همه خوب برای آزادی، همه بد برای شهر ماشین!

[ad_1]

لیگ برتر فوتبال به نیمه راه خود رسیده و حالا 15 هفته هیجان انگیز دیگر در انتظار این رقابت هاست. تیم های لیگ برتری 15 بازی انجام داده اند و شرایط خوب است. از سوی دیگر پس از پایان مسابقات هفته شانزدهم، تیم ها به تعطیلات نیم فصل می روند و این فرصت را خواهند داشت تا علاوه بر استراحت، نقاط ضعف خود را نیز بپوشانند و دیدارهای آتی خود را در شرایط خوبی انجام دهند.

به گزارش شهروندآنلاین، در پایان نیم فصل لیگ برتر اما آمار بسیاری از مسابقات در شرایط فعلی بی کیفیت نیست. اعداد، برخی از آنها شگفت انگیز هستند و می توانند سطح کیفی مسابقات لیگ برتر را کاملاً نشان دهند.

اعداد غیر واقعی در جدول لیگ برتر

مسابقات لیگ برتر ایران در شرایطی برگزار شد که نتایج 4 بازی از 120 بازی انجام شده تاکنون توسط کمیته انضباطی خارج از زمین مشخص شده است. یکی از این دیدارها دیدار مسروف سنجان مشهد و شهر خودرویی بود که در آن تیم مشهدی به دلیل مشکلات مالی از رفتن به رف سنجان خودداری کردند و بازی آنها برگزار نشد. در نهایت مصلا با رای 3 بر صفر کمیته انضباطی برنده اعلام شد. همچنین در مقابل باشگاه های گل گهر باشگاه های استقلال، پکان و سپاهان به دلیل استفاده غیرمجاز از بازیکنان گابنی، کمیته انضباطی رای به صفر شدن بازی این سه تیم از جمله گل گهر داد. اتفاقاتی که دو امتیاز به استقلال و سه امتیاز به پکان و سپاهان اضافه می کند و 7 امتیاز از گل گهر کم می کند. البته، با باز شدن پرونده برای کمیته استیناف، نتیجه احتمالاً تغییر خواهد کرد. اما چنین قوانینی باعث می شود که تعداد تیم های بازنده در جدول و همچنین گل های آنها به ثمر برسد و غیر واقعی تلقی شود و این امر به طور کلی بر آمار تأثیر می گذارد.

همه سوابق آزادی

قهرمانی استقلال در نیم فصل اول لیگ برتر گواه این است که این تیم چقدر خودش را ثابت کرده است. استقلالی ها از 15 بازی اخیر خود 10 برد و 5 تساوی کسب کرده اند. این تیم تنها تیمی است که تا کنون در یک مسابقه شکست نخورده است. اتفاقات بی سابقه در سال های اخیر. استقلال با 35 امتیاز از 15 بازی پیشتاز است و پرسپولیس در نیمه اول سال گذشته تاکنون 30 امتیاز به عنوان قهرمانی کسب کرده است و خود استقلال نیز با 26 امتیاز در سال گذشته سوم شد. در مقابل استقلال با 24 گل بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. او در 15 بازی فقط 5 گل دریافت کرد و بهترین خط دفاعی لیگ با این شرایط به او می رسد. این آمار و رکوردهای فوق العاده، فرهاد مجیدی را به تیمی قدرتمند برای استقلال تبدیل کرده است که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است و هوادارانش امیدوارند طلسم سال های گذشته برای تیمش شکسته شود و با ادامه روند فعلی جام را قبول کنند. .

پرسپولیس بهتر از پارسال

اگرچه اعتقاد بر این است که پرسپولیس نسبت به سال گذشته که قهرمان شد عملکرد بدتری داشته است، اما واقعیت چیز دیگری است. قرمزها سال گذشته در پایان هفته پانزدهم 30 امتیازی شده بودند و امسال به 32 امتیاز رسیده اند که عملکرد خوبی است. واقعیت این است که نتایج فوق العاده استقلال نیم فصل باعث شده پرسپولیس نتواند قهرمان شود. اما شاگردان یحیی گل محمدی در این مسیر کوتاه نمی آیند و خود را برای رقابتی جدی برای قهرمانی با آبی ها در ادامه فصل آماده می کنند.

برترین های بدترین تیم های لیگ شارخودرو!

شهر ماشینی مشهد با 4 امتیاز همه چیز را از وضعیت این تیم نشان می دهد، اما آمارها هم خلاف آنهاست! شارخودرو تنها تیمی است که در لیگ برتر قهرمان نشده است! آنها فقط 4 تساوی و 4 امتیاز کسب کردند. بدترین خط حمله لیگ با 4 گل در اختیار خودرو شهرستانی است و 23 گل این تیم نیز بدترین خط دفاعی را به آنها می دهد! مشهدی ها با اینکه 15 بازی و یک فصل مانده به لیگ باقی مانده اند اما بعید است از جدول جدا شود و از غربت خارج شود.

میانگین 1.7 گل در هر بازی

در 120 بازی انجام شده، 16 تیم در مجموع 209 گل به ثمر رسانده اند. البته کمیته انضباطی تاکنون 12 گل به تیم ها داده است! این در حالی است که طبق جدول فعلی میانگین 1.74 گل در هر بازی به ثمر رسیده است که آمار ضعیفی است. در شرایطی که فوتبال با گل های زیاد جذاب است اما اکثر بازی ها در ایران کمتر و میانگین کمتر از دو گل در هر بازی بسیار کمتر از کشورهای فوتبالی است.

سورپرایز از تهران، اراک و رفسنجان

با روی میز حضور استقلال، پرسپولیس و سپاهان در نیم فصل که نشان می دهد مدعیان اصلی قهرمانی هستند، نمی توان سه تیم دیگر را شگفت زده کرد. آلومینیوم اراک یکی از تیم هایی است که مدتی است در صدر جدول رقابت ها قرار دارد اما آرام آرام پایین آمده است. از سوی دیگر پکان جوان با میانگین سنی 23 سال و مسروف سنجان در فصل دوم لیگ برتر نیز در صدر جدول قرار دارند و در دیدارهای خود تا اینجای کار شگفت انگیز هستند. . این 3 تیم تنها تیمی هستند که رهبران لیگ برتر را شکست داده یا شکست داده اند!

این رقابت هیجان انگیز همچنان ادامه دارد

هفته آینده مسابقات لیگ برتر با برگزاری دیدارهای هفته شانزدهم ادامه دارد و پس از آن تیم ها چند هفته ای به تعطیلات خواهند رفت. از آن زمان پیش بینی می شود شرایط با جذب بازیکنان جدید در تیم های لیگ برتری متفاوت باشد. بنابراین رقابت های هیجان انگیز در لیگ برتر ادامه دارد و انتظار می رود تیم ها بازی های حساس و زیبایی بیشتری را ببینند. چون اکثر تیم ها به حالت هماهنگی رسیده اند و به آینده بسیار خوشبین هستند.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما