سندبلاست را می خواهید؟

از جمله کاربرد شیشه سندبلاست میتوان به استفاده از این شیشه ها به عنوان جداکننده یا پارتیشن بندی در داخل بنا نام برد . مهم ترین ویژگی شیشه های سندبلاست این است که انعطاف پذیری بالایی دارند و می توان هر نوع طرح و نقشی را روی آن ها پیاده کرد و حتی در چنین شرایطی، نور از سطح شیشه عبور می کند و فضای داخل روشن خواهد بود. در واقع چنین اتفاقی باعث شد تا تیلگمن با طراحی و ساخت اولین دستگاه سند بلاست دنیا بزرگ ترین خدمت را به جامعه بشری اهدا کند.

از آنجایی که پروژه هایی که جهت انجام عملیات سندبلاست وجود دارند در ابعاد و اندازه های مختلف هستند لذا جهت ساخت مخزن سندبلاست حجم های مختلفی در نظر می گیرند. شیشه مات برای ساخت در، پنجره، لیوان و المانهای تزئینی کاربرد دارد. سندبلاست همچنین در آماده کردن سطوح قطعات جهت انجام انواع آبکاریهای صنعتی، تزئینی یا رنگ مورد استفاده قرار میگیرد. علاوه بر موارد ذکر شده، گرد و خاک حاصل استفاده از گارنت در عملیات سندبلاستر کمتر بوده و تنفس آن خطری برای سلامت کارکنان ایجاد نمیکند.

به این روش، سندبلاست خشک بدون غبار نیز میگویند.

شخصی که سندبلاست را انجام میدهد نباید به طور مداوم بیشتر از ۴۰دقیقه ان را اجرا کند و در کل شبانه روز استفاده مجاز ان کمتر از ۸ ساعت است . اجرای عملیات مات کمتر از 3 مترمربع همان، 3 مترمربع محاسبه می گردد. در حین عملیات سندبلاست، به دلیل پاشش با فشار شن و ماسه، گرد و غبار زیادی ایجاد می شود. به این روش، سندبلاست خشک بدون غبار نیز میگویند. در اتاق سندبلاست، قطعات بزرگ تر صنعتی، سندبلاست می شوند و مانند کابین، می توان مواد ساینده را مجدداً مورد استفاده قرار داد و همچنین از پخش گرد و غبار و آلودگی به محیط اطراف جلوگیری نمود.

به وسیله پودر آلومینیوم برای افزایش گیر باندینگ استفاده میشود. هر چه میزان دهانه نازل افزایش پیدا کند، کمپرسور با حجم و دبی بالاتری برای عملکرد دستگاه سندبلاست نیاز می باشد. انواع مختلف دستگاه سندبلاست با توجه به اندازه، ویژگی ها و قدرت فشار آن ها دارای قیمت های متفاوتی می باشند. این دستگاه ها را میتوان با توجه به ویژگی های آن به دسته بندی های متفاوتی تقسیم بندی کرد. شرح کامل سندبلاست و کاربردهای آن را در مقاله سندبلاست چیست توضیح داده ایم. در ادامه به توضیح بیشتر هر یک از این موارد میپردازیم. سندبلاست یکی از انواع فرآیندهای ساب پاشی و یا تمیزکاری پاششی است که به طور کلی می توان گفت یکی از بهترین روش های مورد استفاده به منظور آماده سازی و یا تمیز کاری سطوح مختلفی مانند بتن، فولاد، چوب و یا موارد دیگر می باشد. تجهیزات ایمنی زیادی وجود دارد که زمان انجام فرآیند سندبلاست باید از آنها استفاده کرد. صاحبان خودرو باید مراقب باشند ، زیرا عملیات سندبلاست بسیار در کیفیت رنگ آمیزی می تواند موثر باشد. آنها اغلب دلیل آن را رنگ آمیزی می دانند در حالی که قبل از رنگ آمیزی اتومبیل خود را به خوبی آماده نکرده اند و فرایند سندبلاست به خوبی انجام نشده است!

وت بلاست نیز نوعی از دیگری از این تکنیک می باشد که عملیات پاکسازی سطح را با کمک و دخالت آب انجام می دهد. با این تعاریف می توان گفت سندبلاست عبارت است از پاشش مواد ساینده ای نظیر شن و ماسه های مخصوص، با فشار زیاد هوا بر روی سطوح فلزی و غیر فلزی به منظور پاکسازی آلودگی ها و حذف رسوبات و زنگ زدگی ها . همانطور که در مقاله های قبلی ذکر شده است، عملیات سندبلاست با هدف پاکسازی آلودگی ها و رسوبات از روس سطوح فلزی و غیر فلزی انجام می شود و برای انجام این عملیات، به تجهیزات و لوازمی مورد نیاز است که یکی از آن ها دیگ سندبلاست می باشد. جهت انجام عملیات سندبلاست ، باید ماسه ها یا مواد ساینده مخصوصی با فشار زیاد هوا بر روی سطوح فلزی یا غیر فلزی پاشیده شود تا آلودگی ها و زنگ زدگی هایی که طی مرور زمان روی سطوح جمع شده اند را پاکسازی کنند و یا سطح مورد نظر را جهت رنگ کاری با کیفیت و چسبندگی بسیار بالا آماده کنند. ساینده ها در استانداردهای مرتبط به تمیزکاری پاششی به دو دسته انواع فلزی و غیر فلزی تقسیم می شوند که هر یک از این انواع نیز دارای زیرگروه های مخصوص به خود می باشند.

همانگونه که اشاره شد نمونه دیگر این دستگاه ها، کابین سندبلاست می باشد که این دستگاه به صورت یک فضای بسته است که به اپراتور این اجازه را می دهد که مواد ساینده را پس از استفاده در زمان تمیزکاری سطح، بازیابی کرده و مجدداً مورد استفاده قرار دهد. ایجاد بیماریهای تنفسی در صورت استفاد از ماسه (به خصوص نوع سیلیس) در کارکنان، نیاز به تهویه مناسب به دلیل گرد و خاک زیاد در هنگام اجرای کار و ایجاد آسیبهای جزئی فیزیکی به دلیل استفاده از سایندههای سخت و برخورد آنها با پوست از معایب سندبلاست به شمار میآیند. از دغدغههای اصلی افراد در هنگام خرید لوازم صنعتی مختلف هزینه های نگهداری این محصولات می باشد.

در برخی از مواقع ممکن است که افراد نیاز به تعویض دیگ سندبلاست و خرید دیگ سندبلاست جدید داشته باشند. دیگ سندبلاست دارای اجزای مختلفی است که شامل درجه فشار سنج، شیرهای ورودی و خروجی، سوپاپ اطمینان و همچنین رطوبت گیر هوای کمپرسور است. کیفیت متعلقات مخزن سندبلاست نظیر شیرهای ورودی و خروجی، فشارسنج، شیر اطمینان و رطوبت گیر در تعیین قیمت مخزن سندبلاست تاثیر گذار است. اگر محصول مورد نظر و متعلقات آن کیفیت مورد نظر را نداشته باشند، هرقدر هم که قیمت آن ارزان تر از دیگ نو باشد، به دلیل کارایی پایین محصول هنگام کار و احتمال خرابی زیاد دیگ ، هزینه کردن برای آن کار بیهوده ای می باشد. این کار از نظر اقتصادی به صرفه است اگر هنگام خرید مخزن سندبلاست دست دوم به کیفیت دیگ و متعلقات آن دقت داشته باشند. توسط این فرایند سطح مورد نظری که افراد برای تمیز کاری و رنگ کاری انتخاب کرده اند، توسط پاشش ذره های ساینده ای مانند ماسه و یا سیلیس تحت فشار هوا، آماده رنگ کاری می شود. 2- تمیز کاری انواع قالبهای صنعتی .

همانطور که از نامشان پیداست، دستگاه سندبلاست خانگی کاربردی ضعیف تر دارد و به وسیله آن می توان قطعات کوچک تر را سندبلاست کرد و با دستگاه سندبلاست صنعتی ، قطعات بزرگ و مربوط به صنایع پتروشیمی، دریایی، غذایی و … افراد می توانند انواع مدل های دیگ سندبلاست را به صورت حضوری و همچنین به صورت آنلاین از سایت سام بلاست خریداری کنند. علاوه بر این همان گونه که ذکر شد ظرفیت های گوناگونی از دیگ سندبلاست موجود است که افراد می توانند با توجه به نیاز خود یکی از این انواع دیگ سندبلاست را خریداری کنند. برای مشاوره رایگان و خرید دیگ سندبلاست متناسب با پروژه های مورد نظرتان با سام بلاست تماس بگیرید.سام بلاست با سابقه 15 سال انجام خدمات سندبلاست و فروش محصولات سندبلاست و رنگ بهترین گزینه را برای شما پیشنهاد می دهد.

شیلنگ سندبلاست یکی از ملزوماتی می باشد برای اجرای خدمات ساب پاشی نیاز اساسی و مهم می باشد زیرا هر گونه عیب در این ابزار می تواند جان اپراتور را نیز تهدید نماید . افراد می توانند با مراجعه به سایت سام بلاست از انواع دیگ سندبلاست دست دوم و یا نو دیدن کرده و با توجه به بودجه و نیاز خود خریدشان را به ثبت برسانند. افراد با توجه به نوع نیاز خود می توانند از انواع مختلف دستگاه و یا انواع ساینده های متنوع استفاده کنند. امروزه دستگاهی که در طی فرایند سندبلاست مورد استفاده قرار می گیرد، سندبلاستر نامیده می شود.

فرایند سندبلاست معمولاً از دستگاهی با سرعت بالا استفاده میکند که با ماسه، شن ریزه یا مواد دیگر روی صفحه شیشهای پرتاب میشود تا به طراحی مورد نظر برسد. همچنین این روش میتواند با استفاده از هر دو روش فشار و مکش روی قطعه اعمالشود، در نتیجه میتواند در هزینه صرفهجوییکند، چون که دستگاههای پاشنده ذرات که با فشار کارمیکنند، از آنها که با مکش کارمیکنند، گرانترند. این خطوط میتواند مات و یا شفاف باشد. بهترین روش جلوگیری از این امر را همانطور که همه می دانیم رنگ آمیزی می باشد . امروزه کاربران را به استفاده از روش های . با استفاده از سندبلاست، سطح ایمپلنت حدود 400 برابر بزرگتر میشود و به همین دلیل تماس ایمپلنت با دندان نیز 400 برابر بیشتر میشود. کلیه طرحها میبایست به صورت وکتور بوده و حتی قابلیت رنگی بودن را نیز دارند. دستگاه های فشار هوا با جریان مشخص مقدار خاصی از شن و ماسه را روی شیشه سکوریت شده می پاشند و با حرکت آن ها طرح مورد نظر را روی شیشه ایجاد می کنند. زمانی که لازم باشد مخازن یا تانک های ذخیره سازی مورد عملیات سایش سطوح قرار گیرند، ابزارهایی نظیر دستگاه سندبلاست، نازل، تجهیزات ایمنی اپراتور، کمپرسور، شیلنگ اتصال و ذرات ساینده فراهم می شود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد سند بلاست لطفا از صفحه ما بخواهید.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما