چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود – سوالات

مصرف این داروها با فلوکستین ممکن است خطر سندرم سروتونین را که می تواند کشنده باشد ، افزایش دهد. فلوکستین بازجذب سروتونین را به داخل پلاکتهای انسانی مهار میکند ، ولی بر نوراپینفرین تأثیری ندارد. این دارو با مهار اختصاصیبرداشت مجدد سروتونین توسط غشایسلول عصبی پیش سیناپسی که منجر بهافزایش غلظت سیناپسی آن در سیستمعصبی مرکزی میگردد، اثر خود را اعمالمیکند. وی ادامه داد: كاهش وزن بر اثر مصرف فلوكستین صد درصد نیست. آیا مطمئن هستید که راش پوستی یا کهیر نیست ؟ برای اطمینان از ایمن بودن مصرف فلوکستین، لازم است بیمار اختلالاتی مثل دیابت، مشکلات کبدی یا ادراری، تشنج یا صرع، گلوکوم (آب سیاه)، اختلال دو قطبی، سوء مصرف مواد مخدر و داشتن افکار خودکشی و تجربه درمان الکترو شوک را به پزشک اطلاع دهد.

  1. رقیق کننده های خونی مانند وارفارین
  2. اختلال نقص توجه
  3. خشک شدن دهان
  4. لرزش یا تنش، احساس اضطراب یا عصبی بودن
  5. ترشح بینی آبکی

قبل از استفاده از این دارو سابقه پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار دهید بخصوص اگر سابقه اختلال افسردگی دوقطبی یا مانیک در خود یا خانواده، سابقه اقدام به خودکشی در خود یا خانواده، مشکلات کبد، کلیوی، دیابت، کمبود سدیم در خون (به دلیل مصرف دیورتیک ها)، کم آبی شدید، تشنج، زخم روده یا معده، سابقه ابتلا به گلوکوم (نوع زاویه بسته) در خود یا خانواده و مصرف مواد مخدر داشته اید. اما با وجود این صحبت های محمدی، برخی متخصصان بهداشتی کشور، تخلف در چرخه عرضه دارو را از جمله علت های مهم کمبود برخی داروها در داروخانه ها می دانند و تاکید دارند به دلیل یارانه تخصیصی به بخش زیادی از محصولات دارویی، قیمت دارو در ایران پایین تر از کشورهای همسایه است و در این میان، طبق اظهارات عبدالرضا عزیزی، عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور در گفت و گو با رکنا، ضعف نظارتی سازمان غذا و دارو موجب شده است که برخی شرکت های دارویی، داروخانه ها و البته کارتل های حوزه دارو دست به قاچاق معکوس اقلام دارویی ایران به کشورهای همجوار بزنند.

  • خشکی دهان
  • کوررنگی آبی-زرد
  • تکرر ادرار
  • کاهش میل به غذا
  • قرص روکشدار ادوالژین فلش 684 میلی گرم
  • تب بی دلیل
  • کپسول مایلودک 5 میلی گرم -میلودک
  • در صورتی که دچار اختلال دوقطبی هستید

اما صرف نظر از داروهای اعصاب و روان، برخی داروهای داخلی دیگر نیز در ماه های اخیر تا حدودی در داروخانه ها کمیاب شده و البته نرخ آن نیز در مقایسه با سال گذشته به شدت بالا رفته است؛ به طور مثال، قیمت ویتامین ها به عنوان یکی از مهمترین داروهای مورد نیاز عموم مردم نسبت به سال 99 حدودا سه برابر شده است.

  • قرص زالربان 15 میلی گرم
  • داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن
  • قرص کوریزان آنتی هیستامین دکونژستان
  • اسهال و استفراغ شدید
  • سندرم سروتونین علائم شامل موارد زیر است
  • پرش عضلانی
  • ورم کردن گلو، زبان و لب

یک بررسی در سال 2016، 70 مطالعه را که روی 18526 نفر مصرفکنندهی داروهای ضدافسردگی انجام شده بود تحلیل کرد و نتیجهی حاصل این بود که مصرف داروهای بازدارندهی جذب مجدد سروتونین (SSRI) در کودکان و نوجوانان، ریسک افکار خودکشی و رفتارهای پرخاشگرانه را دو برابر میکند. در هفته های گذشته اما بیماران اعصاب و روان با مراجعه به داروخانه ها و درخواست برخی داروهای حیاتی مورد نیازشان از جمله دپاکین و فلوکستین با شرایطی مواجه شده اند که گویی قحطی این داروها آمده است و آنها ناچارند که داروهای مد نظر خود را با چند برابر قیمت از بازار سیاه تهیه کنند. علت حاد بودن شرایط دارویی این روزهای بیماران اعصاب و روان را از حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو جویا شدیم و او نیز در گفت و گو با رکنا ضمن تایید کمیاب شدن دپاکین و فلوکستین در هفته های گذشته، از رفع مشکل این داروها در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: قیمت داروهای اعصاب و روان هیچ تغییری نکرده است، اما مدتی در واردات ماده اولیه فلوکستین (گزارش کامل https://best-class.ir/%d9%81%d9%84%d9%88%da%a9%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-20/) به مشکل برخوردیم و به همین دلیل، این دارو در داروخانه ها کمیاب شد.

  • فلووکسامین (Fluvoxamine)
  • سوءمصرف مواد مخدر یا افکار خودکشی
  • مشکل در ارگاسم
  • سوء استفاده جنسی
  • خونریزی واژینال و اختلال در ارگاسم
  • ایجاد تیک های عصبی
  • درد یا فشار در قفسه سینه
  • ریزش مو

موضوعی که البته پیش از این وقتی علت آن را از محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو جویا شده بودیم، او ضمن این که تاکید کرد از سال گذشته سهم ارز ترجیحی برخی داروها حذف شده و به جای آن ارز نیمایی اختصاص پیدا کرده است، این را هم گفت که تولیدکنندگان داروهای ایرانی معتقدند قیمت دارو متناسب با هزینه های آنها افزایش پیدا نکرده، ولی سازمان غذا و دارو در تلاش است تا سیاستی را درباره نرخ دارو در پیش بگیرد که نه سیخ بسوزد، نه کباب. اذعان مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو به احتمال وجود قاچاق معکوس اقلام دارویی و البته عدم ثبت کامل اطلاعات داروها از سوی داروخانه ها و شرکت های دارویی در سامانه تیتک ثابت می کند که سازمان غذا و دارو بهویژه در بررسی روند توزیع محصولات دارویی دچار ضعف نظارتی است.

قرص فلوکستین ۱۰

طراحی (جمعيت مورد مطالعه و حجم نمونه) در این مطالعه 80 زن يائسه ، كه با شكايت گرگرفتگي، به بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراجعه نموده بودند بررسی شدند. مواد و روش کار: در این مطالعه تجویز دهانی فلوکستینmg/kg‭ ۱۰‬قبل از آموزش یا بخاطر آوری، یا تزریق درون صفاقی آن بعد از آموزش به راتها در آزمون یادگیری و حافظه احترازی غیر فعال و فضایی انجام شد و سپس دادهها توسط‭Student t test‬ مورد تحلیل آماری قرار گرفت.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

همچنین به روش های پیشگیری از دیابت و روش های درمان این بیماری اشاره کردیم. وی خاطرنشان کرد: از جمله عوارض این دارو میتوان به عوارض گوارشی مثل دلدرد، سوءهاضمه، اسهال، یبوست، تهوع، استفراغ و غیره اشاره کرد. محمدی در ادامه این را هم گفت که سازمان غذا و دارو در تلاش است تا بر ثبت کامل تمام اقلام دارویی در سامانه تیتک نظارت کند، او اما به این نکته اذعان کرد که اکنون این روند ثبت کامل بهدرستی اتفاق نمی افتد و باید تمام فعالان چرخه تولید، واردات و توزیع دارو اطلاعات همه اقلام دارویی شان را به طور کامل ثبت کنند تا دیگر شاهد نشت دارو به بازار غیررسمی و قاچاق دارو به کشورهای همسایه نباشیم. محمدی البته با این نظر موافق نیست، اما معتقد است که زمانی شاهد حذف نشست دارو به بازار غیررسمی خواهیم بود که اطلاعات داروهای موجود در تمام زنجیره تولید، واردات و توزیع دارو در سامانه تیتک ثبت شود.

در واقع، ما هیچ دارویی را که در ناصر خسرو یا سایر بازارهای سیاه دارویی عرضه می شود، به عنوان دارو قبول نداریم؛ همان طور که در میانه شیوع کرونا در کشور نیز شاهد فروش داروهایی به عنوان رمدسیویر با نرخ های 40 تا 50 میلیون تومان بودیم و خیلی زود هم ثابت شد که آنچه به عنوان رمدسیویر در ناصر خسرو عرضه می شود، داروهایی تقلبی است. نکته جالب این که مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نیز در پاسخ به این مساله ضمن تایید احتمال وجود قاچاق معکوس دارو در کشور تاکید کرد که تنها راهکار جلوگیری از این پدیده این است که همه داروخانه ها و شرکت های دارویی، تمام داروهایشان را در سامانه تیتک (سامانه پشتیبانی سازمان غذا و دارو) ثبت کنند. هم انجام دادم و همه چیم نرمال هست ولی این درد دیگه قابل تحمل شده سابقه بیماری خاصی هم ندارم درحال حاضر هیج قرصی هم مصرف نمیکنم شب ها تا صبح پاهامو به زمین میکوبم تا یکم اروم بشه بتونم بخوابم پاهام بشدت داغ میشن و درد توی هر.

  1. سابقهی واکنش آلرژیک به پاروکستین یا هر داروی دیگر
  2. قرص یونیماید 150 میلی گرم
  3. قرص کاردیلکس 6.25 میلی گرم
  4. اکس کاربازپین (برای درمان صرع)

در بیماری هایی نظیر افسردگی،پرخوری عصبی و وسواس،سطح سروتونین در مغز کاهش مي یابد و با اثر این داروها مي توان تعادل بین عوامل شیميایی مغز را برقرار کرد تا علائم این بیماری ها برطرف شود. این مسئول ادامه داد: معمولا عوارض دارویی در شروع مصرف رخ میدهد، كاهش وزن بر اثر مصرف فلوكستین هم همینطور است. اگر قرص فلوکستین را صرفاً جهت کاهش وزن بدون افسردگی و یا سایر موارد تجویزی مصرف می کنید، ممکن است با علائم نامتعارفی رو به رو شوید. بیاشتهاییهمراه با کاهش وزن و تغییر احتمالی درقند خون، واکنشهای افزایش حساسیت،خشکی دهان، اضطراب، سردرد،بیخوابی، تپش قلب، لرزش دست و پا،توهم، گیجی، کمی فشارخون، هیپومانیا یامانیا، خواب آلودگی، تشنج، تب، اختلالاتخونی، اختلال عملکرد جنسی، تعریق،اختلالات حرکتی و کاهش سدیم خون ازسایرعوارض جانبی دارو هستند. یكی از علائم افسردگی بیاشتهایی است كه اتفاقا برخی افراد پس از مصرف فلوكستین و بهبود افسردگی، اشتها پیدا كرده و ممكن است حتی وزن اضافه كنند.

  • بیماری چشمی
  • افرادی که قصد بارداری دارند
  • اختلال وسواس فکری-عملی (OCD)
  • قرص زانال 0.5 میلی گرم
  • قرص روپینیرول-عبیدی 1 میلی گرم
  • سرخوشی (مانیا) یا سابقهی آن
  • در صورت ابتلا به هرگونه بیماری کلیوی
  • متلین بلو

اگر كسی افسرده نباشد و فلوكستین را فقط به عنوان داروی كاهنده وزن مصرف كند اتفاقا ممكن است عوارض جانبی زیاد و ناراحت كنندهای به همراه داشته باشد؛ چرا كه این دارو اصولا به عنوان داروی كاهش وزن درنظر گرفته نمیشود. در درمان افسردگی، روزانه20 میلیگرم و در حالات وسواس، ابتداmg/day 20 مصرف میشود و اگر بعد ازچند هفته بهبودی حاصل نشد، میتوانمقدار مصرف دارو را افزایش داد، اما خطربروز عوارض جانبی نیز زیاد میشود،حداکثر مقدار مصرف mg/day 60 است. میزان سروتونین در خون با مصرف این قرص زیاد می شود. این آزمایش 8 هفته ای بر روی بیماران مشخص کرد که در بیماران افسرده و دارای دیابت نوع 2، داروی فلوکستین تأثیر مستقیمی بر کاهش قند خون ناشتای این افراد داشته است. تمامی بیماران مبتلا به بیماریهای تیروئید، هموفیلی،نقص سیستم ایمنی، دیابت، فشارخون و روماتیسم قلبی و آنهایی که برای گر گرفتگی دارو دریافت میکردند و نیز افرادی که داروهای رقیق کنندهی خون مصرف می کردند از مطالعه کنار گذاشته شدند.

  1. کپسول لوکستا 60 میلی گرم
  2. قرص لورازپام-عبیدی 2 میلی گرم
  3. قرص لوتیوا 150 میلی گرم
  4. قرص لیپوستین 20 میلی گرم
  5. انرژی را به شدت افزایش داد
  6. قرص ولبان 75 میلی گرم
  7. کاهش وزن غیر معمول
  8. عصبیانیت شدید و خارج از کنترل

در طول مطالعه 180 نفر از بيماران مبتلا به IBS با علائم متوسط تا شديد مراجعه كننده به كلينيك پورسيناي حكيم اصفهان در صورت داشتن معيارهاي ورود به اين مطالعه وارد شده و با استفاده از جدول اعداد تصادفي در سه گروه فلوكستين با دوز 20 ميلي گرم روزانه، فلوكستين با دوز 40 ميلي گرم روزانه و پلاسبو قرار خواهند گرفت.

کپسول فلوکستین

قرص فلوکستین 20 اگرچه همهی عوارض همزمان رخ نمیدهند، در صورت بروز هر یک باید به پزشک اطلاع داده شود. در این مورد نیز باید طبق نظر پزشک عمل کنید.دارو را در محلی دور از گرما و رطوبت نگهداری کنید.اگر مصرف یک وعده دارو را فراموش کردید، بلافاصله بخورید.اما چنانچه در هنگام مصرف دوز بعدی ، وعده فراموش شده را به خاطر آوردید از مصرف آن اجتناب کنید .

  • حرکات غیر کنترل شده
  • مشکلات عدم تمرکز؛
  • قرص نئوراپا 10 میلی گرم
  • سوء هاضمه
  • کلروکین (ضد مالاریا)

در بیمارانی که به دارو حساسیت دارند و نیز در بیمارانی که در 14 روز اخیر از داروهای مهارکننده MAO مصرف می کنند منع مصرف دارد. علاوه بر درمان اضطراب و افسردگی فلوکستین موارد تجویز متعددی همچون درمان انزال زودرس مردان و کاهش وزن دارد که البته به مقادیر مصرف آن و تحمل فرد بستگی دارد.

  • تشدید انرژی؛
  • اختلال نعوظ (مشکل در نعوظ یا نگه داشتن آن)
  • نوسانات خلقی شدید
  • اختلال ناخوشی پیش از اقاعدگی (PMDD)
  • کبودی یا خونریزی راحت تر از حالت معمول
  • علائمی شبیه به آنفولانزا

البته دفع کامل آنچند هفته طول میکشد. در کبد متابولیزه و بهمتابولیت فعال تبدیل میگردد که بهآهستگی دفع میشود. نئوتادین در مقادیر جزئی در شیر مادر ترشح میشود و ممکن است باعث بروز عوارض ناخواسته در کودک شیرخوار شود، ضمن آنکه ممکن است جریان شیر را نیز کاهش دهد. در صورتی که باردار هستید و یا قصد بچهدار شدن دارید و یا در صورتی که به نوزاد خود شیر میدهید. هشدار به زنان شیرده: فلوکستین ممکن است به شیر سینه راه پیدا کند و موجب ایجاد عوارض جانبی در کودک شیرخوار شود. از راه خوراکی بخوبیجذب میشود.

  1. افزایش پاسخ دهی سلول های مختلف به انسولین ترشح شده
  2. در موارد زير اين دارو بايد با احتياط فراوان مصرف شود
  3. سابقه شخصی و خانوادگی فرد در اقدام به خودکشی
  4. قرص کوریزان روز و شب
  5. اختلال دوقطبی (افسردگی شیدایی)
  6. کلسترول را کاهش می دهد

پیرمحمدی افزود: یكی از عوارضی كه برای فلوكستین در نظر گرفته میشود كاهش وزن است اما وقتی از عوارض یك دارو صحبت میشود ممكن است فقط در یك نفر رخ دهد و قرار نیست در همه كسانی كه از دارو استفاده میكنند دیده شود. نقش فیزیولوژیک سروتونین در مدلهای مختلف حافظه و یادگیری کاملا شناخته شده نیست. داروی فلوکستین بعد از قطع درمان ۳ تا ۶ ماه بهبودی گزارش گردیده و نقش بالقوهای در درمان زود انزالی دارد.

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما