بایدن و دو گزینه نهایی در ایران

[ad_1]

در رفتن جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، و حزب دموکرات، حزب دموکرات، شرایط را در سیاست داخلی آمریکا دشوار و البته پیچیده دانسته اند.

بایدن و دولتش برای اولین بار از قرن دهم میلادی، سیاست اصلی اقتصادی ایالات متحده آمریکا را ایجاد اشتغال و کنترل تورم در ایالات متحده دانستند.

سیاستی که تاثیرات منفی ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا را در نظر بگیرد و در عین حال تضعیف رقابت اقتصادی آمریکا در عرصه جهانی و ظهور رقبای جدید در این کشور را مورد توجه قرار داده است.

با این حال، افزایش اخیر قیمت نفت به همراه افزایش اخیر قیمت نفت، افزایش بی سابقه 5 درصدی را در نوع خود در دهه های اخیر در ایالات متحده ایجاد کرده است.

این موضوع در مورد رفتار تحقیرآمیز آمریکا در عقب نشینی پرسنل نظامی این کشور از افغانستان موضوع بحث های فراوانی بوده است.جو بایدن، نظرسنجی محترم هاکی، طرفداران قابل توجهی در افکار عمومی ایالات متحده دارد.

در واقع، بر اساس آخرین نظرسنجی گالوپ، در ژانویه سال جاری، محبوبیت بایدن برای ایالات متحده تنها یک درصد بود.

بایدن و دو گزینه نهایی در ایران

* طبق نظرسنجی گالوپ، محبوبیت بایدن در جامعه آمریکا به کمترین میزان از ابتدای ریاست جمهوری او یعنی 5 درصد رسیده است.

بایدن و دو گزینه نهایی در ایران

طبق نظرسنجی انجام شده توسط Real Clear Politics، محبوبیت بایدن در ایالات متحده کمتر از محبوبیت هاکی است.

آسوشیتدپرس گزارش می دهد که آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که تنها 5 درصد از بلندپایگان آمریکایی به دنبال ریاست جمهوری بایدن هستند.

سایر نظرسنجی‌های انجام شده توسط CNBC-Change Research و رویترز، و همچنین رویترز-Epsos، یک موضوع مشترک و محبوبیت بایدن به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده دارند.

گفته می شود در این زمینه، بایدن و حزب دموکرات در شرایط حساس و پیچیده ای قرار دارند. با توجه به شرایط موجود، آنها نسبت به روند سیاست داخلی و خارجی آمریکا محتاط هستند و حداقل اوضاع را برای خود بدتر نمی کنند.

نباید فراموش کرد که در آبان ماه سال جاری، انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا برگزار می شود که در آن رقابت برای پیروزی یک سوم کرسی های مجلس سنا و تمامی کرسی های مجلس نمایندگان آمریکا خواهد بود. حیاتی است.

دلیل این امر این است که بایدن در صورت شکست در انتخابات جمهوری خواهان، فرصت های زیادی را برای پیشبرد سیاست های داخلی و خارجی از دست بدهد (زیرا دموکرات ها اکثریت ضعیف خود را در سنا و مجلس نمایندگان از دست خواهند داد). .

در این زمینه یکی از مهم ترین موضوعاتی که در سیاست خارجی آمریکا مطرح شده و از حساسیت خاصی برخوردار است، معادله هسته ای ایران و مذاکرات هسته ای در حال انجام در وین با محوریت احیاء است.

توافقی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طی 5 سال به طور یکجانبه آمریکا را از آن خارج کرد و رد توافقی که در دولت دموکرات آمریکا با رئیس جمهور آمریکا انجام شد. باراک اوباما حداکثر فشار بر ایران تحمیل شد.

از این نظر، ممکن است با توجه به مذاکرات هسته ای در حال انجام و همچنین شرایط حساس سیاسی و اقتصادی آمریکا، این دو سناریو در این زمینه تکان دهنده و حتی تکان دهنده باشد.

2- حمله نظامی به ایران و بازی انتخابی با نتیجه صفر

با این حال، ایالات متحده در موقعیتی نیست که استدلال کند ایران اقدام نظامی علیه ایران انجام داده است.

طرفداران پرونده او تلاش کرده اند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند.از این نظر، احتمال مداخله نظامی واشنگتن در تهران که می تواند پتانسیل زیادی برای موثر بودن در بازار انرژی داشته باشد، بعید است.

در عین حال باید در نظر داشت که «جنگ» در حوزه حاکم، یکی از راه‌هایی است که دشواری‌های لحظه‌ای به اوج خود رسیده و با پای‌بندی به آن، می‌توان اذهان را منحرف کرد و حتی ایجاد یک نوعی بسیج ملی

در عین حال، خود آمریکایی ها چین را عامل از دست دادن موقعیت اقتصادی خود در آغاز جنگ با تایوان می دانند. وضعیت حقوقی در ایالات متحده حتی شدیدتر است.

ایالات متحده اکنون یک کشور قطبی شده است و ایالات مختلف آن: وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور چندان مشخص نیست و حتی ایدئولوژی فردگرایانه “فرانسیس فوکویاما” ایدئولوگ مشهور آمریکایی از اواخر جهان هژمونیک صحبت می کند.

در این شرایط، شروع یک جنگ جدید، با وجود خسارات احتمالی، با وجود شرایط بحرانی کنونی آمریکا، می تواند نقطه عزیمت این کشور به حساب آید که طبیعتاً تا حد زیادی از افکار عمومی منحرف شده است. .

در همین راستا با توجه به اختلافات دو طرف در تیم مذاکره کننده آمریکا، اظهارات اخیر ریچارد نفیو و دیگر دیپلمات های آمریکایی در این تیم مذاکره کننده در قالب مذاکره دیده شده و در حال رد شدن است.توافق موقت با تهران و تقویت نگاه مذاکره کنندگان هسته ای در دور مذاکرات هسته ای با تهران و نزدیک شدن قریب الوقوع ایران به نقطه ای که تسلیحات هسته ای خوانده می شود.

دور از ذهن نیست که آمریکا در کنار شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی خود، رویارویی نظامی با ایران را انتخاب کند و از این طریق روند جدید را به‌ویژه در سیاست داخلی این کشور و ایجاد روحیه‌های جدید در میان مردم تجدید کند. مردم آمریکایی.

در این سناریو، واشنگتن نیز به قدرت هسته‌ای ایران نگاه می‌کند و با این کار، با توجه به پتانسیل‌های آن مصمم است به جای حرکت در جهت اقدام نظامی علیه تهران، رشدی غیرقابل توقف داشته است.

بایدن و دو گزینه نهایی در ایران

* مقاله ای که در وال استریت ژورنال منتشر شد، شکاف عمیق تیم مذاکره کننده آمریکا بر سر برنامه هسته ای ایران را برجسته کرد و اختلافات بین اعضای تیم و موضع رابرت مال، رئیس این تیم را برجسته کرد.

وال استریت ژورنال به طور مشخص تاکید می کند که اکثر اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا قوی ترین پاسخ را به خواسته های ایران دارند.

در این زمینه، سناریو تاکید می‌کند که خوش‌بینی نسبت به حمله نظامی آمریکا به ایران چندان منطقی نیست.

بایدن و دو گزینه نهایی در ایران

* مقاله بلومبرگ نیوز اشاره می کند که دولت بایدن در حال انجام یک اقدام نظامی معتبر و در عین حال مذاکره با ایران است و این تصور را تقویت می کند که تحریم های اقتصادی به تنهایی نمی تواند برنامه هسته ای ایران را کنترل کند. بلومبرگ تاکید می کند که آمریکا برای آغاز جنگ علیه ایران باید خود مختاری خود را تقویت کند.

3. در دسترس بودن قرارداد جدید با ایران

البته سناریوی دوم این است که بسیاری از تحلیل‌گران در ایران و عرصه بین‌الملل نیز به نیت استیت بایدن برای در دسترس قرار گرفتن ایران در توافق با ایران و استفاده از آن به عنوان یک ابزار مؤثر سیاست خارجی اشاره می‌کنند. ایالت ها یک دموکراسی دموکراتیک است.

با توجه به این سناریو، دولت بایدن در نهایت تا پایان انتخابات نوامبر (حتی چند ماه زودتر از نوامبر) با ایران به توافق رسید تا مانورهایی در این زمینه انجام دهد.

توافق بر سر همین موضوع، همانطور که ناشر و استریت ژورنال در یکی از گزارش های خود اشاره می کنند، تا حدی است که بازار جهانی انرژی سر به سر است و آثار مخرب تلاطم در این بازار و افزایش آن. قیمت انرژی و تضادهای آن تورم به اقتصاد ایالات متحده ضربه می زند. از این نظر می توان یک سند داخلی مثبت برای دولت داشت.

جدایی از اینها، طبق توافق بایدن با ایران بر سر برنامه هسته ای تهران، می تواند منجر به تنش در روابط دوجانبه شود. مسائلی که می تواند موقعیت آمریکا به ویژه در خاورمیانه را تا حد ممکن بهبود بخشد و آن را بیشتر تضعیف کند.

از همه مهمتر، بایدن با انعقاد توافقنامه جدید با ایران، می تواند پیشرفت پرونده هسته ای در این کشور را نیز متوقف کند و با ارائه امتیازات اقتصادی به تهران، مانع گسترش و توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته ایران و غنی سازی آن شود. بیش از 3 درصد این کشور و تولید سنگ اورانیوم آن می تواند مورد استفاده ایران قرار گیرد و سایر برنامه های هسته ای می تواند بر برنامه هسته ای ایران تحمیل شود.

از این منظر احیای برجام که قوانین اساسی مختلفی در ابعاد مختلف برای قوه مقننه آمریکا و اساساً حاکمیت سیاسی، سیاسی و اقتصادی آمریکا دارد، می تواند به عنوان کاتالیزوری برای تحقق سناریویی خاص عمل کند.

بایدن و دو گزینه نهایی در ایران

* مقاله منتشر شده در استریت ژورنال حاکی از آن است که تورم مداوم در ایالات متحده که تحت تأثیر قیمت های گزاف انرژی و تلاطم در این بازار است، ممکن است بایدن را به سمت یک توافق بد با ایران سوق دهد. ایران می تواند بازیگر موثری در بازار جهانی انرژی باشد، فعال کردن نوار دیگر در این بازار و جلوگیری از افزایش قیمت انرژی و تحمیل تورم بر اقتصاد آمریکا که چهره بایدن را به شدت مختل کرده است.

شرایط قانونی آمریکا و ایالت بایدن را می توان هم فرصتی طلایی برای ایران و هم خطری بالقوه برای تهران تلقی کرد.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما