فضانوردان درخشش آبی شگفت انگیز را در قاره اروپا – زومیت می بینند

[ad_1]

در 8 اکتبر فضانورد فرانسوی توماس پسکه تصویری نادر از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) گرفت. توییتر اشتراک گذاری خودکار

این تصویر با یک ویدئو تایم لپس ممکن است شبیه یک بمب کبالت باشد که در قاره اروپا منفجر می شود ، اما این نور آبی ترسناک هیچ آسیبی نمی رساند و حتی توسط اکثر مردم نیز مورد توجه قرار نمی گیرد.

آنچه در این تصویر نشان داده می شود یک “رویداد درخشان لحظه ای” است. این پدیده شبیه به رعد و برق است. اما در جو فوقانی و به سمت بالا بود.

رویداد استارت آبی در قاره اروپا

این رویداد که به عنوان “رعد و برق جوی فوقانی” نیز شناخته می شود ، شامل تعدادی از رویدادهای مرتبط است که در طول طوفان ها رخ می دهد اما در ارتفاعات بالاتر از رعد و برق معمولی جشن گرفته می شود. اگرچه این برنامه ها مربوط به برق هستند ، اما مکانیسم متفاوتی دارند.

پدیده ای به نام “جت آبی” در قسمت زیرین استراتوسفر رخ می دهد که توسط صاعقه ایجاد می شود. اگر رعد و برق در منطقه ای با بار منفی در بالای ابر طوفان منتشر شود ، قبل از رسیدن به ناحیه دارای بار مثبت در انتهای ابر به سمت بالا حرکت می کند و باعث ایجاد درخشش آبی در مولکول های نیتروژن می شود.

همچنین پدیده ای به نام “SPRITE” (آشفتگی استراتوسفر-مزوسفر ناشی از بار الکتریکی طوفان های شدید) وجود دارد که نتیجه تخلیه الکتریکی بر روی سلول های طوفان است. این پدیده همچنین ناشی از انتشارهای الکتریکی معمولی در ارتفاع پایین و همچنین وقوع “ELVES” (اعوجاج با فرکانس بسیار کم ناشی از اشعه های نور و منابع پالس الکترومغناطیسی) در یونوسفر و درخشش قرمز است.

سایر پدیده های مشابه عبارتند از “TROLLs” یا “خطوط گذرا نوری قرمز روشن” که پس از SPRITE قدرتمند ، “Pixies” و “GHOSTs” رخ می دهد. همه این پدیده ها به نام موجودات خیالی مانند ارواح ، کوتوله ها و تخیلات نامگذاری شده اند و دانشمندان مطمئناً ساعت های خوشی را برای نامگذاری آنها صرف کرده اند.

نوع وقایع در جو فوقانی گذرا

انواع رویدادهای چشمک زن زودگذر

توماس پاسک می نویسد: “چیزی که در مورد این رویدادها جذاب است این است که چند دهه قبل آنها فقط در داستانهای خلبانان وجود داشتند و دانشمندان از وجود آنها مطمئن نبودند.” اما چند سال بعد ، وجود الویس قطعی شد و مشخص شد که اسپریت ها کاملاً واقعی هستند و بر آب و هوا تأثیر می گذارند. “

اگرچه پاسکه مشخص نکرد که این تصویر نشان دهنده چه رویدادهای درخشان است ، اما احتمالاً ما شاهد یک “شروع کننده آبی” هستیم که نوعی جت آبی است که نتوانست قسمت جت خود را کامل کند و در عوض یک درخشش کوچک و روشن ایجاد می کند.

این رویدادها به دلیل ارتفاع زیاد و پنهان شدن در پشت ابرهای طوفانی ، اهداف سختی برای عکاسی زمینی هستند. همچنین این برنامه ها معمولاً چند میلی ثانیه تا چند ثانیه طول می کشد و فرصت چندانی برای یافتن و ضبط آنها وجود ندارد.

با توجه به این موانع ، ایستگاه فضایی مکان بی نظیری برای مشاهده این رویدادهای لحظه ای است. به خصوص اگر در حال ضبط ویدئوی timelapse هستید. تا کنون ، تصاویر قابل توجهی از این رویدادها توسط فضانوردان ISS گرفته شده و تصاویر کمتری از زمین گرفته شده است.

شاید جالب باشد که توجه داشته باشید که سیاره زمین تنها مکانی نیست که چنین درخشش هایی در آن رخ می دهد. محققان سال گذشته نوارهای آبی را در جو مشتری مشاهده کردند.

نقشه وقوع ارواح آبی در جو مشتری

نقشه پدیده اسپریت آبی در جو مشتری

به گفته پوشک: “ایستگاه فضایی برای این نوع مشاهدات بسیار مناسب است ، زیرا بر فراز خط استوا پرواز می کند ، جایی که رعد و برق در این منطقه بیشتر است. این رویدادها بسیار نادر هستند و ما خارج از آزمایشگاه کلمبوس اروپا هستیم. [در ایستگاه فضایی] “ما تجهیزات لازم برای نظارت بر این چشمک ها را داریم.”

امیدوارم این دستگاه ها در آینده تصاویر بیشتری از این رویدادهای شگفت انگیز برای ما بگیرند.



[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما