همیشه خسته بخوان؛ علل خستگی مداوم

[ad_1]

برترین ها: ممکن است همیشه احساس خستگی کنید. خستگی حاد عارضه شایعی است که در آن فرد از نظر جسمی یا روحی قادر به انجام کارهای روزمره نیست و میزان خستگی بستگی به شدت بیماری دارد. گاهی اوقات انسان دلیل احساس خستگی را می داند. اما گاهی دلیل این احساسات همیشگی مشخص نیست. امروز در این مقاله به احساس خستگی مزمن، علل و درمان آن می پردازیم. با ما بمان

خستگی

علل خستگی مداوم

اگرچه علل نادر مختلفی برای این بیماری گزارش شده است، اما بسیاری از آنها موضوع بحث ما نیستند، مانند بیماری بافت همبند و سیستم ایمنی یا آرتریت، سرطان و غیره که در بیشتر موارد مربوط به خستگی مزمن است. سایر عوامل:

ضعف

کم خونی یک بیماری است که با کاهش میزان گلبول های قرمز در بدن همراه است. گلبول های قرمز وظیفه حمل اکسیژن به سلول های بدن را بر عهده دارند و در بیشتر مواقع زمانی که بافت ها و مغز از اکسیژن محروم می شوند، فرد چنین احساسی دارد. خسته و ضعیف. جسمی و ذهنی.

علاوه بر خستگی، ممکن است بیمار علائمی مانند ضربان قلب بالا در حالت استراحت، ریزش مو و شکنندگی ناخن ها را تجربه کند.

اختلالات تیروئید

کم کاری تیروئید کم کاری تیروئید یک بیماری شایع غدد درون ریز است که زمانی رخ می دهد که غده تیروئید هورمون کافی برای تنظیم متابولیسم در بدن تولید نمی کند.

همیشه خسته بخوان؛  علل خستگی مداوم

کم کاری تیروئید یکی از شایع ترین علل خستگی است و باعث می شود احساس ضعف و درماندگی کنید. کم کاری تیروئید یکی از دلایلی است که فرد با حداقل فعالیت خسته می شود و بیمار مبتلا به کم کاری تیروئید نیز در هنگام استراحت دچار خستگی شدید می شود.

شیوه زندگی کم تحرک

مردم فکر می کنند وقتی احساس خستگی می کنند نشستن تنها راه حل این مشکل است. اما بلند شدن و حرکت بهترین راه برای رهایی از خستگی و انرژی از دست رفته است.

خستگی

دیابت

دیابت در اثر مصرف بیش از حد گلوکز خون و کمبود انسولین یا مقاومت بدن در برابر مصرف آن ایجاد می شود. علاوه بر خستگی مداوم، بیماران مبتلا به دیابت ممکن است علائم دیگری مانند تشنگی، کاهش وزن ناگهانی، تکرر ادرار و ضعف پاها را تجربه کنند.

نارسایی قلبی

وقتی قلب توانایی خود را برای پمپاژ خون کافی به سایر قسمت های بدن از دست می دهد و در نتیجه گردش خون را مختل می کند، اکسیژن سلولی کاهش می یابد، نارسایی قلبی رخ می دهد و باعث می شود فرد احساس ضعف و خستگی کند.

در مراحل اولیه، بیمار در فعالیت متوسط ​​دچار خستگی می شود. اما با گذشت زمان، فرد بیش از پیش خسته می شود و حداقل با فعالیت شخصی.

خستگی ناشی از نارسایی قلبی اغلب با تورم اندام ها، تنگی نفس هنگام ورزش یا استراحت، فشار خون بالا، مشکلات گردش خون، احساس سنگینی در پاها و احساس فشار در قفسه سینه همراه است.

اختلالات خواب

در افراد مبتلا به اختلالات خواب مانند بی خوابی و بی خوابی، فرد دچار خستگی فیزیکی و مشکل در حفظ تمرکز و فعالیت ذهنی می شود. بدن شما به حداقل 7 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارد تا انرژی خود را افزایش دهد و اگر در شب کمتر بخوابید ممکن است دچار خستگی شدید شوید. همچنین ممکن است علائمی مانند خواب آلودگی در طول روز، آپنه خواب و بی خوابی در صبح را تجربه کنید.

خستگی

افسردگی

افسردگی یک بیماری روانی است و علائم اصلی آن تغییر خلق و خوی ناگهانی است و بیماران مبتلا به افسردگی افسرده و اعتماد به نفس پایینی دارند.

نادیده گرفتن افسردگی می تواند منجر به عواقب جسمی، روانی و عاطفی شود. علاوه بر خستگی شدید، افراد مبتلا به افسردگی ممکن است افسردگی، عزت نفس پایین، احساس غم، استرس، اضطراب و انزوای اجتماعی را تجربه کنند.

کم آبی بدن

کم آبی زمانی اتفاق می افتد که مایعات بدن (به ویژه آب و الکترولیت ها) بیش از حد دفع شوند یا آب کافی وارد بدن نشود. هنگامی که احساس تشنگی می کنید، بدن شما دچار کم آبی می شود. این باعث می شود فرد احساس خستگی کند.

فشار

عوامل زیادی باعث ایجاد استرس در فرد می شود. نوع شغل، مشکلات مالی و خانوادگی از این عوامل تاثیرگذار است و استرس بیش از حد منجر به خستگی روحی و جسمی می شود.

خستگی

رژیم غذایی نامناسب

ساده ترین راه برای رفع خستگی تنظیم رژیم غذایی است. خوردن غذای سالم و مفید می تواند بر احساسات فرد تأثیر بگذارد. کارشناسان توصیه می کنند برای بهبود سلامت و دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن، میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین ها و محصولات لبنی را از هر پنج گروه غذایی مصرف کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، ممکن است دلایل دیگری برای احساس خستگی وجود داشته باشد، مانند:

1. یبوست

2. کمبود ریزمغذی ها مانند کلسیم، ویتامین ها و غیره در رژیم غذایی

3. غلظت خون با چربی خون بالا و …

4. عفونت های مزمن مانند سینوزیت، عفونت های رحمی و

5. غذای سرد یا رطوبت بالا

6. افزایش میزان مخاط در بدن

7. امروزه مسمومیت های حاد به ویژه مسمومیت با سرب بسیار رایج است.

8. کمبود ویتامین D

راهکارهایی برای از بین بردن دائمی خستگی

برای رفع خستگی ابتدا باید علت را پیدا کنید و سپس برای رفع مشکل خود اقدام کنید. به عنوان مثال، ورزش کنید، تیروئید خود را کنترل کنید، رژیم غذایی سالم داشته باشید، فعال بمانید، استرس خود را کاهش دهید و افسردگی را درمان کنید.

خستگی

علاوه بر درمان هایی که ذکر کردیم، خوشبختانه استفاده از مواد انرژی زا طبیعی می تواند روند خستگی را معکوس کند. خبرگزاری ایرنا غذاهایی را معرفی کرده است که با خوردن آنها می توانید بر خستگی خود غلبه کنید. با این حال، اگر احساس می کنید که این یک خستگی دائمی، مزمن و بیش از حد است، به پزشک خود مراجعه کنید.

آب و لیمو را مخلوط کنید

این نوشیدنی برای تولید انرژی مورد نیاز سلول ها است. در واقع، نوشیدن آب راهی عالی برای نشاط بخشیدن به روز است. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که زنانی که کمی کم آب بودند، بیشتر در معرض خستگی هستند.

مهره

بادام، فندق و بادام زمینی سرشار از منیزیم هستند، عنصری که نقش مهمی در تبدیل قند به انرژی دارد. همچنین فیبر بالایی دارد. فیبر قند خون و سپس اشتها را متعادل می کند.

شکلات تلخ

خوردن شکلات تلخ بعد از ناهار می تواند گزینه خوبی برای دسر باشد. شکلات حاوی ماده ای به نام تئوبرومین است که نقشی مشابه کافئین موجود در قهوه دارد و به بهبود وضعیت انرژی شما کمک می کند.

خستگی

ویتامین سی

تحقیقات جدید نشان می دهد که کمبود ویتامین C می تواند منجر به خستگی شود. این ویتامین برای سلامت غدد فوق کلیوی ضروری است. این غدد از احساس خستگی ناشی از استرس جلوگیری می کنند. ویتامین C همچنین از عفونت جلوگیری می کند و باعث جذب بهتر آهن می شود.

مارچوبه

این سبزیجات رنگارنگ حاوی ویتامین B و مقدار زیادی فیبر هستند که به تعادل قند خون کمک می کند. ویتامین B کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل می کند.

اسپاسم میکنی

مصرف هل انرژی شما را افزایش می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد.

نان کامل

کربوهیدرات ها 60 درصد انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند. غلات کامل حاوی کربوهیدرات های پیچیده و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. خوردن غلات کامل از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کند.

خستگی

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما