آیا گفت و گوی مستقیمی بین ایران و آمریکا وجود دارد؟

[ad_1]

در رفتن ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا گفت: وجود دارد.

به گزارش فرارو، وزیر امور خارجه ایران برای اولین بار با رئیس دولت ابراهیم و احتمالا در گفتگوی مستقیم با آمریکا با لحنی متفاوت صحبت کرد. حسین امیرعبداللهیان در این باره گفت: اگر به مرحله مذاکره رسیدیم، اگر با تضمین لازم به توافق خوبی رسیدیم، نباید از صحبت های سطحی با آمریکایی ها غافل شد.

یان ساکی، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری در واکنش به این موضوع گفت که واشنگتن آماده مذاکره مستقیم و فوری با ایران برای پیشبرد مذاکرات هسته ای است.

خطی‌بازاده، سخنگوی وزارت امور خارجه که خواست نامش فاش نشود، گفت: «ما آماده تبادل زندانیان با آمریکا هستیم.» اگر آمریکا به توافق قبلی پایبند باشد، این موضوع در کمترین زمان ممکن حل خواهد شد. اتباع ایرانی به اتهام سوء رفتار در ایالات متحده زندانی شده اند، اما اتباع آمریکایی در ایران متهم شده اند. اگر نیت در مقابل هم باشد، دو راه از هم جدا می شود [مذاکرات وین و تبادل زندانیان]ما می توانیم در مورد پایداری توافق کنیم.

مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا؛  سرعت پوتین، تهران را به سمت مذاکره با واشنگتن سوق دادچگونه می توان گفت و گوی مستقیم بین ایران و آمریکا امکان پذیر است؟

حشمت الله فلاحت یک کارشناس حرفه ای در مسائل بین المللی است گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه دولت هفدهم در عرصه سیاست خارجی در مسیر واقع گرایی حرکت می کند، گفت: در حال حاضر شاهد آن هستیم که تحت تاثیر عوامل مختلف، ایران موضع واقع بینانه ای اتخاذ کرده است.

وی افزود: سفر ابراهیم به روسیه و رویارویی استکبار ستیزی رئیس جمهور پوتین با پوتین در این زمینه تاثیر زیادی گذاشته است، بحث دیپلماسی و درون نگری نیست، بلکه از مواردی که منافع را تامین می کند، طبیعی است که هر طرف از آن لذت می برد. آی تی.

او در حمایت از ائتلاف آمریکا صحبت کرد، اما گفت که حفظ استقلال برای ایران مهم است. در عین حال رویکرد تیم اروپایی به تیم ایران نیز بی تاثیر نبوده است.

رئیس دهمین کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه دو طرف در حال حاضر در مرحله نهایی شدن مذاکرات مستقیم هستند، افزود: مذاکرات مستقیم بین دو طرف انجام نمی شود اما اگر طرفین مذاکره مستقیم را موضوعی بدانند. رویه، آنها قادر خواهند بود از اختلافات گذشته چشم پوشی کنند و بر اساس یک دیپلماسی متوازن، گفتگوها را با یکدیگر از سر بگیرند.

فلاحت گفت: تبادل و آزادی زندانیان نیز بسیار قوی است، بعد انسان دوستانه بین دو طرف بسیار قوی است، می توان به دو طرف در حل تنش ها کمک کرد اما در این زمینه باید نقش میانجی را ایفا کرد. گفته می شود که مذاکرات مستقیمی بین دو طرف صورت نگرفته است، بنابراین اگر راحت باشند اجازه مذاکره مستقیم بین دو طرف را ندارند، اما با توجه به شرایطی که وجود دارد، تهران و واشنگتن باید درک کنند که آنها باید بر این اساس عمل کنند.

این سخنران با بیان اینکه مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا سه نتیجه خواهد داشت، تصریح کرد: در نهایت دیپلماسی متوازن بین دو طرف می تواند مسائل خود را در مسیر تنش قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه دو طرف مشارکت مستقیمی در مذاکرات نداشتند، خاطرنشان کرد: با توجه به “روی اتفاق آرا” باید مسیر احیای مجدد را طی کرد که در این صورت آمریکا و ایران با هم دوست نخواهند شد، بلکه دوست خواهند شد. بتواند مسائل را از طریق گفتگو و مذاکره حل کند و از تشدید تنش و درگیری بین دو کشور جلوگیری کند.

وی در پاسخ به این سوال که مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا چگونه امکان پذیر است، گفت: اگر ایران به این نتیجه برسد که زرادخانه هسته ای تهران بدون توافق پایدار به دست نمی آید و تحریم ها برداشته می شود. اما اگر این احساس وجود داشته باشد که زرادخانه هسته ای کشور قرار است توافقی ناپایدار بین دو طرف باشد که طبیعتاً مذاکرات در حال توسعه است، اتفاق می افتد، بنابراین موضوع به دو طرف مربوط می شود و آمریکایی ها نیز باید در این زمینه حساس باشند. این را در نظر بگیرید و با این تصور کنار بیایید که با یک مذاکره متوازن، دو طرف می توانند به اهدافی که می خواهند از شر آن خلاص شوند، دست یابند.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما