در دنیای تیراندازان چه اتفاقی خواهد افتاد؟

[ad_1]

فارو- اگر با خودروی شخصی از بوشهر به سمت تهران رانندگی کرده باشید، حتماً خودروهای تندرو، پلاک شکسته، شیشه های دودی و کمک فنرهای برآمده را دیده اید. به این خودروها شات می گویند و وظیفه آن ها قاچاق کالا از مناطق مرزی جنوب به پایتخت است.

به گزارش فرارو، بزرگترین ترس تیراندازان گیر افتادن است و همین عامل باعث می شود بدون توقف در جایی و نادیده گرفتن کلانتری ها با حداکثر سرعت حرکت کنند. در این بین حرکات مارپیچ و سرعت بسیار زیاد آنها گاهی اوقات منجر به تصادف و آسیب به خود و دیگران می شود.

اما در ماه های اخیر ابراهیم رئیسی که به استان سفر کرده است به بوشهر سفر کرده است. وی در جلسه شورای اداری به استاندار دستور داد ظرف ده روز موضوع محموله و تیراندازی که ملوانان را همراهی می کند شناسایی و ساماندهی کند.

سرانجام دو هفته پیش شورای تامین استان بوشهر اعلام کرد که حمل بار و کالاهای وارداتی با اسکورت ملوان در بین شهرهای استان با خودروهای سواری و کامیون هایی مانند پراید و وانت مجاز است. استاندار گفت: بچه ها هنگام حمل کالا بین شهرهای استان بوشهر مورد اصابت گلوله قرار نگرفته اند و خطری برای آنها وجود ندارد.

البته قابل ذکر است که استانداری صادرات تهران به استان های غیر از بوشهر را ممنوع کرده است. وی گفت: هیچ کالایی نباید به صورت عمده از استان صادر شود.

محصول ته لنجی و ملوان چیست؟

مجوزهای قانونی به ملوانان امکان جابجایی 100 کالا را بدون پرداخت عوارض گمرکی برای زندگی روزمره مردم بوشهر می دهد. اصلاح این محصولات توسط ملوان به تهلنجی معروف شد.

بر اساس مجوزها، ملوانان به عنوان محموله 30 دستگاه وانت نیسان اجازه ورود به بوشهر را داشتند.

اما تاکنون کالاهای ملوانان و مالکان کشتی پس از ترخیص و در حین ترخیص به عنوان کالای قاچاق کشف و ضبط شده است. اکنون باید این محدودیت ها و دستگیری ها برداشته شود و خودروها و وانت هایی مانند پراید و وانت بتوانند آزادانه در شهرهای بوشهر تردد کنند. اما همچنان از ورود آنها به استان های دیگر منع شده است.

در بازار اسلحه چه می گذرد؟

زندگی من باعث شد که یک تیرانداز شوم

وی 34 سال سن داشت و در یکی از استان های غربی کشور به دنیا آمد. چهره ای سفید و خوش اخلاق و یک هفته است که در سفر است. وی به فرارو گفت که بندر بوشهر این کالا را از ژنو به تهران برده است. با این حال، تشدید قابل توجه خصومت ها در بوشهر، حمل و نقل تجهیزات را برای تهران غیرممکن کرده است. بنابراین زمانی که جاده مناسبی از ژنو به تهران وجود ندارد، پایتخت در سطح شهر تردد می کند.

از او در مورد زندگی و دلیل ترک وطن می پرسم. آهی می کشد که اگر در زادگاهش شغل و درآمد داشت، هرگز تیرباران نمی شد. این مشکل او را 10 سال از زادگاهش دور نگه داشته است.
|
خواهش می کنم هیچ وقت برای یافتن شغل در این زمینه برای تحصیل نرفت؟ او دارای مدرک لیسانس کشاورزی است، اما می گوید از زمان پایان خدمت سربازی نتوانسته در این رشته شغلی پیدا کند. او البته گفت که در آزمون فوق لیسانس پذیرفته شده است، اما نتوانسته در این رشته شغلی پیدا کند و به همین دلیل به تحصیل ادامه داده و خودرو خریده و تیرباران شده است.

او گفت که چندین بار توسط پلیس تحت تعقیب قرار گرفته است، اما از ترس اینکه دستگیر شود و برای شش تا هفت میلیون نفر زندانی شود از صحنه گریخته است. او گفت که ماشینش یک بار مورد اصابت گلوله قرار گرفت، اما او زنده ماند.

100 میلیون تومان ضمانت می کنیم اجاره تا 7 میلیون تومان!

چهره او نشان می دهد که او اعتماد به نفس دارد، بنابراین من روی نحوه کار کارکنان تمرکز می کنم. می پرسم ریسک کردن و به خطر انداختن زندگی چقدر هزینه دارد؟ امانی بار را تحویل تهران می دهد؟ اوضاع کار چطور است؟

او پاسخ می دهد که اصلاً خطری وجود ندارد. او توضیح می دهد که 100 میلیون تومان برای خرید کالا از بوشهر تضمین شده است. اگر وسط راه بار را بردارند 100 میلیون مه هدر می رود. در نهایت وقتی محموله بهداشتی به مقصد برسد، 6 تا 7 میلیون تن تلف می شود.

البته می گوید برخی کالاها قاچاق است و نیاز به گارانتی ندارد. اما جان شوتی ضامن کالاست. به این ترتیب کالاهایی مانند داروهای حساس در اختیار تیراندازان مطمئن قرار می گیرد و می توانند کالای 100 میلیون تومانی را به تهران تحویل دهند. اما اگر گیر کند، ممکن است با بدترین مجازات روبرو شود. او می گوید شنیده است که جرم اصلی حمل برخی از این کالاها مانند قرص های ضد بارداری اعدام است!

سپس صورتش پایین می رود و رنگ چهره اش تغییر می کند. این بار یک سوال می پرسد. می گوید به نظر شما معادل 100 میلیون تن تلفات انسانی است؟ او جواب من را نمی دهد. او ادامه می دهد که ممکن است این کار عاقلانه نباشد و یک فرد عاقل این کار را انجام ندهد. اما وقتی شغل و درآمدی وجود ندارد، برخی افراد این ریسک را می کنند. جالب اینجاست که همان مردی که در حال تحویل کالا به بوشهر بود، بارها به پلیس گفت که برای دستگیری او تیراندازی شده است.
|
منظورم این است که آیا واقعا در خطر قاچاق کالاهای حساس مانند مواد مخدر هستید؟ می گوید به همان 6-7 میلیون نفر راضی است اما بارها به این موضوع فکر کرده و در نهایت پشیمان شده است. البته این نکته را هم متذکر می شود که اگر همین قیمت های پایین برای کالاهای قاچاق نباشد، ممکن است روزی مجبور شوند کالاهای ظریف را حمل کنند.

نیمه راه پمپ بنزین!

می پرسم چه کالایی حمل می کنید و کرایه آن کم است؟ پس چگونه این کالاها را به تهران تحویل می دهید؟

این جوان 34 ساله پاسخ می دهد که اجناس به شکل معمول پوشاک بچه گانه و بزرگسال، غذای خارجی، لوازم برقی و مانند آن است. به گفته وی، آنها اغلب به صورت گروهی حرکت می کنند. حدود 20-30 شات وجود دارد.

آنها همزمان حرکت می کنند. آنها تمام کارها را پشت فرمان بدون کاهش سرعت به 120 کیلومتر در ساعت انجام می دهند. اما تنها توقف آنها در پمپ بنزین است و در هر پمپ بنزینی متوقف نمی شود.

به گفته وی، پمپ بنزینی که به آنها اعتماد دارند آنها را فاش نمی کند و در عوض هر یک از آنها 100 هزار فرانک برای حفظ روابط به اپراتور پمپ بنزین جایزه می دهند. البته وی خاطرنشان می کند که برخی از همین اپراتورها بارها و بارها پرسنل را افشا کرده اند و با مبلغ ناچیزی گرفتار شده اند.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما