وضعیت این روزهای بورس؛ نمایه سازی یا رشد متعادل همه شخصیت ها؟

[ad_1]

چراغ جلو– کارشناسان بورس می گویند امروز با وجود همه جذابیت های بازار اوراق بهادار، خریداران تمایلی به ورود به بازار ندارند، زیرا ریسک آنقدر زیاد است که ترجیح می دهند تا پایان قرارداد وارد بازار نشوند.

به گزارش فرارو، به عبارت دیگر، بسیاری از مردم ترجیح می دهند با خیال راحت به بازار بازگردند، زیرا در صورت عدم توافق، عواقب این اختلال می تواند بسیار زیاد باشد و بازارهای مالی به شدت آسیب ببینند. . حضور در بازار با ذهنیت جمعی، بخشی از منافع بالقوه آنها در فضای پس از قرارداد است، اما نه در حوزه ریسک.

وضعیت این روزهای بورس؛  نمایه سازی یا رشد متعادل همه شخصیت ها؟آیا بازار سهام به رشد خود ادامه خواهد داد؟
کارشناس تبادل دائم انبوه در مصاحبه با فرارو وی خاطرنشان کرد: پیش بینی در کوتاه مدت با توجه به نامشخص بودن بازار سهام بسیار دشوار است. در حالی که بسیاری از افرادی که در این چند روز سهام می خرند، سود را تشخیص داده و ریسک معامله را کاهش می دهند، از سوی دیگر، کسانی که پول و نقدینگی خود را از دست داده اند و بازار را ترک کرده اند، قدرت فروشندگان به نظر می رسد. معاملات در چند روز آینده افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اگرچه گفته می شود بازار تا 22 بهمن ماه رشد خواهد کرد، اما باید توجه داشت که رشد بورس نیاز به حجم و نقدینگی جدید دارد، بنابراین نمی توان منتظر ماند تا منابع جدید وارد بازار شود، سهام داشت. بازار، بنابراین هزینه معاملات ما می توانیم انتظار داشته باشیم که بازار سهام بر این اساس رشد خواهد کرد، زیرا بیش از 8، 9 هزار حجم در روز است.

ثابت گفت: در حال حاضر بورس با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که اگر حل شود بازار را احیا می کند، اولین مشکل عدم قطعیت بودجه است و دولت از بازار حمایت می کند. احکام در بودجه، مانند خوراک و گاز. قیمت پتروشیمی ها نسبت به اروپا بالاتر است بنابراین باید به این مسائل مبهم بودجه رسیدگی شود، مجلس اصلاح شده است، بنابراین جای امیدواری است، این احکام بودجه برای شرکت های بورسی باید اصلاح شود. بورس اوراق بهادار

این فعال بورسی افزود: اهالی بورس به طور مستمر بر اصلاح لایحه قانون بودجه برای تمرکز بر حوزه تولید تاکید دارند چرا که چنین موضوعاتی می تواند بنگاه های تولیدی کشور را با مشکل جدی مواجه کند. این اقدامات باعث افزایش بی اعتمادی سرمایه گذاران و سهامداران شده است.

ثابت ازگان: «از یک سو مشکل دوم بورس، عدم اعتماد عمومی به متولیان بازار سرمایه است و دولت دوازدهم افراد را در بورس عرضه کرد، اما حمایتی نشد. در حقیقت. این امر باعث ایجاد بی اعتمادی در بازار شده است.به عنوان مثال کسانی که سهام کارخانه اول را خریداری کرده اند در حال حاضر حدود 25 درصد ضرر می کنند، بنابراین تا زمانی که این رویه ها اصلاح نشود نمی توان به بورس 100 درصد اعتماد کرد.

وی افزود: در ابتدا دولت جدید قول حمایت از بورس را داد و حتی رئیس جمهور به بورس تهران رفت اما بعد دیدیم که تصمیمات به نوعی با مخالفت مسئولان مواجه شد. روند بازار “قیمت های منضبط شده برای خودرو و سیمان برای اولین بار بی اعتمادی را افزایش داده است؛ این سیاست ها باید اصلاح شوند تا اعتماد از دست رفته به بازار سهام بازگردد.”

بسیاری از موسسات مالی یا سرمایه گذاران واقعی که اکنون نقدشونده هستند، می گویند: تا زمانی که بلاتکلیفی در بودجه رفع نشود و تکلیف تحریم ها و تحریم ها مشخص نشود، نمی توانیم از رشد پایدار بورس صحبت کنیم. به خاطر همین ابهام. ، ترجیح می دهند وارد بازار نشوند بنابراین باید شرایطی فراهم شود تا این نقدینگی به بازار بازگردد.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین گفت: برخی از فعالان بورس با درج منابع صندوق تثبیت بازار سرمایه تنها در نمادهای بورسی مانند شرکت ملی مس، فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان و پالایشگاه تهران مخالف بودند. آیا این اعتراض صحت دارد؟ وی گفت: مشکل دیگر بازار این است که فقط برخی از نمادهای بازار که شاخص هستند حمایت می شوند و از سایر نماگرها حمایت نمی شود یک چیز ندارد تاثیر مثبت دارد. برعکس، بی اعتمادی را افزایش می دهند. در این راستا شاخص های یک شاخص همگن بسیار حائز اهمیت است، زیرا این شاخص نشان می دهد که آیا این حمایت از همه بخش ها و شرکت های موجود در بازار انجام می شود یا خیر.

وی ادامه داد: بنابراین اگر بخواهیم با چند نماد بازار را سبز کنیم اما از نمادهای دیگر حمایت نکنیم، قطعا نمی تواند برای رشد بورس مفید باشد، بنابراین دولت باید تدابیری اتخاذ کند تا رشد بازار در حالت عادی باشد. ما نمی‌خواهیم کل بازار متعادل شود.» از سوی دیگر، منابع موجود در چنین تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌هایی باید برای حمایت از کل بازار استفاده شود، نه فقط چند نماد بزرگ و شاخص دولتی و باقی نمادهای بازار. ما باید به اصلاحات ادامه دهیم.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما