هیچ کس نمی گوید اسرائیل در صورت وارد شدن به جنگ با ایران چقدر باید بپردازد

[ad_1]

در رفتن هاآرتص در گزارشی نوشت: «بانی گانتز» وزیر دفاع به نیروهای دفاعی اسرائیل دستور داده است که برای گزینه های نظامی علیه ایران آماده باشند. ارتش اسرائیل 5 میلیارد اضافی برای تجهیزات و آموزش های روزانه دریافت کرده است. اسرائیل در مورد همکاری نظامی با دولت بایدن گفتگو کرده است. مشکل آماده سازی مردم اسرائیل برای انتقام اجتناب ناپذیر ایران بر عهده چینی هاست.

هاآرتص گفت: ما نه تنها آماده نیستیم، بلکه نمی‌دانیم چرا باید آماده باشیم. در مواجهه با ارقامی که یک دهه پیش توسط ایهود باراک، نخست وزیر سابق اسرائیل منتشر شد، تعداد کشته ها به کمتر از 500 نفر کاهش یافته است و کارشناسانی که برای ارتش اسرائیل کار می کنند می گویند این رقم تقریبا ناچیز است. او به ما گفت که تعداد کشته‌ها بر اساس تعداد موشک‌های ایران در آن زمان، محاسبه توان پرتاب و زمان هشداری که می‌توانست برای غیرنظامیان نظامی اسرائیل ارسال کند و همچنین ناکافی بودن موشک‌ها بود. رفته اند.

در این میان، تعداد موشک هایی که ایران می تواند مستقر کند قطعا افزایش یافته است، اما چقدر؟ آیا پتانسیل هدف گیری و مخرب آن افزایش یافته است؟ آیا این قربانیان ناگوار عمدتاً در مناطق دورافتاده اسرائیل خواهند بود؟ یا در یک شهر بزرگ؟ آیا اصلاح شماره لازم است؟

در واقع این سوالات بی ربط و توخالی هستند. زیرا حتی حزب الله که امیدواریم اطلاعات دقیقی داشته باشد بین 120 تا 150 هزار موشک دارد. این رقمی است که اسرائیل آمادگی مقابله با آن را ندارد.

انتظار می رود کشوری که در آستانه جنگ قرار دارد شهروندان خود را بترساند، پناهگاه های آنها را جستجو کند، ماسک های ضد گاز بپوشد، قفسه های خالی سوپرمارکت ها را دور بیندازد، و به هر نقطه از جهان پرواز کند، حتی در مناطق پر آلوده به کرونا.

انتظار می رود که دولت چنین کشوری تاکتیک دفاع غیرنظامی سراسری را اجرا کند و اخراج غیرنظامیان را تمرین کند. بیمارستان‌ها باید برای مقابله با حوادث بزرگ آماده باشند و به مدارس گفته شود که دانش‌آموزان خود را به پناهگاه‌ها ببرند و با نظم و انضباط تمرین کنند و توضیح دهند که برنامه‌های تلویزیونی خدمات عمومی در کجا باید گرد هم آیند، چه کار کنند و در چه شرایطی. پوشش می دهیم؟

به اندازه کافی عجیب، هیچ یک از اینها در حال حاضر در اسرائیل اتفاق نمی افتد. دولت اسرائیل یا قصد تهدیدی علیه ایران را دنبال نمی کند یا از شهروندان خود در برابر تهدید شهروندان ایرانی محافظت می کند و جان مردم اسرائیل را برای خود مهم نمی داند. . اسرائیلی های معمولی تلفات جزئی محسوب می شوند، زیرا حتی اگر 300 یا 500 یا حتی 5000 نفر در آن کشته شوند، سرزمین مادری مهمتر از شهروندان آن است!

اگر تصمیم دارید که تعداد کشته‌ها را نادیده بگیرید، زیرا اعدادی وجود ندارد که واقعاً بتوانید به آنها اعتماد کنید، سؤال بعدی این است که جنگ چقدر طول خواهد کشید. در شرایط بسیار خوش بینانه، اسرائیل چندین جت جنگنده را برای بمباران تعداد انگشت شماری از تاسیسات هسته ای ایران به ایران فرستاد و در تلافی آن، ایران چندین نفر را کشت و به درگیری چند روزه پایان داد.

با این حال، اگر ایران تصمیم بگیرد که به زرادخانه موشکی حزب الله موشک شلیک کند یا کشتی های کشتی های خلیج فارس را حتی پس از بازگشت سالم سربازان اسرائیلی به سرزمین خود تعطیل کند، چه؟ آیا اقتصاد اسرائیل می تواند بار سنگین را تحمل کند؟ آیا آمریکا پس از تحقیر اسرائیل خواهد ایستاد؟

ما می دانیم که حتی اگر اسرائیل از حمایت بین المللی برخوردار باشد، نمی تواند یک جنگ طولانی را آغاز کند. جنگ فرسایشی علیه ایران، حتی اگر خسارات جانی غیر قابل تحملی را به همراه نداشته باشد، مستلزم هزینه های زیادی است که کیفیت زندگی را به شدت کاهش می دهد و نیاز به افزایش فوری مالیات و بودجه بیشتر دارد. امکان آسیب احتمالی برای شهروندان اسرائیلی وجود ندارد و در چنین شرایطی چه انتظاری باید داشت. فقط به آنها گفته می شود که باور کنید تهدید ایران واقعی است و به آمادگی دولت برای هر شرایطی باور داشته باشید، همانطور که در مورد همه گیری ویروس کرونا بود.

منبع: هاآرتص

ترجمه: فرارو

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما