کشف قدیمی ترین جهش ژنتیکی انسان

[ad_1]

در رفتن انسان ها سابقه طولانی در پرورش حیوانات برای مصارف مختلف دارند و همچنین می دانیم که در طول قرن ها انسان ها به این درک رسیده اند که چگونه گونه های مختلف حیوانات را برای ایجاد گونه های جدید و مفیدتر ترکیب کنند. این در حالی است که اکتشافات جدید باستان شناسی در منطقه ام المره در شمال سوریه نشان می دهد که این جهش در گونه انسان سابقه ای 4500 ساله دارد.

به گزارش فرارو، کاوش های باستان شناسی در شمال سوریه اجساد حیواناتی شبیه الاغ یا اسب را کشف کرده است. اگرچه حفاری در این مکان در سال 2000 آغاز شد، اما به دلیل ناآرامی های سیاسی در سوریه، کاوش ها مدت ها متوقف شده است. اکنون که این برنامه از سر گرفته شده است، لاشه حیوانات مورد بررسی دقیق تری قرار گرفته است و نتایج اولیه گونه ای ناشناخته از خر را نشان می دهد.

با بررسی دقیق تر، مطالعات ژنتیکی دقیقی بر روی بدن این حیوانات انجام شد که در نهایت منجر به ترکیب دو گونه مختلف خر ساخته شده توسط انسان شد. بسته به نوع دفن، باستان شناسان معتقدند این حیوانات توسط انسان برای استفاده نظامی پرورش داده شده اند. اگرچه اسب ها از دیرباز توسط انسان ها در جنوب روسیه پرورش داده می شدند، اما دانشمندان می گویند 4000 سال پیش، حیوانات هنوز پا در این منطقه نگذاشته بودند و الاغ های بومی جایگزین آنها شدند.

کشف قدیمی ترین جهش ژنتیکی انسان

دانشمندان نام این حیوان مرکب را “Kunga” گذاشتند و آن را در مجله 14 ژانویه 2022 منتشر کردند. پیشرفت علم 4500 سال پیش در شمال سوریه، انسان ها با ترکیب گونه ای از الاغ وحشی آسیایی، کنف و الاغ، چهارپا را ایجاد کردند. در این گزارش آمده است که ده ها لاشه حیوانات یافت شده در این منطقه دارای ویژگی های فیزیکی هستند که با هیچ اسب شناخته شده ای در آن زمان مطابقت ندارد. این گونه در حال حاضر با تصاویر سفال های بین النهرین مطابقت دارد و حیوانات چهار پا را قبل از ورود اسب به تصویر می کشد.

اوا ماریا گیگل، دیرینه شناس در موسسه جک مونود در پاریس، و همکارانش ژنوم Conga را با ژنوم اسب‌های آسیایی، الاغ‌ها و الاغ‌های وحشی، از جمله همی‌پوس (Equus hemionus hemipus) تجزیه و تحلیل کردند. سال 1929 است. مقایسه منقرض شده نتایج نشان داد که مادر کونگا در آن زمان یک الاغ خانگی بود، اما پدرش یک الاغ وحشی آسیایی بود. این قدیمی ترین شواهد از ترکیب دو گونه حیوانی از انسان تا به امروز است. اولین نمونه شناخته شده یک قاطر متعلق به 1000 سال قبل از میلاد است که به طور تصادفی توسط همین گروه در آناتولی کشف شد.

کشف قدیمی ترین جهش ژنتیکی انسان

اوا ماریا گیگل می گوید؛ خرهای وحشی آسیایی حیوانات بسیار قدرتمند و چابکی بودند، اما انسان ها هرگز نتوانسته اند این حیوانات را برای فعالیت های حیاتی خود از جمله عملیات نظامی کنترل کنند. به عبارت دیگر، بزرگترین مشکل استفاده از الاغ‌های وحشی قدرتمند در آسیا این بود که وقتی بهترین فیزیک را برای عملیات داشتند نمی‌توانستند در جنگ فرماندهی کنند. فرهنگ های شمال سوریه در هزاره پنجم قبل از میلاد تصمیم گرفته اند این حیوان را با یک الاغ خانگی مرتبط کنند تا حیوان بزرگی با قابلیت فرماندهی جنگ بسازند و به نظر می رسد این برنامه موفق بوده است. رفته اند.

اندرو بنت، نویسنده این مطالعه و دیرینه شناس در آکادمی علوم چین در پکن، کنگره را با “ماشین جنگ مهندسی زیستی” مقایسه کرد. او بر این باور است که این کشف از سوی دیگر مهم است و آن کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرهای وحشی همیپا است. یک قرن پس از انقراض آخرین همیپا، اکنون به کونگایی که حامل DNA آن است دسترسی داریم. بنت می گوید: «این می تواند به ما کمک کند به دنیای نیمکره وحشی بازگردیم.

منبع: ساینس نیوز

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما