سیف و عراقی محکوم شدند

[ad_1]

در رفتن شعبه اول دادگاه عالی به نفع متهمان از جمله ولی الله سیف رئیس سابق بانک مرکزی، سید احمد عراقچی معاون سابق وزیر امور خارجه بانک مرکزی و فرشاد حیدری معاون سابق نظارت بانک مرکزی رای داد.

به گفته دادگاه عالی، تمامی متهمان این پرونده از پیروان سیاست‌های کلان ارزی بوده‌اند، اما جرم انگاری اقدامات آنان و انتساب جرم به ممانعت از اقتصاد کشور توجیه قانونی ندارد.

بر اساس رای صادره، پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه دیگر ارجاع می شود. بنابراین دادگاه بدوی حکم قبلی متهم را نقض کرده و پرونده مجدداً رسیدگی خواهد شد.

در مهرماه امسال، سخنگوی قوه قضاییه، دکتر. ولی الله سیف، رئیس کل سابق بانک مرکزی به 10 سال حبس تعزیری و احمد اراکچی، معاون وی به 8 سال زندان محکوم شده اند. حکم تجدیدنظرخواهی نیز برای پنج مقام دیگر بانک مرکزی صادر شد. این تصمیم مربوط به بحران ارزی کشور بود.

اندکی بعد خبر رسید که رهبر معظم انقلاب خواستار رسیدگی دقیق تری به این موضوع شده اند. او این دستور را پس از حکم دیوان عالی کشور نقض کرد.

متن رأی دیوان عالی کشور به شرح زیر است.

داوطلبان آزمون مجدد: 1- ولی الله سیف، 2- سید احمد عراقچی، 3- سالار آقاخانی، 4- میلاد گودرجی، 5- سید رسول سجاد، 6- احسان موفی، 7- علی آرویند، 8- فرشاد حیدری، 9- نفر مسام خدایی هر یک از افراد مذکور در پی لایحه ای جداگانه با این ادعا که اقدامات انجام شده برای توزیع ارز در راستای سیاست بانک مرکزی و با هدف تسلط و هماهنگی با مراجع نظارتی است، درخواست بررسی مجدد کرده اند. و کنترل بازار ارز.

آقای ولی الله سیف و آقای. طرفداران پرونده او تلاش کرده اند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. طرفداران پرونده او تلاش کرده اند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. بر این اساس پیشنهادی برای مداخله در بازار مطرح شد. در مورد مداخله فردا باید در خفا انجام شود. 1397/6/27 جناب آقای عبدالناصر همتی رئیس کل وقت بانک مرکزی که مسئولیت را بر عهده دارند. در خصوص تصویب اقدامات انجام شده، 4- نامه شماره 3601/77/97-20/6/97 اطلاع رسانی و هماهنگی، مشاوره و سلسله مراتب افسران ذیربط را ارائه می نماید. .

همچنین در مورد آقای سالار آقاخانی طی نامه ای خطاب به معاون وزیر اطلاعات، دادستان کل کشور و دادستان تهران آمده است که آقای سالار آقاخانی به دستور بانک مرکزی و با هماهنگی این مرکز به دستور بانک مرکزی صادر شده است. فروش ارز در بازار در چند ماه اخیر. مشارالیح اسنادی را ارائه می دهد که از همان ابتدا ضمانت نامه کافی دریافت کرده و تمام وجوه واقعی حاصل از فروش ارز به حساب بانک مرکزی واریز شده است.

حداقل میلاد گودرزی و شری. علی آرویند نیز مدعی است که او فقط کارگر شرکت خدماتی جناب سالار آقاخان بوده و اصلاً نمی دانسته که مشکلی پیش آمده است. وکیل آقای فرشاد حیدری مدعی است که تهیه و امضای پاسخنامه استعلام بر اساس مراحل اداری است، بویژه اینکه آقای ارقا مسئول متن نامه ای است که امضا کرده است.

آقای احسان موفی مدعی است که پست امنیتی طبق ضوابط اجرایی از انجام فعالیت‌های اطلاعاتی منع شده و فعالیت‌های اطلاعاتی توسط معاونت ذی‌ربط در وزارت اطلاعات انجام می‌شود.

آقای سید رسول سجاد معاون وقت مدیرکل وقت مدعی است که عملیات ارزی هیچ ارتباطی با شرح وظایف و وظایف سازمانی ایشان ندارد و به اشتباه مرتبط است. داده نشد و بنده هم دخالتی نکردم و به دلیل وظیفه کنترل حساب های بانک مرکزی خارج از کشور پس از واریز توسط آقای سالار آقاخانی ضمن پاسخ به استعلام، این موضوع را تایید کرده ام.

وکیل مسام خدایی کلاکی نیز در لایحه خود عناصر جسمی و معنوی جرم ارتشاء را رد کرده است. فعالیت ارزی ندارد.

مواد، نامه‌ها و اسناد فوق همگی حاکی از پیروی مدعیان از سیاست‌های کلان اقتصادی است، اما جرم انگاری اقدامات آنان و جرم انگاری اخلال در اقتصاد کشور توجیه قانونی نخواهد داشت. از سوی دیگر با اعلام انطباق درخواست های متقاضیان با بند «ج» ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری، ضمن صدور قرار اعاده دادرسی، پرونده به شعبه دیگر (به موجب دستور دادگاه) ارجاع می شود. علاوه بر این، شری. اتهامات سالار آقاخانی مبنی بر رشوه گرفتن و رشوه گرفتن از آقای میثم خدایی در صورت تحریف اصل موضوع فاقد وجاهت قانونی است.

شعبه اول دیوان عالی کشور

رئیس: سید احمد مرتضوی مقدم

قائم مقام: امامزاده سید ابوالحسن هاشمی

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما