هزینه های سفر در روسیه برابر با هزینه های سفر در روسیه است

[ad_1]

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با گذشت چند روز از رسانه های ادای احترام به سفیر روسیه در تهران به بنای یادبود گریبایدوف، سفیر مقتول دربار روسیه تزاری در کشور و اعتراضات مطرح شده در این اقدام نامتعارف، هنوز وزارت امور خارجه کشورمان واکنشی به این واقعه نشان نداده است!

نقش بستن پرچم چین برج میدان آزادی تهران در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی نیز با توجه به اعتراض شدید مردم و رسانه ها، متأسفانه واکنش وزارت امور خارجه کشورمان را برنیانگیخت. نادرست بودن مورد چین را شهرداری تهران با توضیحاتی که داد به صورت غیرمستقیم پذیرفت و آن نقش نیز سریعا حذف شد، ولی روسیه نهتنها با عذرخواهی سفیر این کشور همراه نشد، بلکه از ناحیه متولیان کشورمان نیز هیچ اقدامی علیه آن صورت نگرفت.

هزینه داشتن ماشین برابر با هزینه خرید مسافر روسی در تهران است.

نکته قابل تأمل اینست که از سال 1207 که سال ماجرای خیانت گریبایدوف و قتل او توسط مردم تهران است، این اولین بار است که سفیر روسیه به خود اجازه می دهد تا احترام به او را رسانه ای کند و به رخ مردم ایران بکشد. ممکن است در طول این سالها زندگی از قبیله ادای احترام و هر کار دیگری توسط سفیر یا کارمندان سفارت روسیه در تهران نسبت به گریبایدوف انجام شود، ولی مهم این است که اگر کاری کرده بود به بیرون از سفارت درز نمی زد. بدون انسان نمی توانید سهم مهمی داشته باشید و نمی توانید سهم قابل توجهی در آینده داشته باشید. آنچه ما در تمام دنیا نیاز داریم این است که یک مسافر روسی باشیم، یک مسافر روسی باشیم.

اگر سفیر روسیه به خود اجازه دهد اقدام خود را رسانه ای کند، از نوعی گستاخی خبر می دهد که در ماه های چندین نمونه از آن را در شکل های مختلف در رفتار روس ها با مسئولین ایرانی دیدم. به همین دلیل است که مردم از وزارت امور خارجه هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند، واکنشی که به سفرای روسیه و چین می‌فهمد ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی با ایران از انقلاب متفاوت است و مردم ایران هرگز اهانتی را از ناحیه قدرتی هیچ‌گاه از غرب و شرق نمی‌دانند. تحمل نخواهند کرد.

وازارت امور خارجی باید در این خانواده ماسال واکنش منسب نشان دهد اولاً ًستاخی بسناد و ثانیً. موتولیان وزارت امور خارجه می‌توان بو روش خاص با این قوم هزینه سفر با هزینه سفر خارج از کشور برابری نمی کند.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما