پیش بینی بازار سکه و طلا تا پایان سال

[ad_1]

در رفتن در معامله روز سه شنبه سکه طرح جدید 13 میلیون و 292 هزار تومان، سکه طرح قدیم 12 میلیون و 784 هزار تومان، نیم سکه 6 میلیون و 850 هزار تومان، ربع سکه 3 میلیون و 300 هزار و 830 تومان و بانک مرکزی داغ است. سکه 2 میلیون و 350 هزار تومان است. هر مثقال طلای مذاب 5 میلیون و 629 هزار تومان و 18 گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 297 هزار تومان معامله شد.

پیش بینی بازار سکه و طلا/قیمت تا پایان سال؟آیا قیمت طلا دوباره افزایش می یابد؟
عباد محمدولی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه مذاکرات برجام این روزها باعث نوسانات زیادی در قیمت طلا و سکه شده است، گفت: با توجه به نوسانات قیمت دلار در بازار می بینیم که بازار طلا و سکه نیز مانند ما متلاطم بود. دو روز پیش بود.” مشاهده کردیم که با توجه به خوش بینی ایجاد شده در بازار نسبت به مذاکرات برجام، دلار تا سطح 29 هزار و 500 تومان و سکه تمام به زیر 13 میلیون و 800 هزار تومان رسید. 13 میلیون و 100 هزار تومان. اما تغییر در مذاکرات روز سه شنبه، دلار را به بالای 30 هزار تومان رساند. با توجه به این مشکل سکه تمام با 300 هزار تومان افزایش مواجه شد.

محمدولی افزود: در صورت تطبیق سکه با شرایط بازار، دلار طلا تاثیر زیادی در بحث وین دارد و نباید چنین رویکردی حاکم شود، زیرا اگر شرایط در برجام کمی تغییر کند، بازار باید با چنین نوساناتی مواجه شود. بازار ارز، سکه و طلا باید دید چه اتفاقی می افتد؛ بنابراین نمی توان پیش بینی دقیقی از آینده بازار داشت.

یکی از فعالان بازار طلا و جواهر گفت: قیمت جهانی طلا یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار است که تاثیر زیادی بر ارز داخلی و قیمت طلا دارد و قیمت آتی هر اونس طلا از مرز 2000 دلار فراتر می رود که این امر باعث افزایش قیمت طلا می شود. طلا و سکه در بازار گران می شوند.

وی افزود: به طور کلی با نزدیک شدن به پایان سال و تعطیلات دی ماه در خارج از کشور و همچنین فرا رسیدن ماه های پایانی سال، پیش بینی می شود تقاضا برای طلا و جواهر در بازار داخلی افزایش یابد.

محمدولی خواستار حذف 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از کل قیمت طلا شد و گفت: از اواسط آذرماه فقط بر سود و اجاره بهای خرید و فروش طلا مشمول مالیات می شود که با چنین مشکلاتی خرید طلای مذاب یا دست دوم، خطر نیز کاهش خواهد یافت.

وی افزود: زمانی که قیمت طلا افزایش می یابد، طلای دست دوم به دلیل اینکه مالیات و پرداختی ندارد، حاشیه سود بیشتری نسبت به مصنوعات طلا دارد، بنابراین مردم طلای مذاب یا دست دوم می خرند. با این حال، حذف مالیات بر ارزش افزوده باعث کاهش قیمت کلی، جذابیت خرید طلای مذاب و افزایش تقاضا برای محصولات طلا خواهد شد.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما