اژه ای: سرقت در رأس برنامه های جنایی کشور قرار دارد

[ad_1]

رئیس قوه قضائیه گفت: صدور حکم از سوی قاضی کافی نیست، بلکه باید نظارت ویژه ای در تمامی مراحل دادرسی اعمال شود تا عدالت نقض نشود.

به گزارش مرکز رسانه های قضایی، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و امام خمینی(ره) ضمن جلب توجه به حیثیت و عظمت ایشان. آن را آرمانی کل نگر و فراگیر برای همه انسان ها دانست و گفت: کسانی که امروز مدعی حمایت از مقام زن هستند باید به ابعاد زندگی و وجود حضرت رجوع کنند. زهرای اطهر (س) به مقصد برسند، حمایت یکسان از زن، مادر و همسر. حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها این خیر بزرگی است و این خیر بزرگ تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به حملات وحشیانه و وحشیانه اخیر دشمنان امت اسلامی به مردم مظلوم یمن، از ستاد حقوق بشر برای استفاده از ابزارهای موجود و همکاری با سایر نهادهای دولتی و نهادهای مردمی خواستار شد. در ایران و جهان. شناسایی و معرفی مصادیق نقض حقوق بشر و جنایات علیه بشریت توسط دشمنان آشکار امت اسلامی در یمن.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه پیش از جلسه امروز شورای عالی قضایی با اشاره به پرونده های کیفری و حقوقی قابل رسیدگی در یک فرآیند زنجیره ای و پیوندی، به تشریح انواع رسیدگی های قضایی پرداخت. رئیس کل دادگستری اینگونه پرونده ها را یکی از متداول ترین و پرشمارترین پرونده ها در قوه قضائیه دانست و بر همین اساس بر لزوم تامین پرونده ها و ملکه عدالت در تمامی مراحل دادگستری تاکید کرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حلقه و محصول نهایی فرآیند قضایی در رای قاضی متبلور می شود، مراحل مختلف دادرسی را تشریح کرد و گفت: مراحل احضار و دستگیری، مرحله مهارت محاکمه و سایر مراحل. حلقه های فرآیند قضایی هستند که نیاز به نظارت ویژه و همه جانبه دارند.همه این مراحل و هیئت ها.

در این زمینه رئیس قوه قضائیه بر لزوم ترغیب قضات به انجام کاری که همتایان خود انجام می دهند تاکید کرد و گفت: در مراحل و مراحل مختلف فرآیند قضایی، ضابطان و کارشناسان باید از ابزار و تجهیزاتی استفاده کنند که هیچ ابزاری ندارند. نرخ خطا؛ این امر به این دلیل است که حتی اگر اشتباهی به طور سهوی فقط در یک مرحله از فرآیند اتفاق بیفتد، می تواند بر رای نهایی قاضی تأثیر بگذارد و ما را از هدف نهایی ما یعنی برقراری عدالت و محاکمه عادلانه و عادلانه محروم کند. به دور از ظلم و ستم به افراد. طولانی

«ارائه آموزش مستمر و حرفه‌ای به قضات و سایر افراد درگیر در رسیدگی به پرونده‌های قضایی مانند قضات و دادستان، بازپرس، ضابط و کارشناسان» یکی از مسئولیت‌های کلیدی رئیس کل دادگستری امروز در قبال «معاونت منابع انسانی» است. جلسه شورای عالی قوه قضاییه؛ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای بر این اساس اظهار داشت: برای رعایت نهایت انصاف و دقت در قوه قضائیه و فرآیندهای مختلف قضایی، دستگاه های مختلف قوه قضائیه از جمله «زیر منابع انسانی»، «کمیسیون نقل و انتقالات» انجام می شود. «قاضی» و «کمیته انتصابات» وظایف و مسئولیت هایی دارند که باید به درستی انجام شود.

رئیس کل دادگستری در ادامه در این خصوص گفت: کمیسیون نقل و انتقالات باید به ویژگی ها و ظرفیت های مختلف قضات برای انتصاب خود در دادگاه های کیفری یا حقوقی در توزیع قضات توجه ویژه داشته باشد. برای کسانی که می خواهند مسئولیت قضایی را بر عهده بگیرند، کمیته انتصاب بیشتر به برگزاری جلسات توجیهی یا کارگاه های آموزشی فشرده توجه دارد.

وی با اشاره به اینکه وظایف و مسئولیت های خطیر قضات و همچنین اعترافات متهم در تمامی مراحل دادرسی برای نظارت بر عملکرد رئیس دادگستری، ضابطان و کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: باید توجه بیشتری شود. به تخریب

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای پس از جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به اینکه اتهامات سرقت در صدر سوابق کیفری کشور قرار دارد و بیشترین تعداد پرونده در محاکم قضایی را به خود اختصاص داده است، دستور داد همه دادستان های کشور. . هماهنگی کشور با نیروی انتظامی مقابله با سارقانی که از این طریق به مردم آسیب می رسانند و ایجاد حس ناامنی در جامعه.

قاضی در این خصوص خاطرنشان کرد: تسهیلات و تسهیلات عفو از جمله «آزادی مشروط» و «عفو» شامل سارقان، باندها و شبکه های سابق نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ضمن تاکید بر تلاش پیگیر و مجدانه مراجع قضایی برای رفع مشکلات تمامی کارکنان نظام، از برخی اقدامات نامناسب و پیش بینی نشده کارکنان انجمن زندان گلایه کرد. و رئیس سازمان زندانها تلاش برای احقاق حق برای کارکنان این سازمان به خاطر توطئه ها و نفرت بداندیشان داخلی و خارجی برای سوء استفاده از اعتراضات آنها.

رئیس قوه قضائیه همچنین از تلاش ها و اقدامات دولت و شخص رئیس جمهور در رفع مشکلات مردم تقدیر کرد و حجت الاسلام و المسلمین رئیسی را فردی مهربان به همه مردم و کارکنان دستگاه قضایی خواند.

از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی رئیس کل دادگستری در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه این بود که موضوع «ارز رمزی» و آینده می تواند تهدیدی برای اموال مردم در این حوزه باشد و به دولت ضربه بزند. بر این اساس، رئیس کل دادگستری به دادستان کل کشور و سازمان رسیدگی کننده دستور داد تا در اسرع وقت به بانک مرکزی دستور دهند تا موضوع ارزهای دیجیتال شفاف‌سازی و همچنین تکلیف دستگاه‌های مختلف در این زمینه شفاف‌سازی شود.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما