اعتراض روزنامه دولت به کارمندان قوه قضاییه زیر نظر مجلس

[ad_1]

روزنامه ایران نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه با طرح کلیات برای انتصاب ویژه ستاد ویژه قوه قضاییه که به دنبال افزایش حقوق قضات و کارکنان قوه بود، مخالفت کردند. این اعتراض باعث اعتراض برخی از اعضای قوه قضاییه شد و آنها در مقابل دادگستری شهر خود تجمع کردند و از حقوق خود انتقاد کردند.

این ناآرامی روز یکشنبه با حضور جمعی از آنان در مجلس شورای اسلامی ادامه یافت. معترضان شعارهایی علیه مجلس و دولت سر دادند.

القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران روز گذشته در تجمع اعتراضی مقابل مجلس گفت: حرف شما را شنیدیم و درخواست شما را اعلام کردیم. سخنرانی القاصی مهر با سر دادن شعارهای “شعار نخوان، عمل نکن” معترضان قطع شد.

معترضان در رأس مطالبات خود خواستار اجرای «طرح ویژه تعیین ستاد ویژه قوه قضائیه» شدند.

اصل 75 قانون اساسی می‌گوید: اظهارات و پیشنهادات نمایندگان مردم در مورد لوایحی که موجب کاهش درآمد عمومی یا افزایش هزینه‌های عمومی می‌شود و طرح‌ها و اصلاحاتی در صورت استرداد درآمد یا وجوه جدید به مجلس قابل طرح است. همچنین دریابید. ایراد مهم دیگر این بود که در شرایطی که لایحه بودجه تنها حقوق کارکنان دولت را 10 درصد در سال آینده افزایش می‌دهد، حقوق کارکنان این نیروی تبعیض‌آمیز افزایش بسیار زیادی خواهد داشت.

در بهار امسال «انتصاب فوق العاده ستاد ویژه قضایی» در قالب طرح فوق العاده توسعه ویژه کارکنان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کارکنان اداری قوه قضاییه کشور در مجلس ابلاغ شد. نمایندگان و همچنین دولت سیزدهم در جلسه علنی چهارشنبه گذشته به طور کلی تکذیب کردند.

میاسم لطیفی، رئیس سازمان استخدامی کشور که آن روز برای اعلام مخالفت دولت با این طرح در مجلس حضور داشت، گفت: وضعیت را به گونه‌ای دیگر رسیدگی کنید تا دیگر تجهیزات دچار اختلال نشوند.

پیگیری های لازم برای رفع مشکلات کارکنان دادگستری

پس از انتشار نامه یکی از مدیران ارشد قوه قضاییه علیه دولت، تبلیغات و تجمعات در فضای مجازی بالا گرفت. اگر روند قانونی مطالبات توسط مجلس به پایان نرسد، در میان کارکنان قوه قضائیه نسبت به مدیران آن احساس سوزش ایجاد می شود. آنها باید این مشکل را از راه دیگری حل کنند. راهی بود که معاون اول قوه قضائیه دیروز اعلام کرد.

در پی اعتراض کارکنان قضایی، معاون اول رئیس قوه قضائیه اعلام کرد که رئیس قوه قضائیه به دنبال رسیدگی است. به گزارش مرکز رسانه های قضایی، حجت الاسلام محمد مصدق پس از جلسه کارکنان قوه قضائیه در اعتراض به معیشت، از تلاش شبانه روزی کارکنان قوه قضائیه تشکر کرد و گفت:

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: رسیدگی به معیشت کارکنان وظیفه مقامات قضایی است و حجت الاسلام محسنی اژه از اولین روز تصدی خود همواره بر این موضوع تاکید داشته است. وی با اشاره به نارضایتی رئیس کل دادگستری از عدم تصویب طرح فوق العاده کارکنان قوه قضائیه در مجلس شورای اسلامی، از پیگیری از رئیس کل دادگستری برای رفع این موضوع خبر داد و گفت: انجام شد. دولت

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما