کووید 19 ساختار ریه ها را تغییر می دهد!

[ad_1]

در یک مطالعه جدید، محققان آمریکایی نشان داده اند که آسیب های ناشی از کووید-19 می تواند ساختار ریه ها را تغییر دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت رسمی دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF)، آسیب شدید به ریه ها توسط بیماری هایی مانند کووید-19 باعث ترمیم غیر طبیعی سلول های بنیادی و تغییر در ساختار ریه ها می شود. ترمیم نادرست سلول های بنیادی در پاسخ به آسیب می تواند از بازیابی عملکرد طبیعی ریه ها جلوگیری کند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو از مدل‌های سلول‌های بنیادی برای یافتن مسیرهای سلولی جدید در ریه‌های آسیب‌دیده توسط کووید-۱۹ و در بیماران مبتلا به فیبروز ریوی ایدیوپاتیک استفاده کرده‌اند.

این تحقیق نقشه ای از چگونگی جایگزینی و آسیب ریه های آسیب دیده ارائه می دهد. این مطالعه همچنین راه‌های ممکن برای معکوس کردن ترمیم سلول‌های بنیادی غیرطبیعی را پیشنهاد می‌کند.

مدت‌هاست که مشخص شده است که توانایی ترمیم سلول‌های بنیادی در کیسه هوا در موش‌ها و انسان‌ها به طور مشابه عمل می‌کند. محققان به طور غیرمنتظره ای دریافتند که نوع انسانی این سلول ها به نام “hAEC2s” با سیگنال های فیبروبلاست های پاتولوژیک، مشابه همتایان خود در موش ها، متمایز می شوند. تجزیه و تحلیل این سلول‌ها در شرایط آزمایشگاهی وجود انواع سلول‌های ترانسفکت شده و زیرگروه‌های سلول پایه را نشان داد که قبلاً در ریه‌های افراد مبتلا به فیبروز ریوی ایدیوپاتیک شناسایی شده بودند.

با استفاده از بستر ارگانوئیدی جدید، محققان توانستند مدل هایی از سلول های بنیادی غیرطبیعی ایجاد کنند که در موارد آسیب شدید به کیسه هوا یافت می شود.

تین پنگ می‌گوید: «زمانی که ما برای اولین بار تغییر سلول‌های hAEC2 را دیدیم، آنقدر برایمان جالب بود که فکر می‌کردیم این فقط یک اشتباه است، اما نگاه دقیق‌تر به این مسیر جدید بینش زیادی به ما می‌دهد. محققین پروژه نحوه بازسازی ریه ها در پاسخ به یک آسیب جدی راهی بالقوه برای معکوس کردن آسیب است.

این تحقیق مبنایی برای مطالعات آینده برای شناسایی اهداف درمانی است که ممکن است به پیشگیری یا معکوس کردن آسیب شدید ریه کمک کند.

این مطالعه در مجله Nature Cell Biology منتشر شده است.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما