چرا سردار آزمون مهم است؟

[ad_1]

بعید است کسی اخبار فوتبال را دنبال کند و این روزها سردار آزمون لیون فرانسه شایعاتی مبنی بر پیشنهادی نشنیده است. مانند دیگر تیم های اروپایی (از لورکوزن آلمان گرفته تا لاتزیو و آتلانتا در ایتالیا)، تیم فرانسوی محکم در آزمون قرار دارد و می خواهد به مصاف مهاجم 26 ساله ایرانی زنیت برود. تابستان گذشته لئون برای اولین بار برای سردار آزمون پیشنهاد جدی کرد و با وجود توافق شفاهی با زنیت، این انتقال نهایی نشد زیرا سردار برخلاف میل خود توانست در لیگ روسیه بماند.

به گزارش شرق، حالا شیرها پس از یک تلاش نافرجام تابستانی در تلاش هستند تا سردار آزمون را در فصل زمستان و نقل و انتقالات ژانویه خریداری و به فرانسه منتقل کنند. در یکی دو روز اخیر بحث های زیادی روی این موضوع شده و ادعا می شود توافق نهایی صورت گرفته است. در واقع مهم ترین روزنامه ورزشی فرانسوی اکیپ از عقد قرارداد 4.5 ساله لئون و سردار آزمون خبر داد و نوشت که این بازیکن تا ژوئن 2026 با لیون قرارداد امضا خواهد کرد. اما نکته مهم این است که قرارداد با سردار آزمون یک قرارداد شخصی است و دو باشگاه لیون و زنیت هنوز قراردادی امضا نکرده اند.

قرارداد سردار آزمون با زنیت در پایان فصل به پایان می رسد و او می تواند به عنوان بازیکن آزاد به هر تیمی که دوست دارد بپیوندد. اگر این کار به پایان فصل موکول شود، او از زنیت پولی نمی گیرد، اما لئون حالا به راه افتاده و شش ماه مانده به پایان قراردادش با زنیت، با یک پیشنهاد کوچک، سردار آزمون می خواهد.

حالا که زنیت از چمپیونزلیگ حذف شده، دیگر شانسی برای شکست وجود ندارد و می توان امیدوار بود این بار پس از حضور در لیگ روسیه، سردار آزمون راهی لیگ دیگری شود. و البته سطوح بالاتر. سردار که آخرین دوران حرفه‌ای‌اش گلزنی برای چلسی در لیگ قهرمانان اروپا بوده، رکورد قابل توجهی در این فصل به ثبت رسانده است، زیرا در دو سه فصل اخیر در 15 بازی لیگ برای زنیت 7 گل و 4 پاس گل به ثمر رسانده است. .

او در پنج بازی لیگ قهرمانان دو بار گلزنی کرده است. سردار که 6 گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده، در حال حاضر با سه گل برتر از علی دایی و مهدی طارمی بهترین گلزن تاریخ این مسابقات است. البته چنین عملکردی برای مهاجم 26 ساله تیم ملی چندان دور از انتظار نیست چرا که او به عنوان آقای گلی علاوه بر کسب عنوان قهرمانی از زمان حضور در زنیت همواره در مسیر رسیدن به هدف بوده است. .

در دو سه سال اخیر فقط مهدی طارمی توانسته بود بر سردار آزمون بدرخشد و شاید با کمی جلوتر از او نام ایران را در فوتبال اروپا زنده نگه دارد، اما تفاوت اصلی این دو در این است که سردار عجمون 26 ساله. ، هنوز سالهاست او در خط حمله تیم ملی فوتبال ایران درخشانتر از همسرش است. این دقیقاً چیزی است که برای یک سردار آزمون مهم است.

واقعیت این است که با وجود درخشش مهدی طارمی و سردار آزمون در تیم های پورتو و زنیت، باید گفت که آنها هنوز به اروپای «واقعی» نرسیده اند و نتوانسته اند در لیگ های پایین فوتبال اروپا به میدان بروند. این موضوعی است که در مورد قدرت این دو بازیکن با وجود پیشرفت زیادی که در سال های اخیر داشته اند، سوال هایی را مطرح می کند. درست است که بازی در لیگ های پرتغال و روسیه برای بازیکنان ایرانی هم سخت بوده است و حالا این دو شخصیت جزو درخشان ترین های لیگ های مربوطه هستند، کارشان ارزشمند است اما نباید فراموش کرد. در یکی از پنج لیگ معتبر اروپایی بازی نکنید.

در فوتبال ایران به جز سامان کودوس که هم اکنون در برنتفورد در لیگ برتر انگلیس بازی می کند، بازیکن دیگری در این سطح وجود ندارد. علیرضا جهانبخش پیش از این مفتخر شده بود که نمی تواند روزهای بهتری در برایتون داشته باشد و در نهایت به لیگ هلند بازگشت. حالا با نگاهی به پیشنهاد جدیدی که سردار آزمون دریافت کرده، می گوید در صورت قطعی شدن این انتقال، آزمون به دومین بازیکن مهم امروز فوتبال ایران تبدیل می شود که فرصت بازی در اروپای «واقعی» را دارد.

پیتر بوش، سرمربی هلندی که از سال 2016 در کنار مهاجم تیم ملی ایران حضور داشت، در زمان بازی سردار روستوف با آگاهی از پتانسیل آزمون او و در نظر گرفتن خرید این بازیکن، آماده انتقال به لیون بود. این بدان معناست که حضور سردار آزمون در لیون فرانسه برای او خطرناک نیست و می تواند انتظار داشته باشد که مانند زنیت در تیمی با ستاره های افسانه ای دنیای فوتبال از جمله مسی، بازیکن کلیدی لیون باشد. . ، نیمار و امباپه را در درون خود می بیند. قاعدتاً درخشش سردار آزمون در لیگ فرانسه می تواند در چند سال آینده سکوهای پرتاب بیشتری نسبت به درخشش زنیت برای او داشته باشد.

او با وجود اینکه بازیکن کم تجربه ای نیست به این باشگاه فرانسوی می رود. سردار سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران در تیم ملی ایران است و سال هاست که جدای از فوتبال روسیه، بزرگترین رقابت های باشگاهی قاره سبز را تجربه کرده و همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، رکورددار است. بازیکنان ایرانی او این فرصت را خواهد داشت تا اولین ایرانی باشد که در لیگ یک فرانسه می درخشد.

سامان کودوس پیش از این برای آمیان در لیگ فرانسه بازی کرده بود، اما هرگز نتوانست مثل الان در برنتفورد باشد. کودوس با وجود پتانسیل بالایی که داشت، در آمیان چندان درخشید و در نهایت به چمپیونشیپ انگلیس و برنتفورد رفت. اگرچه او بازیکن مشخصی در تیم نبود، اما همیشه یکی از بازیکنان کلیدی برای تغییر سرمربی بود و در نهایت مجوز حضور در لیگ برتر انگلیس را در یک فصل منحصر به فرد دریافت کرد. سالمون امروز همچنان روی نیمکت است، اما هر بار که به زمین فرستاده می شود به هافبک هجومی برنتفورد کمک می کند.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما