آیت الله جوادی آملی: مردم ستون دین هستند

[ad_1]

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه علم کلام علی (ع) در خوبه ها است بنابراین باید با خطبه حضرت را شناخت نه با خطابه.

به گزارش ایسنا، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی، از مراجع تقلید شیعه امروز (دوشنبه، 25 بهمن ماه) در پیامی به کنگره بین المللی نهجالبلاغه «انسان در تراز نهجالبلاغه» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد، اظهار کرد: محفلی. چه نام ابن ابی قلب، چه جلال جلیل وجلال، چه جلال جلیل، چه جلال جلیل.

وی افزود: زیباترین آهنگ دنیا چیست؟ جوهر زندگی چیست و جوهره زندگی چیست جوهر زندگی چیست و جوهر زندگی چیست؟

این مرجع تقلید شیعه، بهترین راه برای معرفی علی (ع) بعد از قرآن و سخنان پیامبر را بیانات نورانی خود حضرت علی (ع) در نهج البلاغه دانست و با بیان اینکه علم کلام علی در خطبهها است، نه خطابهها، گفت: خیلی از بیانات حضرت در نهج البلاغه فعلی نیامده است. باید معنای پیام را توضیح داد و باید معنای پیام را توضیح داد.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: معارف بلند توحیدی که از خدا می‌گوید مهم هستند. حضرت خود را در نهج البلاغه معرفی کرده است. ما مدیون حضرت هستیم.

وی به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: در این نامه حضرت میفرماید: «کاری که من کردم این است که قرآن به بند کشیده شده و اسلام به بردگی برده شده را آزاد کردم. داشتن دین بدون آزادی و آزادی لازم نیست. من جهان را از شر نجات دادم و جهان را از شر نجات دادم.»

وی ادامه داد: در نامه به مالک اشتر، مردم عمود دین معرفی شده است. ما به مردمی نیاز داریم که بفهمند و بجنگند، صلح طلب باشند، مذهبی باشند. با ستون دین‌نمی‌توان بدرفتاری کرد. مردم در انجام دین خود آزادند و دینی جز اسلام وجود ندارد.

آیت الله جوادی آملی با پیروانکه بر همه ما لازم است نهجالبلاغه را بیاموزیم و کتاب درسی شود، گفت: حضرت علی (ع) این نیست که در نهجالبلاغه آمده است، آن است که در تمام نهجالبلاغه آمده است. تصمیم گیری در آخر وقت برای انسان جایز نیست، اما در آخر وقت تصمیم گیری لازم نیست.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما