محنی‌اژه‌ای: چشم‌پوشی نسبت به تخلفات در بورس پذیرفته شده است

[ad_1]

قوه قضائیه گفت: بواسطه دربرگیری بالای قضیه بورس، اغماض و چشم پوشی نسبت به جرائم و تخلفات کرایه ای که در این رابطه احیانا خیانت یا کوتاهی و قصور کرده اند، به هیچ وجه پذیرفته نیست.

به گزارش تسنیم، محسنی اژهای، در نشست با اعضای هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس و بازار سرمایه، تحقیق و تفحص را از ابزارهای مهم نظارت بر مجلس دانست و اظهار کرد: در مقوله پراهمیت تحقیق و تفحص برخی از گلایه ها دو طرف از نمایندگان مجلس شورای اسلامی. و مقامات قوه قضائیه مطرح می‌شود. نتایج از طولانی شدن روند اجرایی قانونی و مشخص بودن نتیجه در باب گزارشات ارجاع تحقیق و تفصیل گلایه مندند و در مقابل این گلایه در قضاوت مستند و متقن نبودن گزارش های تحقیق و تفحص مجلس، کلی بودن این گزارش ها و همچنین ضمیمه نشدن مستندات کافی به آنها وجود دارد.

دستگاه رئیس قضائی بر اساس تحقیق از نمایندگان مجلس و اعضای هیئتهای و تفحص خانه ملت در باب موضوعات مختلف خواست تا با عزمی راسخ در قوه قضائیه تقویت و تحکیم همکاری با قضائیه جهت اتقان، شفافیت، مستدل و قابل دفاع بودن گزارشات و پروندههای تحقیق و تفحص ، اقدام کنند.

عدلیه همچنین تاکید کرد: ردیس عدلیه همچنین تاکید کرد:

تحقیق و تفصیل از سازمان بورس و بازار سرمایه را از موضوعات بسیار مهم دانسته و با برشمردن این موضوع، گفت: موضوع بورس، در بربرگیری بالاترین جامعه در جامعه حدود 10 میلیون نفر از افراد جامعه که دارای رتبه های متوسط ​​هستند. و پایین با تکنیک های امروزی که از طب متعالی آمده است آشنا شوید.

رئیس عدلیه افزود: همچنین باید به این مهم اشاره کرد که بخشی از توجه به افرادی که در بازار متضرر می شوند از آگاهی و شناخت لازم نسبت به روش ها و سازوکارهای این بازار وجود ندارد و در زمینه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به آنها جهت جلوگیری از متضرر شدن است. شدن شان، مقتضی از سوی بخش‌های ذیربط صورت نگرفت.

محسنیاژهای، بورس و سرمایه گذاری مردم در این بازار را به مثابه فرصتی دانست که باید از آن در جهت هدایت نقدینگی و منابع مالی به سمت تقویت توان تولیدی کشور و رشد اقتصادی بهره برداری می شود و در همین راستا گفت: اکنون که از فرصت مطلوب بهره برداری می شود. بورس و سرمایه گذاری مردم در این بازار به نحو مطلوب استفاده نمی شود و مشکلات و آسیب هایی به دنبال آن برای چند 10 میلیون نفر از مردم ایجاد می شود، دشمنان نیز در پی سوء استفاده و پیشبرد اغراضشان بواسطه این مشکل و آسیب هستند.

قوه قضائیه با تاکید بر اینکه بواسطه دربرگیری موضوع بورس، اغماض و چشم پوشی نسبت به جرائم و جرایم افراد در این رابطه احیانا خیانت یا کوتاهی و قصور کرده اند، به هیچ وجه پذیرفته نیست، گفت: هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس و بازار موضوع صنعت است، زیباترین و صنعتی ترین دستورالعمل.

عدلیه با اشاره به مأموریت خود به سازمان بازرسی کشور کل جهت کمک و مساعدت همهجانبه به هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس و بازار سرمایه، به فعال بودن شعب ویژه اقدام به تخلفات و جرائم بورسی در دادگاه و دادسرا و همچنین دستگاه قضایی جراح تعیین شعبه مخصوص هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس اشاره کرد.

رئیس دستگاه قضائی همچنین از دستور خود به دادستان کل کشور جهت ورود به موضوعات بورسی حسب اقتضاء و ایفاگری نقش و فعال در شورای عالی بورس به منظور انتفاع اکثر مردم و سرمایه گذاران خرد و واقعی این خبر بازار داد و بیان کرد: حدود 3 ماه است. بهترین راه برای امرار معاش چیست؟

محرمیاژهای در ادامه چند توصیه را به اعضای هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس مطرح کرد و گفت: در جریان تحقیق و تفحص باید با استفاده از تدابیر و راهکارهای تخصصی و عالمانه، همه ویژگی ها و زوایای مقوله بورس شفاف و روشن شود تا هم شرایط استیفا شود. حق آزادی حرکت، آزادی از ظلم، آزادی از ظلم، آزادی از ظلم، آزادی از ظلم، آزادی از ظلم، آزادی از ظلم، آزادی از ظلم، آزادی از ظلم، آزادی از ظلم، آزادی از ظلم، آزادی از ظلم ، رهایی از ظلم.

تدوین و نهایی کردن گزارش تحقیق و تفحص در کوتاه ترین زمان ممکن با «استفاده از نیروی انسانی بیشتر» و «بهره گیری از امکانات و امکانات دستگاه های نظارتی» توصیه های دیگر قاضی القضات به اعضای هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس بود.

رئیس قوه قضائیه در ادامه پیشنهادی مهم، عملیاتی و تأثیرگذار بر اعضای هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس ارائه شده و خطاب به آنها گفت: با توجه به زمانبر بودن و نهایی بودن، قرائت ارجاع گزارشات تحقیق و تفحص، اعضای هیئت تحقیق و تفحص. از سازمان بورس می‌شود در طول بررسی‌ها و تحقیقات، به محض مشاهده موارد جرم و جنایت، موضوع را با سرعت و فوریت به تصمیمات به مجازات‌ها، شعبه دادسرا و سایر مراجع قضایی ارجاع می‌دهند تا هم از گسترش دامنه تخلف و جرم جلوگیری کنند. و هم در نتیجه نهایی تحقیق، تسریع و تفحص می شود.

در این جلسه اعضای هیئت تصمیم گیری و تفحص مصادیقی از تخلفات در بورس در سالهای گذشته و همچنین دوره ای بیان می کنند که رئیس عدلیه از نمایندگان خواست همین موارد هم به سرعت اقدام به دستگاه ارسال قضاوت می کند.

دستگاه با قضاوت به اهتمام و عزم جدی دکتر خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر گزارشات تکمیلی ناظر بر تخلفات و جرائم احتمالی رخ داده در بازار بورس و پیگیری و تعقیب این مقوله مهم، گفت: رئیس جمهور مستمر و همیشگی ما به سازمان بازرسی. کل کشور تعقیب و دنبال موضوعات مورد بحث تا حصول نتیجه نهایی است و در موضوع بورس این صادق است و ما امیدواریم اعضای هیئت تحقیق و تفحص از سازمان بورس همکاری با همه دستگاه های ذیربط گزارشی، مستند و متقن جامع را که حائز بازدارندگی است، یسیبزدایی و جهات پیشگیرانه باشد، تدوین و ارائه شود.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما