فراوان سالار دیونی، برای ساختن هتل هایی در نزدیکی نمکزارها استفاده کند تا گردشگران بتوانند یک شب در این مکان بمانند. برای اینکه بدانید نمک نه تنها در ساخت هتل، دیوار، نما و … کاربرد دارد، بلکه اقلام هتلی نیز از این نمک ساخته می شود! هتل های نمکی به قدری زیبا و جذاب هستند که برخی از گردشگران تنها برای اقامت در این هتل ها به سالار دیونی سفر می کنند. به نظر من حق با آنهاست!

حیوانات زنده در زندان

به دلیل وجود نمک فراوان در این منطقه حیاتی وجود ندارد. البته در ایام خاصی از سال پرندگان مهاجری مانند فلامینگوهای صورتی هستند که مدتی از این منطقه دیدن می کنند.

جادوگر شیطان در شب

آسمان کویر است و ستارگان باران. در هیچ جای دنیا نمی توان آسمانی صاف و پر ستاره مانند آسمان کویر دید. سالار دیونی که منطقه ای کویری است نیز آسمانی صاف و پر ستاره دارد. اما در فصل بارانی که آب رودخانه جاری می شود و تصویر آسمان را روی زمین منعکس می کند، اگر شبانه به این مکان سفر کنید، انگار در وسط کهکشانی با میلیاردها ستاره شنا می کنید. و قطعا چشمان شما به این میزان زیبایی و شگفتی باور نخواهد کرد.

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما