(ویدئو) وزیر حمل و نقل: سرعت اینترنت حق بشر است

[ad_1]

وزیر حمل و نقل با تاکید بر اینکه کیفیت اینترنت حق بشری است و باید حقوق مردم حفظ شود، از بهبود وضعیت با توسعه فیبر نوری در کشور خبر داد. او هرگونه تلاش برای کاهش ترافیک داخلی را رد کرد.

عیسی زارع پور در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه به بحث کیفیت شبکه اینترنت اشاره کرد و گفت:

این شبکه از چهار سطح شامل دسترسی از خانه به هاب های مخابراتی، بین شهری، شبکه های استانی و دروازه های بین المللی تشکیل شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ظرفیت شبکه زیرساخت در حال حاضر 34 ترابیت بر ثانیه است و قول داد تا پایان سال آینده 20 ترابیت دیگر اضافه شود، گفت: در بخش دروازه بین المللی مشکلی وجود ندارد و در هر سطحی مسائل چالش برانگیز را مطرح کرده ایم. برای رفع آنها راه حل های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را در نظر بگیرید.»

وی با تاکید بر اینکه کاهش ترافیک خارجی سیاست حمایت از خدمات داخلی نیست، گفت: اگر سرویس دهنده داخلی خدمات خوبی ارائه دهد مردم از آن استقبال خواهند کرد، گفت: معتقدم کیفیت شبکه حق مردم است و باید از حقوق مردم دفاع کنیم.

زارع پور همچنین از بررسی اجرای پروژه های فیبر نوری برای ارتقای کیفیت و سرعت شبکه به منظور راه اندازی شبکه های پرسرعت و ایمن در سراسر کشور خبر داد.

اما واقعیت این است که ما در زمینه توسعه اینترنت ثابت عقب هستیم و باید آن را جبران کنیم. پیامدهای عدم توسعه اینترنت ثابت اخیرا دیده شده است. شبکه نمی تواند پاسخ دهد. نرخ ثابت سرعت اینترنت موبایل بسیار بالاست، اما در کشور ما کاملا برعکس است.»

وزیر حمل و نقل بر توسعه زیرساخت های 5G تاکید کرد و معتقد بود که فیبر نوری به حل این مشکل کمک می کند.

جره پور معتقد است در صورت اجرایی شدن تصمیم بیت استریم، رقابت بهتری بین اپراتورهای خاص ایجاد می شود و مردم به جای استفاده از مخابرات می توانند از اپراتورهای دیگر خدمات دریافت کنند که این امر منجر به ارائه خدمات بهتر می شود.

وی در پایان تاکید کرد که شخصاً به روسای رگولاتوری دستور داده تا کیفیت را پیگیری و گزارش شفاف اپراتورها را در اختیار مردم قرار دهند.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما