صورت احیای برجام آیا قیمت مسکن به مانند زمان قطعنامه ۵۹۸ سقوط خواهد کرد؟

[ad_1]

فرارو- در حالی که رئیس اتحادیه مشاورین املاک مدعی است که با امضای مجدد برجام، قیمت احتمال احتمالی وجود دارد که ممکن است تصمیم قطعی قطع شود 598 با سقوط قابل توجهی روبرو می شود، اما برخی از نظرات معتقدند، بازار را نمی توان پیش بینی کرد و چنین کاهشی در انتظار بازار نخواهد داشت. بود.

مهم ترین قسمت روز مهم ترین قسمت روز است. فرارو گفت: به طوری که اگر چشم فرسایی باشد و روشنی را نتوان برای آن متصور بود، به تبع آن دلار مرزهای قیمتی را پشت سر می گذاشت و این موضوع تورمی بسیار شدید را به دنبال دارد، که می تواند قیمت مسکن را با افزایش قابل توجهی کند. ا پ س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س س .

این کارشناس بازار مسکن اضافه کرد: اما اگر به نتیجه برسد و تحریم ها برداشته شود، دلار نیز می تواند کاهش یابد، از سویی با توجه به اینکه دلار را مشخص می کند به عنوان یک دماسنج از همه بازارها را می کند، به اعتقاد من معتقدم که بازار مسکن بازار مسکن. اگر برجام احیا می‌شود حتی 100 درصد را تجربه نمی‌کند، بنابراین نتیجه برای همه بازارهای سرمایه‌ای از جمله مسکن از اهمیت فوق‌العاده‌ای است.

در صورت احیای برجام ;  آیا قیمت مسکن به مانند قطع نامه ۵۹۸ سقوط خواهد کرد؟قیمت مسکن خواهد کرد
مهدی سلطان محمدی کارشناس بازار مسکن در گفتگو با فرارو واکنش به اظهارات قلی خسروی رئیس مشاوران مشاوران املاک در کاهش قیمت مسکن در صورت احیای برجام، اظهار داشت: با توجه به وضعیتی که در بازار وجود دارد، نمی‌توان چه پیشگویی کرد که در آینده اتفاقی خواهد افتاد، این که ما بگوییم قیمت مسکن کاهش می‌یابد. خواهد کرد، در صورتی که برجام دوباره امضا شود به نظر می رسد چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، زیرا باید دید چه بر اساس می توان ادعا کرد که مسکن با چنین وضعیتی روبرو می شود.

وی افزود: از نظر روانی بازار مسکن در همان ابتدای احیای برجام با شوک روبرو می شود، این موضوع طبیعی است و در سایر بازارها رخ داد، اما با توجه به اینکه اقتصاد ایران بسیار تورمزده است، بعد از مدت کوتاهی دوباره قیمت ها خواهد بود. به سر جای خود باز خواهند گشت و تطبیق پذیری اقتصاد رخ خواهد داد، حتی در مورد دلاری که خیلی منتظر سقوط عجیب و غریبی هستند، در امضای توافقی وجود دارد، به اعتقاد بنده چنین نخواهد شد و کاهش قیمت رخ خواهد داد نه با ریزش. شدیدی روبرو شوید.

سلطان محمدی اظهار داشت: از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کرد که بازار مسکن به دلیل افزایش شدید قیمتی که در طی سه سال گذشته تجربه کرده است، قیمت هایی که تقریباً 7 برابر شده اند، طی یک سال گذشته بازار با رکود بسیار زیاد بوده است. که قیمت مسکن با افزایش 20 درصدی روبرو بوده است، اما ما با تورم بیش از 50 درصدی مواجه بوده ایم، بنابراین طی یک سال گذشته سرعت رشد مسکن از سرعت تورم کمتر بوده است، از سویی به نظر می رسد در دو سال آینده ادامه داشته باشد. پیدا خواهد کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه قیمت مسکن دارای چهار مولفه اصلی است، اضافه کرد: اگر بخواهیم ببینیم که قیمت مسکن چگونه کاهش پیدا خواهد کرد، اگر واقعاً بخواهد این اتفاق رخ دهد، باید این 4 مولفه را بررسی کرد، در وهله اول قیمت زمین اگر برجام احیا، قیمت زمین می تواند کاهش یابد، چرا که آن زمان، سرمایه گذاری و سفتهانه از بازار خارج خواهد شد، اما نباید این نکته را در نظر گرفت که دلیل محدودیت زمین در تهران و شهرهای تهران باشد. افت قیمت چشمگیر بود.

سلطان محمدی ادامه: در وهله دوم نیز هزینه های ساختوساز دارد که به نظر نمی رسد این موضوع با کاهش همراه باشد، زیرا با توجه به تورم موجود، نه قیمت مصالح ساختمانی کند و نه میزان دستمزدها را کم کند، بنابراین هزینه ساخت مسکن کاهش پیدا نمی کند. اما با افزایش نیاز روبرو خواهد شد.

این کارشناس بازار مسکن عنوان کرد: در وله سوم نیز هزینه های دولتی شامل تراکم، پروانه ساخت و انشعابات دولتی از جمله آب، برق، گاز و تلفن قرار دارد که دولت و یا شهرداری نرخ این خدمات و خدمات دولتی را کاهش می دهد.

وی بیان کرد: دست آخر نیز سود سرمایه گذاری در زمینه ساخت مسکن مطرح است که با توجه به میزان سرمایه گذاری در بازار مسکن به منظور ساختوساز بسیار کاهش یافته است، به طوری که امروز میزان ساخت و ساز در تهران در مقایسه با اوج میزان ساخت و ساز. ساز به یک سوم تغییر پیدا کرده، سود آنچانی برای سازنده وجود ندارد، از سوی دیگر خطرهای موجود در فضای کسب و کار نیز بلای جان سازندگان و انبوه سازان مسکن شده است، بنابراین اگر قرار باشد، قیمت مسکن کاهش یابد، این موضوع در قسمت زمین باشد. تفاوت این دو در این است که تعداد افراد متفاوت است و ارزش زمان از ارزش آینده بیشتر است.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما