سبدهای خالی خانگی؛ مردم تمایلی به خرید شیرینی به مناسبت ندارند

[ad_1]

رئیس اتحادیه قنادان، قنادان، کافه و قنادان مشهد با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه نسبت به سال گذشته، گفت: شیرینی از سبدهای خانگی خارج می شود.

به گزارش ایسنا، محمد فرزانی در آستانه میلاد حضرت زهرا (س) درباره گرانی شیرینی اظهار کرد: امروز شهر ما به دلیل گرانی و به تبع آن مشکلات و به تبع آن صنف قنادی وضعیت خوبی ندارد. تحریم‌های ظالمانه در سال‌های اخیر مشکلات اقتصادی زیادی ایجاد کرده و شیوع ویروس کرونا این وضعیت را تشدید کرده است.

وی در ادامه گفت: به عنوان نمونه نفت سه ماه پیش 230 هزار تومان خریدیم، امروز باید 640 هزار تومان برای آن پرداخت کنیم. نمونه دیگر شکر است که سال گذشته کیلویی 7 هزار تومان خریداری می شد اما امروز قیمت آن به کیلویی 16 هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت تمام شده انرژی چند برابر شده و نسبت به سال قبل قبوض مربوط به حامل های انرژی افزایش چشمگیری داشته است.

رئیس اتحادیه قنادان، قنادان، قهوه خانه ها و قنادان مشهد گفت: دستمزد کارگران نیز بسیار گران شده و از سوی دیگر کارگران ماهر تمایلی به کار با حقوق تعیین شده در قرارداد ندارند. افزایش هزینه های زندگی. در حال حاضر حتی یک کارگر عادی هم نمی تواند با حقوق قبلی و مصوب کار کند.

فرزانی خاطرنشان کرد: البته همه این اتفاقات در اصناف افتاده و اکنون پرونده آنها فشار زیادی به اصناف وارد کرده که 17.5 درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهند، اما با همه مشکلات این صنف اهمیت زیادی دارد. در تمامی موسسات خیریه و موسسات خیریه کشور، کمک های مردمی در تمامی حوادث و اتفاقات غیر مترقبه ایفای نقش می کنند و نقش دارند. دولت سیزدهم حداقل باید مصوبات تصویب شده را به عنوان بسته حمایتی برای کمک به تیم ها اجرا کند.

فروش ما نسبت به سال گذشته و سال های گذشته کرونا بسیار کمتر است

وی افزود: با توجه به این وضعیت کارگاه های شیرینی پزی در آستانه تعطیلی قرار دارند و در صورت عدم رسیدگی مسئولان به این موضوع می توان شاهد بیکاری بسیاری از کارگران این رده بود. همچنین فروش ما نسبت به سال گذشته و سال قبل بسیار کمتر است. در دو سال گذشته همکاران ما تمام اعیاد ملی و مذهبی را برنامه ریزی کرده بودند و به نوعی امیدوار بودند که با گرفتن وام و غیره محصولات خود را در آن روزها به فروش برسانند، اما کرونا و کلی این فرصت را از دست دادند. آسیب دیده اند. دولت حداقل باید با تهیه بسته حمایتی در این زمینه به تیم ها کمک کند.

قیمت ها در بازار در سه ماه گذشته افزایش یافته است

رئیس اتحادیه قنادان، قنادان، فروشندگان، کافی نت ها و قنادان مشهد گفت: در سه ماه اخیر قیمت ها در بازار افزایش یافته است. در محصولات قنادی بیش از 100 قلم مورد استفاده قرار می گیرد که قیمت هر کدام از آنها در قیمت قنادی تاثیرگذار است. قیمت تخم مرغ، آرد، کاکائو، قهوه، کره، نارگیل و … نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

فرزانی گفت: صنف قنادی شیرینی را گران نمی فروشد اما متاسفانه این برچسب نه تنها به صنف ما بلکه به همه اصناف زده شده است و صنف آخرین حلقه تولید و عرضه ویترین شهرستان محسوب می شود. . متاسفانه هزینه تولید امروز نیز سرسام آور است. در حالی که قیمت شیرینی ها سر به فلک کشیده است، مسئولان نظارتی به ما می گویند شیرینی را ارزان بفروشیم.

بیشتر موارد تخلف صنف قنادی مربوط به گرانی است

وی گفت: امیدواریم دستگاه های نظارتی مانند انجمن صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و اتاق بازرگانی مشهد و به ویژه سازمان تعزیرات حکومتی استان با احتیاط بیشتری برخورد کنند چرا که امروز قضات دولتی همکاران ما را جریمه می کنند. فرم قضاوت انجام شد. . این نه تنها درد را درمان می کند بلکه مشکلاتی را نیز ایجاد می کند که در نهایت مشتری را بیشتر آزار می دهد.

بیشتر موارد نقض صنف قنادی مربوط به گرانی است زیرا متاسفانه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف برای محصولات ما نرخ های دستورالعملی تعیین می کنند. برای ما و همکارانمان این سوال مطرح است که این راهنما از کجا و از چه منبعی استخراج و در فرم ثبت شده است؟

4 قیمت تحریمی شیرینی هنوز مشخص نیست

رئیس اتحادیه قنادان، قنادان، کافه و قنادان مشهد درباره نرخ مصوب شیرینی در مشهد گفت: است. متاسفانه از آبان ماه سال جاری به دلیل برخی مسائل در روند قیمت گذاری، قیمت این چهار قلم هنوز مشخص نشده است. ما این موضوع را پیگیری کردیم اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

فرزانی درباره قیمت فروش شیرینی خشک و شیرین توضیح داد: شیرینی جات تا کیلویی 60 هزار تومان در بازار به فروش می رسد. شیرینی های باکیفیت را نمی توان کمتر از این قیمت فروخت مگر اینکه در تولید مواد اولیه بی کیفیت و ارزان استفاده شود که به دلیل اهمیت بهداشتی هموطنان از سوی هیچ مرجعی قابل تشخیص نیست. ما به شدت با این امر مخالفیم، زیرا امروز خط قرمز ما سلامت مصرف کننده است. همچنین قیمت فروش شیرینی خشک از کیلویی 50000 تومان تا بالاست متغیر است.

وی گفت: تعداد واحدهای شیرینی و قنادی در مشهد 800 واحد است که بیش از 10 هزار شغل ایجاد می کند. یعنی تحت پوشش این اتحادیه هر واحد صنفی سرانه 12.5 شغل ایجاد کرده است. مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر همواره در ابلاغیه‌های خود به مسائل اقتصاد، تولید و اشتغال توجه داشته‌اند. این نکته حاکی از اهمیت این عناصر در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی است. امید است دولت سیزدهم برای تحقق این امر اقدامات لازم را انجام دهد.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما