چرا خفاش ها بیمار نمی شوند؟

[ad_1]

محققان دانشگاه توکیو اخیرا بررسی کرده اند که چرا ببرها با این ویروس زندگی می کنند اما بیمار نمی شوند.

ببرها یک منبع طبیعی ضروری برای انتقال ویروس‌های نوظهور مانند کروناویروس سندرم تنفسی حاد، ویروس مرسون، ویروس هندرا، ویروس ابولا، ویروس ماربورگ و سندرم تنفسی حاد کروناویروس 2 (که باعث بیماری می‌شود) هستند. شناخته شده

کنه می تواند بدون اینکه بیمار باشد میزبان ویروس باشد. اینکه چرا خفاش ها می توانند با این همه ویروس زندگی کنند اما خود به خود بیمار نمی شوند یک راز بزرگ در ویروس شناسی است و همه گیری کووید-19 حل این معما را ضروری تر کرده است.

ببرها می توانند همزمان با بسیاری از ویروس ها زندگی کنند، اما بسیاری از محققان آزمایش های مختلفی را انجام داده اند تا دریابند چرا آنها آلوده نمی شوند. درک این موضوع می تواند به دانشمندان کمک کند تا خطر ابتلا به بیماری های عفونی را که تا به امروز آنها را مبتلا کرده اند، کاهش دهند.

محققان تاکنون با این واقعیت مواجه شده اند که خفاش های وحشی زنده موضوع مناسبی برای تحقیق نیستند، بنابراین برای اولین بار محققان ارگانوئیدهای گروه خفاش روزت را برای غلبه بر این مانع پرورش دادند.

محققان با موفقیت ارگانوئیدهای روده ای یک گرگ میوه خوار به نام Rousettus leschenaultia را رشد و آزمایش کردند. از آنجایی که ببرها حیوانات وحشی هستند، ممکن است برای آزمایش هایی مانند خوک و موش انتخاب خوبی نباشند، بنابراین بیشتر آزمایش ها باید روی رده های سلولی گرفته شده از آنها انجام شود.

تسوتومو اوماتسو، یکی از نویسندگان این مطالعه و استاد مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و پیشگیری از بیماری‌های عفونی در دانشگاه کشاورزی و فناوری توکیو، می‌گوید: «تصور بر این است که این روش باعث کاهش بیماری‌ها و مرگ و میر انسان می‌شود.

در این مطالعه، محققان خفاش russet را انتخاب کردند زیرا نوعی خفاش میوه‌خوار است و تصور می‌شود منبع طبیعی ویروس‌های خانواده Lowvirus از جمله ویروس‌های ابولا و ماربورگ است. بسیاری از گونه های روباه پرنده نیز میزبان (PRVs) در آسیای جنوب شرقی و استرالیا هستند و باعث بیماری های تنفسی در انسان می شوند. روباه پرنده نوعی خفاش است. سر این خفاش مانند سر روباه است. به همین دلیل نامیده می شود.

محققان ابتدا باید محیطی مناسب برای رشد سلول های روده پیدا می کردند. او این کار را با کشت ارگانوئیدها با 9 مکمل رشد مختلف انجام داد. از این نه، سه مورد باعث رشد و تکثیر سلولی پس از هفت روز شدند. علاوه بر این، طول عمر ارگانوئیدهای روده ای خفاش خفاش رشد یافته با این سه مکمل طولانی و فعال است.

محققان گفتند که در واکسن تجربی، ارگانوئیدها به PRV حساس بودند، اما کروناویروس مستعد ابتلا به سندرم حاد تنفسی 2 نبود. این ارگانوئید می تواند ابزار مفیدی برای توضیح مکانیسم انتقال ویروس های نوظهور مرتبط با خفاش های روزت مانند ابولا و ویروس ماربورگ باشد.

پس از تولید و آزمایش موفقیت آمیز ارگانوئیدهای خفاش برای اولین بار، محققان اکنون می خواهند ترفندهای خود را بر روی اندام های روباه مانند ریه ها، کبد و کلیه ها بسازند. سپس آن بافت ها را با ویروس های بسیار بیماری زا آلوده می کند تا بیان ژن آن ها را تجزیه و تحلیل کند.

یافته های این مطالعه اخیر در مجله علوم مولکولی منتشر شده است.

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما