این هفت تکه میوه و سبزی را دور نریزید!

[ad_1]

میوه ها و سبزیجات در طول رشد با عوامل مختلفی در تماس هستند که باعث تجمع مواد مغذی مفید و منحصر به فرد می شود. که شامل موارد زیر است:

موسمبی سال:

شاید ندانید که پوست لیمو حاوی مقدار زیادی مواد مغذی پنهان است. پوست لیمو 5 برابر بیشتر از پوست حاوی ویتامین C است، در حالی که پوست این میوه حاوی ویتامین ها و مواد مغذی ضروری مانند ریبوفلاوین، تیامین نیاسین، فولات، ویتامین های B5، B6، ویتامین A، کلسیم، آهن، پتاسیم، روی است. و منیزیم. می توانید پوست رنده شده مرکبات را با ماست، پنیر یا غلات، قهوه و چای میل کنید.

پوست موز:

پوست موز سرشار از تریپتوفان است و به کنترل خلق و خو و بهبود علائم افسردگی کمک می کند. می توانید پوست موز را در خمیر کیک، کوکی ها و حتی سوپ ها اضافه کنید. همچنین می توانید پوست موز را از سرکه موز تهیه کنید و از آن به عنوان سس سالاد و سبزیجات استفاده کنید.

پوست هندوانه:

پوست این میوه حاوی سیترولین است. این یک اسید آمینه است که در بدن به آرژنین تبدیل می شود و به بهبود گردش خون، افزایش جریان خون، بهبود سلامت قلب، تقویت ایمنی و کاهش خستگی عضلات کمک می کند.

ساقه کلم بروکلی:

ساقه این سبزیجات تیره حاوی گوگرد است. یک آنتی اکسیدان فیتوشیمیایی که دارای خواص ضد التهابی است و از سلول ها در برابر آسیب DNA محافظت می کند، سلول های سرطانی را غیرفعال می کند و از تشکیل تومور جلوگیری می کند.

دانه آناناس:

آناناس حاوی تمام ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مورد نیاز بدن است. هسته آناناس حاوی بروملین است. پروتئین یک آنزیم گوارشی است که دارای خواص ضد التهابی است و می تواند التهاب بینی و سینوس ها را کاهش دهد.

همچنین درد ناشی از آرتروز و دردهای عضلانی را کاهش می دهد. بروملین همچنین دارای خواص ضد انعقادی است و به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند.

برگ هویج:

بیشتر از هویج، برگ های آن پر از کلروفیل است. این ماده رنگدانه سبز به گیاه می دهد. کلروفیل منبع غنی منیزیم است و فشار خون را تنظیم می کند و به تقویت استخوان ها و ماهیچه ها کمک می کند.

حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که باعث کاهش فشار خون و بهبود متابولیسم می شود. همچنین از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

یک مطالعه همچنین نشان داد که افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی بودند، افرادی بودند که پتاسیم بسیار کمی داشتند. برگ هویج همچنین منبع غنی ویتامین K است که در هویج یافت نمی شود و برای سلامت استخوان ها بسیار مهم است.

پوست پیاز:

پوست ها و کاغذهای قهوه ای رنگ، مانند پیاز و لایه های بیرونی سخت آن، منابع غنی از ترکیبات فنلی فیبر نامحلول، از جمله کورستین و سایر فلاونوئیدها هستند.

فیبر پوست پیاز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، مشکلات گوارشی، سرطان روده بزرگ، دیابت نوع 2 و اضافه وزن را کاهش می دهد. ترکیبات فنلی به پیشگیری از بیماری های شریانی کمک می کند و خاصیت ضد سرطانی دارد.

برگ کرفس:

این برگ ها پنج برابر بیشتر از ساقه ها منیزیم و کلسیم دارند. منیزیم برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن از جمله متابولیسم انرژی و سنتز پروتئین ضروری است.

کلسیم که به بهبود سلامت استخوان ها معروف است، به انقباض و گشاد شدن ماهیچه ها و رگ های خونی نیز کمک می کند و هورمون های لازم برای عملکردهای بیولوژیکی اولیه را ترشح می کند و انتقال پیام ها به مغز را سرعت می بخشد. در نهایت، برگ های کرفس سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی از جمله ویتامین C و فنل هستند.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

Digital currencyبهترین اکستنشن مژه اصفهانبهترین مشاور کنکوربهترین سالن زیبایی تبریزخبردانشگاهGuide to buying household appliancesبهترین سالن زیبایی اصفهانdigital currency tutorialdigital currency channel
تماس با ما