سیستم پرداخت معقول؛ موانع عمده برای دستمزد منصفانه افزایش می یابد

[ad_1]

در رفتن رئیس جمهور ابراهیم روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت گفت: ما به عنوان دولت سیزدهم باید نظام حقوق و دستمزد را مطابق با اعلامیه و دیدگاه این دولت توجیه کنیم. چارچوب یک سیستم پرداخت هماهنگ و عادلانه را تغییر دهید.

به گزارش فرارو، رئیس جمهور افزود: برای تدوین قانون جدید، یکسان و عادلانه حقوق کوتاه مدت باید کارگروهی تشکیل شود که پس از تصویب مجلس در این قانون گنجانده شود. و مقررات حقوق و مزایا». تجهیزات مختلف را لغو کنید.

در همین راستا حمید حاجی اسماعیلی کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه کشور سال هاست از توزیع ناکافی منابع رنج می برد، گفت: در رفتن “بیشتر مردم در توزیع مجدد ثروت در کشور سهیم نیستند، اما اقلیت کوچک ثروتمندی که به طیف گسترده ای از رانت ها و کالاهای بزرگ دسترسی دارند، بخش بزرگی از ثروت کشور را تشکیل می دهند. از سوی دیگر، کمک های بلاعوض برابر است. بین مردم توزیع شد.» می تواند بسیار کم باشد و نحوه توزیع آن مناسب نباشد و کمک های مالی پنهان نیز بسیار ناعادلانه توزیع شود. آنها در این امر سهم دارند.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه نظام توزیع درآمد کشور نیازمند اصلاح است، افزود: تا زمانی که در اقتصاد فرصت های برابر برای همه فراهم نشود، فارغ از کرونا که محدودیت ها و شرایط ایجاد می کند، فعلاً مشکلات ما پابرجاست. برای کارگران بسیار سخت است و بسیاری از آنها با بیکاری مواجه هستند، همین شرایط کار برای افراد جامعه بسیار سخت است و در بسیاری از ادارات دولتی پیچ و تاب های اداری زیادی وجود دارد و اکثریت جامعه نمی توانند به آن برسند. وضعیت حقوق بگیران و بازنشستگان تا زمانی که شرایط یکسانی برای آنها ایجاد نشود بهبود نمی یابد.

حاجی اسماعیلی خاطرنشان کرد: عدالت در این زمینه وجود ندارد و مردم به عناوین مختلف از حقوق خود محروم می شوند، بله حداقل سالی 4 بار دستمزد را افزایش داده ایم اما با توجه به اینکه دولت بزرگترین کارفرمای کشور است. ، به هیچ وجه پایین نمی آید.

سیستم پرداخت معقول؛  با لذت بردن از تورم و افزایش قیمت ها، حق دستمزد را رعایت کنید!تعیین اینکه منابع یک سیستم پرداخت معقول از کجا تامین می شود، مهم است
مسعود دانشمند کارشناس اقتصاد است گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه اصلاح نظام دستمزدی کشور آرزوی همه است، گفت: همه می خواهند نظام دستمزدی کشور عادلانه باشد اما در این زمینه باید دید دولت به چه منابعی نیاز دارد. این امر موجب عدالت در پرداخت خواهد شد، زیرا در حال حاضر دولت در تامین مالی خود با مشکلات زیادی مواجه است.

وی افزود: به عبارت دیگر دولت به دلیل تشدید مصوبات و افزایش هزینه ها به دلیل چاپ پول و استقراض از بانک مرکزی و همچنین فروش اوراق، کسری بودجه خود را تا حد زیادی پر کرده است. “

این دانشمند گفت: اگر به درخواست رئیس جمهور پرداخت ها عادلانه باشد باید منبع این پرداخت ها مشخص شود چرا که اگر قرار باشد این افزایش تجدید چاپ شود باعث افزایش تورم می شود. تحمیل می شود تا این افزایش هزینه های مردم را تامین نکند بلکه سفره آنها کوچکتر از قبل شود.

وی با تاکید بر اینکه لغو تحریم ها و افزایش درآمد افراد باز اقتصادی می تواند باعث افزایش دبیرکل سابق اتاق بازرگانی ایران شود، گفت: حقوق و دستمزد کارگران و زحمتکشان را افزایش دهید، بنابراین در وهله اول باید بورژوازی احیا شود و تحریم ها برداشته شود و در وهله دوم ایران از لیست سیاه TF خارج شود زیرا مهمترین نیاز امروز اقتصاد ایران حمل و نقل است. . هیچ مشکل و اشتراکی بین کشورهای مختلف و بانک های جهانی وجود ندارد که تنها از طریق عضویت در TFA امکان پذیر خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی افزود: در غیر این صورت دولت نمی تواند اقدامی انجام دهد، زیرا با افزایش حقوق کارکنان دولت، دستمزد کارگران و همچنین کارکنان بخش خصوصی افزایش می یابد و باید پرداخت ها انجام شود که در نهایت منجر به تورم و افزایش می شود. قیمت.

وی گفت: معلوم نیست تورم، افزایش قیمت ها و دستمزدها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، هر زمان که دستمزدها را افزایش دهید، تورم و قیمت ها افزایش می یابد، تا زمانی که ابرتورم ادامه دارد. چند سال پیش برای جلوگیری از این وضعیت، افزایش دستمزدها باید از طریق رونق تولید انجام شود، زیرا سطح طبیعی قیمت ها تنها با افزایش تولید قابل کنترل است، در غیر این صورت هرگونه افزایشی نه تنها موجب عدالت نمی شود، بلکه تورم را نیز افزایش می دهد.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما