آرین طباطبایی از اعضای ایرانی تیم مذاکره کننده راهی آمریکا شد

[ad_1]

یک رسانه آمریکایی گزارش داد که در بحبوحه اختلافات عمیق بین اعضای تیم مذاکره کننده در آمریکا، یکی از اعضای تیم ایرانی اخراج شد.

به گزارش فارس، شکاف عمیق میان اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات «وین» برای لغو تحریم های یکجانبه علیه ایران، «آریان طباطبایی» مشاور ارشد دفتر کنترل تسلیحات وزارت خارجه آمریکا، همچنین در امور ایران، وین در مذاکرات از تیم آمریکا جدا شده است.

لورا روزن، خبرنگار تارنمای آمریکایی دیپلماتیک به نقل از منابعی اعلام کرد که خروج این دو نفر از تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات هسته ای ایران نتیجه اختلافات سیاسی بین اعضای تیم آمریکایی است.

بر اساس این گزارش، ریچارد نافیو، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در ماه دسامبر از مذاکرات هسته ای ایران با تیم مذاکره کننده آمریکا خارج شد و در وزارت امور خارجه ماندگار شد.

از سوی دیگر، طباطبایی که به عنوان مشاور ارشد اداره کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه آمریکا فعالیت می کند، از تیم مالی جدا شده و در اداره کنترل کمک و امنیت تسلیحات وزارت خارجه آمریکا به کار خود ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش، دیپلماتیک، نافیو و طباطبایی حاضر در سایت از این اظهارات اطلاعی نداشتند.

برادرزاده پاییز امسال به این نتیجه رسید که به جای برجام، آمریکا باید توافق جدیدی با ایران داشته باشد که با سیاست سیاسی مالی در تضاد بود.

بر اساس این گزارش، منابع دیپلماتیک آمریکا می گویند که در پاییز سال جاری، نافیو به این باور رسیده است که به جای بازگشت به برجام، آمریکا باید توافق دیگری را با ایران مذاکره کند که با سیاست های آمریکا در تضاد است. یک رهبر مالی که معتقد بود، در صورت امکان، جستجو برای برگرداندن موانع در کوتاه مدت به نفع ایالات متحده خواهد بود.

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت: «هیچ تفاوت شخصی وجود ندارد. اگر اختلافی وجود داشت، با سیاست‌های دولت آمریکا بود، بنابراین این موضوع به این موضوع نیست که همه اعضای تیم (مذاکره‌کنندگان آمریکایی) چه اعتقادی دارند.»

گزارش‌های دیپلماتیک حاکی از آن است که اختلافات بین دو تیم مذاکره‌کننده زمانی به اوج خود رسید که مذاکرات برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران در اواخر نوامبر و پس از پنج ماه وقفه در وین آغاز شد.

اختلافات بین تیم مذاکره کننده آمریکا و دور جدید مذاکرات با دولت جدید ایران در اواخر نوامبر به اوج خود رسید.

بر اساس این گزارش، این عقب نشینی پس از آن صورت گرفت که طرف های مذاکره کننده در وین، دور هفتم مذاکرات را کنار گذاشتند تا در فواصل زمانی کوتاه، آن را از سر بگیرند و ظاهراً به دلیل اختلاف با تیم مذاکره کننده آمریکا در وین، استعفا داد.

در دور جاری مذاکرات، وین به نقل از یک دیپلمات اروپایی به نقل از یک دیپلمات اروپایی از میزگرد گفت: «تا اینجا خیلی خوب است».

از سوی دیگر، جک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دیدار مجازی با هلاتا مشاور امنیت مجازی رژیم صهیونیستی در حالی که واشنگتن بر استفاده از دیپلماسی ایران در کنار تهدیدات دیگر تاکید داشت، گفت: واشنگتن در حال آماده سازی است. برای “شکست” مذاکرات.

اواخر سال گذشته، وزارت امور خارجه آمریکا، طباطبایی، تحلیلگر مسائل ایران در آمریکا را به عنوان معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات بین المللی و امنیت بین المللی منصوب کرد.

این کشور همچنین یکی از اعضای به اصطلاح “ائتلاف برای تضمین دموکراسی” است که در سال جاری در ایالات متحده و اروپا برای مقابله با ادعاهای روسیه در مورد “تضعیف نهادهای دموکراتیک” تشکیل شد. واشنگتن پست در 5 ژوئیه گزارش داد که این گروه توسط مقامات سابق وزارت خارجه و وزارت امور خارجه رهبری می شد.

وال استریت ژورنال اخیرا گزارش داده است که تعدادی از اعضای تیم مذاکره کننده به دلیل اختلاف در مذاکرات هسته ای از تیم آمریکا جدا شده اند.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما