کره شمالی 400 میلیون دلار ارز دیجیتال دزدید!

[ad_1]

محققان دریافتند که کره شمالی در سال 2021 ارزهای رمزنگاری شده به ارزش حدود 400 میلیون را به سرقت برده است که مهمترین آنها اتریوم است که نشان می دهد استراتژی ملی آن برای هک و پولشویی هنوز موفق است.

به گزارش ان بی سی نیوز، کره شمالی مدت هاست به هکرهای خود متکی بوده است که موسسات مالی در سراسر جهان را برای سرقت مبالغ هنگفتی هدف قرار می دهند.

در سال‌های اخیر، این هکرها شرکت‌هایی را که ارزهای رمزنگاری شده معامله می‌کنند سرکوب کرده و آنها را در کیف پول دیجیتال خود نگه داشته‌اند و به هکرهای تحت حمایت کره شمالی اجازه می‌دهند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.

بر اساس گزارش سازمان ملل در سال گذشته، کره شمالی 316 میلیون دلار از دارایی های دیجیتالی خود را برای استفاده در برنامه تسلیحات هسته ای خود بین سال های 2019 تا 2020 به سرقت برده است.

به گفته محققان تجزیه و تحلیل کانال، شرکتی که تراکنش های بلاک چین را نظارت می کند، این ترفند به ویژه در سال گذشته موثر بود. به گفته این شرکت، هکرهای کره شمالی با موفقیت حداقل هفت صرافی ارز دیجیتال را هک کردند و پولشویی را آغاز کردند.

ارزش بسیاری از ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر به‌طور چشمگیری افزایش یافته است و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار فرآیند کاملی از پروژه‌ها و مبادلات را توسعه داده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد یک نوع ارز دیجیتال را با دیگری یا به صورت ارز مجازی با پول نقد مبادله کنند. در حالی که بسیاری از صرافی های بزرگ از دستورالعمل های جمع آوری اطلاعات در مورد کاربران برای مبارزه با پولشویی پیروی می کنند، اینترنت هنوز پر از سایت هایی است که از چنین قوانینی پیروی نمی کنند و جای خود را به عوامل مخرب مانند هکرهای کره شمالی می دهد.

طبق تحقیقات شرکت امنیت سایبری کسپرسکی که روز پنجشنبه منتشر شد، کره شمالی دارای یک تیم هک اختصاصی است که دائماً به شرکت‌های کوچک و متوسط ​​درگیر در ارزهای دیجیتال و پروژه‌های مرتبط حمله می‌کند. شرکت‌ها اغلب مورد هدف هکرهایی قرار می‌گیرند که سال گذشته ۱۴ میلیارد دلار ارز دیجیتال را سرقت کردند.

ارین پلنت، مدیر ارشد تحقیقات و نویسنده این گزارش گفت، بر خلاف بسیاری از مجرمانی که ارز دیجیتالی به دست می آورند، کره شمالی عجله ای برای تبدیل آن به ارز معمولی ندارد.

در عوض، او به شستن ارزهای دیجیتال هک شده با شست و شوی متوسط ​​ادامه داد و حدود 170 میلیون دلار ارزهای قدیمی هک شده را حفظ کرد و به این نتیجه رسید که ارزش ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین و اتریوم در سال های اخیر افزایش یافته است و در حال سرمایه گذاری در آنها است.

وی افزود: آنها بسیار استراتژیک هستند. آنها عجله ای برای تبدیل کد ارز به پول نقد ندارند. آنها به دنبال مبلغ بسیار زیادی هستند بنابراین منتظر هستند.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما