داده های مدرن نشان می دهد که mRNA یک راه حل سریع برای واکسن آنفولانزا نیست

[ad_1]

اولین داده های کارآزمایی بالینی واکسن mRNA آنفولانزای امروزی که صبح جمعه توسط این شرکت منتشر شد نتایج بسیار ضعیفی داشت – یافته ای که نشان می دهد واکسن های مبتنی بر ژن ممکن است پاسخی برای همه مشکلات توسعه واکسن نباشند.

موفقیت چشمگیر واکسن کرونا مبتنی بر mRNA که توسط Moderna و Pfizer ساخته شده است، علاقه به استراتژی های محققان را برانگیخته است. در این روش مقدار کمی از ژن ویروس از طریق واکسن به فرد تزریق می شود که طی آن بدن نحوه مبارزه با ویروس اصلی را یاد می گیرد. واکسن‌های موجود در حال حاضر شامل نسخه‌های غیرفعال ویروس آنفولانزا هستند. واکسن‌های MRNA سریع‌تر ساخته می‌شوند زیرا تولیدکنندگان مجبور نیستند از ویروس کپی کنند – به همین دلیل است که کارشناسان آنها را آینده می‌دانند.

Modrena در تابستان امسال آزمایش بالینی واکسن آنفولانزای فصلی mRNA را راه‌اندازی کرد و موفقیت واکسن کرونا را تکرار کرد. به طور کلی، واکسن های آنفولانزای فصلی حدود 40 تا 60 درصد موثر هستند و شرکت های دارویی می خواهند اثربخشی آن را افزایش دهند. سه شرکت دیگر در حال کار بر روی واکسن آنفولانزای mRNA هستند.

این شرکت اولین نتایج خود را در گفتگوی تلفنی با سرمایه گذاران پروژه به اشتراک گذاشت و توضیح داد که واکسن‌های mRNA آنفلوانزا آنتی‌بادی تولید می‌کنند، اما سطح آن‌ها بالاتر از سایر واکسن‌های آنفولانزای موجود در بازار نیست. آنها همچنین عوارض جانبی بیشتری را پس از دریافت این نوع واکسن آنفولانزا گزارش کردند.

این یافته‌ها به این معنا نیست که واکسن‌های mRNA آنفولانزا اصلاً کار نمی‌کنند. از آنجایی که این واکسن ها بسیار سریع طراحی و تولید می شوند، می توان آنها را به عنوان یک گزینه جدید در نظر گرفت. با استفاده از این نوع واکسن، شرکت ها مجبور نیستند هر سال نوع جدیدی از آنفولانزا را پیش بینی کنند و سپس واکسن وارد کنند. از این روش می توان برای واکسیناسیون قبل از شروع آنفولانزای فصلی و سپس تجزیه و تحلیل گسترش گونه استفاده کرد.

با این حال، مدرنا قصد دارد داده‌های بیشتری را جمع‌آوری کند و اثربخشی واکسن را آزمایش کند تا از آلوده شدن افراد (نه فقط با بررسی سطح آنتی‌بادی‌ها در بدن) از طریق آزمایش‌های بزرگ‌تر جلوگیری کند.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما