قیمت انواع میوه در بازار; از سیب فوجی و انبه پاکستانی گرفته تا فیسلیس و کیوی قرمز

[ad_1]

در رفتنسیب و پرتقال در حال حاضر متنوع ترین میوه های موجود در بازار هستند. سیب فوجی، سیب سبز ترش و سیب های مختلف لبنانی اکنون در میوه فروشی ها موجود است و حداقل چهار نوع پرتقال در اندازه های مختلف وجود دارد. شاید سیب های قرمز فوجی با خال های زرد را امتحان کرده باشید و سیب های لبنانی را مدل های معمولی زرد و قرمز می نامند.

به گفته Ferruro، پرتقال های تامسون جنوبی با ارزش ترین مدل های موجود در بازار هستند. می گویند در تهران پرتقال تامسون جنوبی به دلیل تفاوت در ترخیص نسبت به مدل های دیگر گران شده است. زمستان امسال در کنار میوه های وارداتی مانند موز، نارگیل، آناناس و انبه، میوه هایی مانند فیلیس و کیوی قرمز نیز به چشم می خورد. میوه هایی که کیلویی حدود 100000 تومان قیمت دارند.

انواع سیب

سیب انواع مختلفی دارد. سیب سبز ترش و سیب فوجی تا سیب زرد و قرمز لبنانی. سیب سبز ترش یکی از گران ترین سیب های موجود در بازار است و برخی میوه ها و سبزیجات در مزارع یافت نمی شود. در حال حاضر قیمت سیب سبز ترش در میوه فروشی ها به کیلویی 40 هزار تومان رسیده است. میوه ای استرالیایی تبار اما اکنون در بسیاری از شهرهای ایران برداشت می شود. فوجی یکی از محبوب ترین سیب های موجود در بازار است. رنگ قرمز و زرد این سیب نشان از هیبریدی بودن آن دارد و گفته می شود اولین بار توسط ژاپنی ها معرفی شده است.

سیب فوجی هم اکنون در میوه فروشی ها کیلویی 30 تا 35 هزار تومان است. سیب قرمز عموماً از نظر تره از سایر سیب ها ارزان تر است و به آن سیب قرمز لبنانی می گویند. هم اکنون سیب قرمز در میدان تره بار تهران 12 هزار و 500 تومان و سیب زرد لبنانی کیلویی 13 هزار و 500 تومان به فروش می رسد. در طول سال ها، سایت های فروش آنلاین میوه ها، سیب های زرد و قرمز را برای کم آبی به محصولات خود اضافه کرده اند. این سیب های خالدار با قیمت کمتری نسبت به سیب های زرد و قرمز معمولی به فروش می رسند.

قیمت انواع سیب و سبزی در بازار

انواع سیب

قیمت هر کیلوگرم

سیب سبز ترش

40000 تومان (فروش میوه)

سیب فوجی

30 تا 35 هزار تومان (میوه فروشی)

سیب قرمز لبنانی

12500 تومان (کامیون)

سیب زرد لبنانی

13500 تومان (کامیون)

انواع مرکبات

میوه ها و سبزیجات در بازارها و میوه فروشی ها به عنوان مرکبات پرتقال، لیمو و نارنگی به فروش می رسند. میوه فروشی ها در حال حاضر حداقل چهار نوع پرتقال دارند. تامسون نارنجی جنوبی، تامسون شمالی، رسمی شمالی و رسمی جنوبی. تامسون ساوت گران ترین نوع پرتقال است که در تهران کیلویی 15900 تومان به فروش می رسد. پرتقال شمالی تامسون با قیمت 9500 تومان در میدان تربار رسمی نارنجی جنوبی و شمالی تقریباً با همین قیمت به فروش می رسد.

لیمو بومی شرق است، اما اکنون در مناطق گرمسیری مانند مصر و دیگر کشورهای شمال آفریقا برداشت می شود. شاید نام لیموی صحرایی استرالیا یا رنگپور را نشنیده باشید، اما ما معمولا در ایران از لیمو سنگی، لیمو ترش و لیمو شیرین استفاده می کنیم. مهمترین تفاوت بین لیمو ترش و لیمو ترش این است که مقدار زیادی شکر دارد وگرنه تفاوتی در قیمت این دو وجود ندارد. نزدیک به سه سال پیش رئیس انجمن جهاد کشاورزی استان فارس شهرستان جهرم را به عنوان قطب تولید لیمو شیرین در سراسر جهان معرفی کرد. لیمو شیرین به قیمت 16500 روپیه در حالی که لیمو ترش و لیمو هسته دار به قیمت 12400 روپیه فروخته می شود. نارنگی در مزارع میوه و سبزیجات نیز یافت می شود. 13500 تومان به فروش می رسد.

قیمت مرکبات در طرح

انواع مرکبات

قیمت هر کیلوگرم در طرح

نارنجی تامسون جنوبی

15 هزار و 900 تومان

تامسون اورنج شمالی

9500 تومان

نارنجی جنوبی مجاز

9500 تومان

نارنجی رسمی شمال

9 هزار تومان

لیمو ترش و لیمو ترش

12 هزار و 500 تومان

لیمو

16 هزار و 500 تومان

ماندارین

13 هزار و 500 تومان

نوع خاص میوه

انبه، نارگیل، آووکادو، فیسالیس و کیوی قرمز به دلیل قیمتی که دارند از میوه های خاص هستند. قیمت انبه امسال کیلویی 250 هزار تومان بود، اما اکنون به 150 تا 180 هزار تومان رسیده است. انبه یکی از میوه های وارداتی ایران است و بیشتر انبه های موجود در بازار از کنیا یا هند و پاکستان وارد می شود. البته انبه در مناطق گرمسیری ایران مانند هرمزگان قابل کشت است. بیشتر نارگیل هایی که در میوه فروشی ها پیدا می کنید از سریلانکا، اندونزی، فیلیپین و هند هستند و گفته می شود از جنوب و جنوب شرق آسیا هستند.

برخی از فروشگاه های اینترنتی میوه نارگیل ۷۰۰ گرمی را ۴۵ هزار تومان و در ترحبر تهران کیلویی ۴۴ هزار تومان می فروشند. آووکادویی که در بازار مشاهده می کنید علاوه بر تولید داخلی، از ترکیه و کنیا نیز قابل واردات است. البته خاستگاه اصلی این میوه را باید مکزیک دانست. بسته بندی 450 گرمی آووکادو حدود 60 هزار تومان است. فیسالیس یکی از میوه هایی است که ممکن است نام آن را شنیده باشید. گرم ترین و نیمه گرمسیری ترین منطقه معتدل دنیا که عروس پشت صحنه نام دارد، مکانی عالی برای کاشت میوه است که قیمت آن به کیلویی 85000 تومان می رسد.

کیوی قرمز نیز به دلیل طعم و ظاهر متفاوت، گرانتر از کیوی معمولی فروخته می شود. قیمت کیوی قرمز در میوه فروشی کیلویی 90000 تومان و کیوی معمولی را با قیمتی کمتر از 50000 تومان می توان تهیه کرد. کیوی قرمز طعم نسبتاً شیرینی دارد، بذر آن ابتدا در چین کاشته شد و اکنون امکان برداشت این میوه در مازندران در ایران وجود دارد.

قیمت برخی از میوه ها در بازار

نوع خاص میوه

قیمت هر کیلوگرم

انبه

150 تا 180 هزار تومان

نارگیل

65 هزار تومان

آووکادو

100 تا 120 هزار تومان

فیسالیس

85 هزار تومان

کیوی قرمز

90 هزار تومان

میوه های دیگر

موز، انار، خیار، انگور، هندوانه و سایر میوه ها نیز در این فصل به فروش می رسد. موزه های بازار یا محصولی از جنوب کشور به ویژه سیستان و بلوچستان هستند یا از کشورهایی مانند امارات، ترکیه و فیلیپین می آیند. آمار گمرک در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که کشورهایی مانند چین و هند نیز موز به ایران را با قیمت هر تن ۲۷ هزار تومان صادر کرده‌اند.

انار ساوه و فیروزخو از پرطرفدارترین انواع انار در بازار هستند، اما در بسیاری از شهرهای دیگر مانند یزد، کوم، اصفهان، نیریس و مشهد نیز برداشت می‌شوند. در ترحبر قیمت انار کیلویی 17 هزار تومان و انار در میوه فروشی ها تا 30 تا 40 هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش یافته است. در حال حاضر فصل هندوانه وجود ندارد اما سال هاست که به دلیل شب یلدا هندوانه در فصل زمستان فروخته می شود. هندوانه دیم مدلی نسبتا گرد و راه راه است. مدل های کشیده با پوست کم رنگ به پوست سفید معروف هستند و همدان یکی از آن ها محسوب می شود. هندوانه کیلویی 6600 تومان و در میوه فروشی بیش از 10000 تومان فروخته می شود.

انگور سفید و انگور چاودار هم اکنون به فروش می رسد. مدل سفید بی دانه شیرین ترین انگور است و به آن انگور آلوچه می گویند. انگور مهری سایز بزرگ را انگور مجلسی نیز می گویند. در تره بار چوک انگور سفید 24 هزار تومان و انگور مهری 15 هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت سایر میوه ها در ترحبر

انواع میوه ها

قیمت هر کیلوگرم

موز

27 هزار تومان

انار

17 هزار تومان

هندوانه

کیلویی شش هزار و 600 تومان

انگور سفید

24 هزار تومان

انگور مهری

15 هزار تومان

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما