آنچه ژاپنی ها می خورند؛ از کریکت تا رتیل گورخری

[ad_1]

فارو- حشرات از دیرباز در رژیم غذایی شهروندان ژاپنی در ژاپن مورد استفاده قرار می‌گرفتند و اکنون بازار رو به رشدی هستند. به گفته فروشندگان حشرات، دلیل خوردن حشرات در ژاپن، خواص مفید فراوان و دوستدار محیط زیست و همچنین پروتئین بالای حشرات است.

به گزارش فرارو به نقل از دویچه وله; Shuichi Ochiyama، یکی از طرفداران حشرات خوار، چندین کتاب آشپزی با دستورالعمل هایی مشابه سوشی مبتنی بر حشرات منتشر کرده است. وی از مردم خواست نگران غذاهایی که با حشرات تهیه می شود نباشند. وی خاطرنشان می کند که حشرات غذای متعادل و سالمی را برای نسل های بشر فراهم کرده اند. با افزایش تنوع حشرات در منوی رستوران های ژاپن، پیام آن جذاب تر شده و می تواند مورد پذیرش عموم مردم قرار گیرد.

ژاپن سابقه طولانی در استفاده از حشرات دارد. جیرجیرک برشته شده یا شیرین در بسیاری از مناطق روستایی ژاپن به کودکان فروخته می شود. با این حال، شرکت ها در حال حاضر با در نظر گرفتن ارزش غذایی بالا و مزایای زیست محیطی، کشت حشرات را در مقیاس وسیع گسترش داده و به فروش می رسانند.

فروشگاه های تخصصی در سراسر ژاپن انواع غذاها را می فروشند از عنکبوت گرفته تا جیرجیرک، علف های هرز و کرم ها (ملخ). رستوران ها رویدادهای تبلیغاتی را با مجموعه ای از حشرات در منوی خود برگزار می کنند.

Grillos یک شرکت فناوری مواد غذایی است که در سال ۲۰۱۹ توسط تاکاهیتو واتانابه، استاد زیست‌شناسی در دانشگاه توکوشیما، برای پرورش کریکت و تبدیل آن به غذا تأسیس شد.

این شرکت می گوید که فلسفه آن ایجاد یک “هماهنگی جدید” است که به حل مشکل هدر رفتن پروتئین، ایجاد یک چرخه غذایی جهانی و ارائه غذای سالم کمک می کند.

آنچه ژاپنی ها می خورند؛  از کریکت تا گورخر

فومیا آئوکوبو سخنگوی شرکت به دویچه وله گفت:جیرجیرک آنها مدت زیادی است که در ژاپن فروخته می شوند و ما آن را یک منبع غذایی مهم و مفید می دانیم. رشد جیرجیرک برای محیط زیست مضر نیست زیرا به زمین، آب و مواد خام کمتری نیاز دارد و نسبت به دام، طیور یا خوک نرخ تبدیل خوراک بسیار بهتری دارد.

به گفته Aokobo، آتنایی و تیمش در حال حاضر در حال انجام تحقیقاتی برای تعیین ارزش غذایی دقیق کریکت و بهترین راه‌ها برای گنجاندن آن در زنجیره غذایی انسان هستند. با این حال، بسیاری از این اطلاعات اکنون یک راز کاملاً محافظت شده شرکت است.

مطالعات نشان می دهد که کریکت سرشار از کلسیم، منیزیم، روی، آهن، ویتامین ها و فیبر غذایی است. علاوه بر این، کریکت را می توان به لوازم آرایشی، بهداشتی، دارویی و کود تبدیل کرد.

Aokobo می‌گوید: «ما در حال حاضر در حال تبدیل کریکت به روغن‌ها و پودرهایی هستیم که می‌توان از آنها در آشپزی، بیسکویت، پودر کاری و سایر غذاها استفاده کرد و قصد داریم تحقیقات خود را در این زمینه گسترش دهیم. “ما حشرات دیگر هستیم. آینده.”

ارزان و سازگار با محیط زیست

رستوران Take Noku در توکیو میزبان یک رویداد مزه حشرات خواهد بود. ریوتا میتسواشی، که بر توسعه شرکت نظارت می‌کند، گفت: “در سال‌های اخیر، ما شاهد افزایش علاقه به حشرات به‌عنوان غذا بوده‌ایم. مردم مشتاق هستند چیزهای مختلف و غیرعادی را امتحان کنند.”. صنوبر و ملخ برای خیلی ها آشناست، اما ما کرم ابریشم و عنکبوت زیادی هم به عنوان غذا می فروشیم.

میتسووشی می گوید حشرات مورد علاقه او لارو زنبور عسل هستند به طور سنتی، در شهرهای کوهستانی مرکزی ژاپن در پاییز سوپ میسو با زنجبیل و بادام زمینی تهیه می شود.

میتسووشی می گوید که او رتیل های خوراکی گورخری را دوست ندارد چون از عنکبوت های خصوصی می ترسد. به گفته وی، مشتریان این فروشگاه، ماجراجوترین افراد در هر سن و جنس هستند.

“مهم ترین پیامی که ما باید به مشتریان خود منتقل کنیم این است که غذایی که می فروشیم طعم عالی دارد. می توانیم به مردم بگوییم که خرید آن ارزان است، سازگار با محیط زیست و سالم است، اما مردم بسیار نگران هستند.” آنها به دلیل طعم آن را نمی خرند.»

شرکت های دیگر در ژاپن نیز به دنبال غذای حشرات هستند. نانوایی پاسکو ابتدا شروع به فروش آرد کریکت و کیت های خانگی کرد و اکنون طیف وسیعی از کرم های ابریشم را با نام تجاری Silk food تولید می کند.

در شهر جنوبی کوماموتو، یک دستگاه خودکار از پیش پخته شده مشاهده شد که سوسک های آبی ژاپنی، شفیره حشرات و سوسک های کرگدن ژاپنی را می فروشد. برای علاقه مندان به طعم شیرین، برخی از محصولات موجود در دستگاه با شکلات پوشانده شده است.

Shuichi Ochiyama، یکی از طرفداران حشرات خوار، چندین کتاب آشپزی با دستورالعمل هایی مشابه سوشی مبتنی بر حشرات منتشر کرده است. وی از مردم خواست نگران غذاهایی که با حشرات تهیه می شود نباشند.

وی خاطرنشان می کند که حشرات غذای متعادل و سالمی را برای نسل های بشر فراهم کرده اند. با افزایش تنوع حشرات در منوی رستوران های ژاپن، پیام آن جذاب تر شده و می تواند مورد پذیرش عموم مردم قرار گیرد.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما