اینتل با مدل سازی مغز ، از نسل دوم تراشه های نورومورفیک آهن رونمایی کرد

[ad_1]

حدود چهار سال پیش ، اینتل شروع به توسعه تراشه های نورومورفیک با قابلیت های پیشرفته کرد و مدل هایی از مغز انسان را ایجاد کرد. این شرکت در حال حاضر از نسل دوم تراشه های خود به نام Lohi 2 رونمایی کرده است که پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبلی دارد.

تراشه های نورومورفیک یا معماری های مبتنی بر مغز انسان ، طوری طراحی شده اند که تا حد امکان عملکردهای هوش مصنوعی را با قابلیت های مبتنی بر هوش انسان ارائه دهند.

اینتل ادعا می کند که تراشه Loihi 2 حدود 10 برابر سریعتر از نسخه قبلی است و این بهبود سرعت نتیجه افزایش هشت برابری تعداد نورون های دیجیتالی مورد استفاده در آن است. در توسعه این تراشه ، تا آنجا که ممکن است ، تلاش شده است تا روش پردازش اطلاعات توسط مغز شبیه سازی شود. اینتل همچنین می گوید که تراشه می تواند در کامپیوتر عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی داشته باشد.

اینتل از فرایند تولید 4 برای ایجاد نسخه اولیه این تراشه استفاده کرد ، که یک روش پیشرفته است. این شرکت قصد دارد تراشه های کلیدی را به همان شیوه از سال 2023 تولید کند.

در فرایند اینتل 4 ، قطعات الکترونیکی با چگالی بیشتری روی تراشه قرار می گیرند ، که با شبیه سازی مغز با میلیون ها نورون دیجیتالی می تواند به توسعه تراشه کمک کند.

مایک دیویس ، مدیر آزمایشگاه های اینتل ، که نقش اساسی در توسعه تراشه آهنی نسل بعدی دارد ، می گوید تراشه های آهن در تشخیص اطلاعات حساس مانند حرکت ، صدا و بوی سریع بسیار خوب عمل می کنند. آزمایشات مختلفی قبلاً با پوست مصنوعی با تراشه های خون انجام شده است که به لمس حس بهتری به ربات می دهد.

تراشه های نورومورفیک با تراشه های مبتنی بر هوش مصنوعی متفاوت هستند. Neuromorphic یک فناوری انقلابی است که بر نحوه یادگیری و واکنش مغز با تمرکز بیشتر بر خواص فیزیکی ماده خاکستری مغز متمرکز می شود.

تراشه Loihi 2 ظاهراً در تلفن های هوشمند و لپ تاپ استفاده نمی شود. اما به نظر می رسد این تراشه در تحقیق و توسعه ، آزمایشگاه های فناوری و دانشگاه ها استفاده می شود.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما