کارت یارانه؛ آیا کالا جایگزین پول نقد می شود؟

[ad_1]

عضوکمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولت باید در ازای حذف ارز ترجیحی یارانه ای برای حمایت از معیشت مردم در نظر بگیرد، گفت: بحث سلامت کافی نیست.

به گزارش تسنیم، طرح پیشنهادی دولت برای لغو ارز 4200 تومانی در رسانه ها مطرح شده است. بر اساس برآوردها، دولت برنامه جدیدی را اعلام نکرده و پس از حذف ارز 4200 تومانی، همان اعداد و ارقامی را برای حمایت از گروه های مختلف در نظر می گیرد. در این گفت و گو با سید محمدرضا میرتاضی الدینی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، برای بررسی بیشتر برنامه دولت گفت وگو شده است.

مرتضی الدینی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای حذف ارز 4200 تومانی گفت: نحوه خلاصی از 4200 تومان به عهده دولت است. دولت می گوید ارز انتخابی به جایی رسیده است که لغو آن اجتناب ناپذیر است.

گفت حذف 4200 تومان حذف یارانه نیست بلکه افشای یارانه است. .

نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزودند: مجلس تاکید دارد که دولت باید در ازای حذف ارز ترجیحی، یارانه معیشت مردم را مدنظر قرار دهد. همچنین این کار باید در قالب کارت یارانه انجام شود نه یارانه نقدی. به این معنی که مردم می توانند با استفاده از کارت هایی که در اختیارشان قرار می گیرد اقلامی را که سازمان برنامه و بودجه مشخص می کند با قیمت مصوب خریداری کنند.

وی تاکید کرد: دولت باید کالاها را به گونه ای مدیریت کند که به مقدار زیاد در جامعه موجود باشد. از آنجایی که این کارت ها در دسترس عموم است، فروشگاه ها نیز باید تخفیف های لازم را ارائه دهند. این موضوع در مجلس مطرح می شود و نظر دولت به این پیش نویس نزدیک است.

منابع تبصره 14 برای حمایت از ضعیفان کافی نیست

نماینده مردم تبریز در پاسخ به سوالی درباره منابع در نظر گرفته شده برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه در بودجه سال 1401 گفت: و گندم و 66000 میلیارد تومان برای دام.

وی افزود: البته تلاش می کنیم منابع تبصره 14 را تقویت کنیم زیرا منابع موجود برای حمایت از اقشار مختلف جامعه به ویژه در حوزه سلامت پس از حذف ارز 4200 تومانی کافی نیست.

میرتاز الدینی در جلسه هیات دولت در خصوص افزایش قیمت گاز پتروشیمی ها و کسری احتمالی منابع تبصره 14 گفت:

وی گفت: از کل هزینه تبصره 14 که 470 میلیارد تومان است، 134 هزار میلیارد تومان به عنوان هزینه تولید و مالیات به دولت بازگردانده می شود. در نتیجه یک سوم این کسری ها متعلق به دولت است و دو سوم آن باید از سایر هزینه های تبصره 14 کسر شود.

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: منتظر هستیم تا دولت برای تعادل بودجه اقدام کند.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما