بررسی تخصصی مزایا و معایب دیزل ژنراتور پیش از خرید مشکلات احتمالی

در ادامه با ذکر نکات کلی سعی شده است هرچند کوتاه، راحت تر بتوانید در مورد قیمت اعلام شده تصمیم گیری نمایید. موتور ژنراتور مجموعه ای از یک ژنراتور و یک موتور است که با یکدیگر ترکیب شده و قطعه ای به نام موتور ژنراتور را به وجود می آورند. القای الکترومغناطیسی بیان می‌کند که اگر سیم (یا هر هادی الکتریکی) را در یک میدان مغناطیسی جابه‌جا کنیم، جریان الکتریکی در سیم «القا می‌شود».

شما می توانید ژنراتورهای کانوپی دار را در امن ترین مکان قرار دهید از به وجود آمدن آسیب به آن ها جلوگیری کنید. ژنراتورهایی که با استفاده از فوندانسیون نصب می گردند معمولاً جابجا نگشته و بر روی فونداسیون تعبیه شده ثابت می شوند. از دیگر نکات حائز اهمیت در انتخاب اندازه مناسب دیزل ژنراتور، بررسی میزان توان مورد نیاز است. باید بدانید دیزل ژنراتور هایی که توان بالاتری را در بر دارند، در ابعاد بزرگ تری طراحی و تولید می شوند و بالعکس.

خروجی های ماژول کنترل به همان اندازه به ریل ترمینال و سپس به موتور و دینام منتقل می شود.

به این نحو تبدیل به منبع مهمی برای تامین برق اضطراری و موقت باشند.توان ژنراتورها بر حسب کاوا سنجیده می‌شود. کاوا عبارت است از واحد اندازه‌گیری استاندارد در تولید برق که به کیلوولت آمپر نیز شناخته می‌شود.اما این دستگاه چگونه کار می‌کند؟ در عنوان‌های بعدی این مورد را نیز برایتان شرح می‌دهیم.

برای حفظ دمای متوسط ​​موتور بهتر است رادیاتور به سمت خارج ، از طریق یک گانال هوای ورودی در سطح مقطع همان سطح رادیاتور هوا را مبادله کند. توصیه شده  دهانه هوای ورودی (پنجره های ورودی به داخل اتاق) معمولاً 25-50٪ بیشتر از این کانال باشد. تعمیر و نگهداری دقیق سیستم خنک کننده برای عملکرد مطمئن مورد نیاز است. شیلنگ های خنک کننده ، سطح مایع خنک کننده ، عملکرد واترپمپ و محافظت در برابر ضد یخ باید با دقت بررسی شود.

دیزل ژنراتور کامینز KTA50-G3 قدرت 1400kVA قیمت $$$

علاوه بر این، این ژنراتورهای C550D5 دارای چندین نقطه بالابر برای پیکربندی با محفظه یا بالابر شاسی، و همچنین مخازن دو پوسته اختیاری برای رعایت مقررات زیست محیطی منطقه هستند.

توان مصرفی مورد نیاز دیزل ژنراتور ، براساس حجم جریان الکتریکی تولید شده، اندازه گیری می شود. تعداد مصرف کنندگان و نوع مصرف کنندگان است که حجم جریان الکتریکی را تعیین می کند. با شناسایی مصرف کنندگان ژنراتور و مقدار توان مصرفی که هرکدام از آن ها نیاز دارند می توانید تا حدودی، توان موردنیاز خود را اندازه گیری کنید.

عوامل متعددی وجود دارد که می بایست در ذهن داشته باشیم تا یک موتور دیزلی خوب را برای ژنراتور دیزلی خود انتخاب نماییم. از جمله آن می توان به تولید کننده موتور دیزل ژنراتور، نوع و نحوه کار موتور آن و نهایتا نحوه نگهداری از موتور دیزلی بر روی دیزل ژنراتور اشاره نمود. ما در این مطلب به 2 نکته اساسی در انتخاب موتور دیزلی اشاره می نماییم.

یکی از حالت های کم بودن فشار سوخت، هنگام استارت و ابتدای روشن شدن موتور است. در این هنگام پمپ به کار افتاده و تا رسیدن فشار مدار به حد عادی کمبود فشار را تامین می کند. این عمل پمپ کمکی به سریع روشن شدن موتور و کاهش آلاینده های خروجی کمک می کند. دیزل ژنراتور خانگی که به اصطلاح دیزل ژنراتور کوچک نیز نامیده می شود و همچنین قدرت توان آنها حداکثر تا 32 کیلووات بوده، گفته می شود.

برای این که بتوانید از یک خرید مطمئن و با کیفیت بهره مند شوید می توانید انتخاب خود را از میان دیزل ژنراتورهای دست دوم تولید شده توسط برندهای معتبر انجام دهید.

ژنراتورهای دیزلی اغلب در موارد اضطراری و شرایطی که برق شبکه در دسترس نیست مورد استفاده قرار می‌گیرند. در هنگام  خرید دیزل ژنراتور دست دوم دقت لازم را به خرج دهید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

دیزل ژنراتورها ماشین های بسیار مفیدی هستند که با سوزاندن سوخت دیزل برق تولید می کنند.

سیم پیچ‌های تحریک کننده به واحدهایی به نام یکسو کننده های دوار متصل می‌شوند.

در زمینه کشاورزی، تراکتور، پمپ های آبیاری و خرمن کوبی ماشین آلات و تجهیزات دیگر عمدتا از موتور دیزلی استفاده می شود. صنعت ساخت و ساز و راهسازی یکی دیگر از بخش هایی است که به شدت وابسته به قدرت موتور دیزل است. همه موتور های لیفتراک، لودر ها، غلطک و بیل مکانیکی بر روی موتور دیزل می باشد.

ژنراتور دیزلی های 80 تا 200 کاوا، برای جایگزینی نیروی برق مورد نیاز در هنگام قطعی شبکه در واحدهای صنفی و دفاتر کاری و اداری، بهترین گزینه محسوب می شوند. این رنج از توان دستگاه، برای تامین برق اضطراری 3 فاز مجتمع های مسکونی با تعداد واحد بالا و برخی مصارف کشاورزی و مرغداری‌ها نیز پاسخگو است. سلام جناب احمدی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

سلام وقت بخیر، نیاز به یک ژنراتور دارم که بتونه ۱۰۰ کیلوات در ساعت برق تولید کنه و بطور دائم کار باشه ممنون میشم راهنمایی کنید. با سلام و عرض ادب، یک ژنراتور دائم کار توان 300 کیلو وات نیاز دارم لطفا راهنمایی بفرمایید. در موتور هایی با طرح صافی خشک از یک هشدار دهنده گرفتگی صافی استفاده می شود که گرفتگی و زمان سرویس صافی ها را نشان می دهد. کلید یا حسگر الکتریکی هشداردهنده، در خروجی فیلتر یا ورودی هوای موتور نصب شده است.

جدیدترین لیست قیمت انواع دیزل ژنراتور

انتخاب و استعلام قیمت دیزل ژنراتور دائم کار براساس توان است و کمترین قیمت دیزل ژنراتور دائم کار برابر با 280،000،000 تومان است.

در برخی فیلتر ها که فاقد پیاله شیشه ای هستند یا بازدید پیاله آب گیر فیلتر به آسانی ممکن نیست، از یک سنسور الکتریکی هشدار دهنده وجود آب در پیاله فیلتر و سیستم سوخت رسانی استفاده می شود.

رودولف دیزل در پاریس متولد و بزرگ شد اما بعدا به علت جنگ جهانی آلمان و فرانسه به انگلیس رفت. او پس از آنکه دوران تحصیلات دانشگاهی خود را آنجا گذراند در سال 1885 به پاریس بازگشت و طراحی موتورهای احتراق تراکمی را آغاز کرد.

دیزل ژنراتور

مصرف سوخت بسیار پایین، داشتن ECU برای تنظیم دور موتور دیزل و بهره مندی ازصدای کم، جزء ویژگی‌های اصلی ژنراتور‌های مذکور می‌باشد.

مقدار گرم شدن وطول کار گرمکن، بستگی به درجه حرارت سوخت و تشخیص آن از سوی سنسور دارد.

بهترین پیشنهاد ما برای جلوگیری از بروز مشکلات فوق بازدید از توانمندی های تولیدی آن مجموعه می باشد. این شرکت چینی بهترین انواع دیزل ژنراتور را می سازد که از هر نظر با نمونه های جهانی رقابت تنگاتنگی دارد.

مجموعه «آبیاران پویان آذر» یکی از بزرگترین تامین کنندگان عمده تجهیزات صنعتی در داخل کشور است که عرضه با کیفیت‌ترین محصولات از معتبرترین برندهای شناخته شده بین‌المللی را در طول 50 سال فعالیت تجاری خود برعهده داشته است. دانش فنی مونتاژ انواع دستگاه‌های ژنراتور برق در کنار ارائه کامل‌ترین نوع خدمات پس از فروش و گارانتی کالا ، این مجموعه را به بهترین گزینه برای مراودات بازرگانی در نزد شرکای تجاری وفادار خود تبدیل کرده است.

مزیت های استفاده از دیزل ژنراتور ها در اندازه مناسب

همین باعث شده که موتور دیزل و ژنراتور در دیزل ژنراتور کاترپیلار از هماهنگی خوبی برخوردار باشند. گران‌قیمت‌ترین دیزل ژنراتورهای موجود در بازار ایران پرکینز، کامینز و ولوو هستند.

دیزل ژنراتور

هر زمان که متوجه شدید ژنراتور شما به اندازه کافی کار نمی کند باید تعمیر و نگهداری را اغاز کنید. علاوه بر این، بهتر است هر زمان که یک رویداد مهم آب و هوایی رخ داده است، تعمیر و نگهداری را انجام دهید. قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و سایر آلودگی های هوا می تواند عملکرد ژنراتور شما را بسیار تحت تأثیر قرار دهد، باعث مسدود شدن فیلترها شده و ژنراتور شما را برای انجام همان کار سخت تر کند. در خواهید یافت که دیزل ژنراتورها (مانند دیزل ژنراتور تلک چین) معمولاً از ژنراتورهای بنزین بیشتر هستند.

پس از دریافت سوخت، احتراق شروع خواهد شد و با این کار پیستون‌های موجود شروع به حرکت می‌کنند و می‌توانند انرژی مکانیکی تولید کنند. نکته مهم دیگری که در مورد ژنراتور برق دیزلی وجود دارد این است که خرید آن به صورت جداگانه قابل انجام است و شما می‌توانید بسته به میزان توانایی مورد نیازتان اقدام به خرید کنید. به منظور آگاهی از قیمت دیزل ژنراتور نیز می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. با کشف ارتباط نور و نیروی مغناطیسی توسط فارادی در سال ۱۸۴۵، امکان‌پذیری تولید برق را به روش جدید به جهانیان معرفی شد.

سلام جناب آزاده عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

ژنراتورها در این حالت اغلب برای آماده به کار حتی در
صورت قطع برق نیز استفاده می شوند.

پارامتر های فوق مربوط به انتخاب صحیح مکان نصب دیزل ژنراتور مورد نظر می باشد.

صدا خفه کنهای اگزوز به طور کلی در طبقه بندی صنعتی ، مسکونی یا بحرانی دسته بندی می شوند. برای صرفه جویی در هزینه های طراحی مجدد ، باید درجه نویز سیستم را در نظر گرفت. قبل از خرید ژنراتور  و این اعداد را توسط سازمانهای محلی کنترل کنید. جهت انجام تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور خود با ما تماس حاصل فرمایید.

  • میزان مصرف سوخت را با بررسی این دو پارامتر می‌توان به صورت تخمینی مورد محاسبه قرار داد.
  • به این شکل می توانید در صورت وجود هر گونه مشکل به سرعت آن را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید.
  • این دستگاه ها راه حل ایده آل در این مواقع هستند و برای داشتن منبع تغذیه مداوم قابل اعتماد دیگر به عنوان برق، بیشترین استفاده برای حفظ انرژی در هنگام قطع برق و آزمایش و نگهداری منظم می باشند.
  • دیزل ژنراتورها در مقایسه با سایر ژنراتورهای موجود در بازار می توانند توان خروجی بالاتری داشته باشند و مدت زمان بیشتری را کار کنند.
  • (معادل با توان اولیه و مطابق با ISO۸۵۲۸و توان اضافی مطابق با ISO3046 AS2789, DIN6271, and BS5514) این رتبه برای تمامی مدل‌های ژنراتور قابل استفاده نیست.

البته نوعی از دیزل ژنراتورها به نام دائم به کار هستند که به صورت متناوب استفاده می شوند و مناسب مکان هایی هستند که دسترسی به برق وجود ندارد. در برخی مکان ها مانند قطارها گاهی از دیزل ژنراتور برای تولید نیرو محرکه حرکت قطار هم استفاده می شود. مدیریت و کاربری آسان دستگاه دیزل ژنراتور نسبت به ژنراتور‌های گازی، مهمترین عامل محبوبیت آن می‌باشد.

دیزل ژنراتور

سلام جناب مشکانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

علاوه‌بر شرکت‌هایی که نام برده شد، برندهای دیگری مانند استمفورد (Stamford)، مکالته (Meccalte) و بنز (Benz) نیز از سازندگان مشهور دیزل ژنراتور در جهان به شمار می‌روند. یک ست ژنراتور به نسبت توان الکتریکی قابل تحویل، برای کاربردهای مختلفی می‌تواند به کار رود که در ادامه به آن‌ها اشاره می کنیم. ژنراتور‌ها خودبه‌خود برق تولید نمی‌کنند بلکه ژنراتور‌ها وسایلی‌اند که از انرژی الکتریکی برای تولید بار الکتریکی استفاده می‌کنند که این بار را از طریق جریان الکتریکی منتقل می‌نمایند. برای این منظور می‌ توانید از دستگاه هایی مانند مکنده هوا  و خنک کننده های مختلف استفاده کنید تا از به وجود آمدن فشار بیش از حد بر روی موتور جلوگیری نمایید.

روش نصب تابلو دیزل ژنراتور نیز متناسب با نوع فعالیت و نوع مکان درنظر گرفته شده، انتخاب می‌شود.

ولتاژ DC خروجی شارژر باتری برای هر سلول 2.33 ولت است که ولتاژ سنج دقیق برای باتری های اسید سرب است. دود اگزوز ساطع شده از یک دیزل ژنراتور حاوی مواد بسیار سمی است و باید به درستی مدیریت شود. از این رو، نصب یک سیستم اگزوز کافی برای گاز های خروجی از اگزوز ضروری است. روتور یک میدان مغناطیسی در حال حرکت بر روی استاتور تولید می کند، که موجب اختلاف ولتاژ بین سیم پیچ های استاتور می شود.

دیزل ژنراتور

روش اتوماتیک به وسیله ماژول سنکرون‌کننده اتوماتیک و روش دستی توسط اپراتور انجام می‌شود. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل بفرمایید. گازوئیلی که مورد استفاده دیزل ژنراتور قرار می گیرد بایستی عاری از هر گونه مواد ریز و ذرات آلودگی باشد تا در بخش های مختلف موتور مشکلی ایجاد نکند.

برای مجموعه ژنراتورهایی که کاربرد اضطراری دارند، استفاده از بار پشتیبانی شده برای انجام آزمایش می‌تواند غیر عملی باشد. برای انجام آزمایش می‌توان از یک بانک بار موقت یا دائم استفاده کرد.

دیزل ژنراتورها نیازمند نگهداری و سرویس دوره‌ای منظم هستند که توسط شرکت سازنده تعیین می‌شود. مهم‌ترین بخشی که نیاز به رسیدگی دارد، موتور دیزل است که هر ۲۵۰ تا ۵۰۰ ساعت  کارکرد باید سرویس شود. حالتی که یک یا چند دیزل ژنراتور به‌طور پیوسته و مستقل از شبکه قدرت سراسری کار می‌کنند را «حالت جزیره» (Island Mode) می‌نامند.

پس می توانیم به این مطلب پی ببریم که دیزل ژنراتور تا چه اندازه در زندگی ما اهمیت دارد. این دستگاه ها مانند بسیاری از تجهیزات صنعتی می توانند دچار آسیب یا خرابی شوند. بنابراین لازم است با خرابی های رایج در این دستگاه به خوبی آشنایی داشته تا در صورت نیاز بتوان به سرعت به رفع مشکل پرداخت. در ادامه با مهم ترین و رایج ترین خرابی های دیزل ژنراتور آشنا می شویم.

آهنگ جدید

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما
این سایت با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی محتوای خود را بر اساس داده‌های موجود در اینترنت تولید می‌کند و هیچ مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.