بررسی و آشنایی با تابلوسازی و کاربردهای آن

[ad_1]

یکی از قدیمی ترین صنایع و مشاغل ایران تابلوسازی است که قدمتی چند ساله دارد و با گسترش و به روز شدن تکنولوژی به یکی از صنایع محبوب و مدرن تبدیل شده است. طراحی، نگارش و خلق تابلو به تابلوساز بستگی دارد و هر چه فرد تجربه بیشتری داشته باشد کار بهتر و زیباتر می شود. در این مطلب سعی کرده ایم گوشه ای کوچک از این صنعت پرسود و سودآور را برای شما بازگو کنیم تا با مفهوم نقاشی تابلویی بیشتر آشنا شوید. با ما بمان

تاریخچه صنعت نقاشی

در دهه چهل صنعت تابلوسازی در کشور ما آغاز شد و به دلیل نبود روش‌های جدید و دستگاه‌های پیشرفته چاپ، تابلوسازان تصمیم گرفتند تبلیغاتی را در قالب حکاکی روی چوب، سنگ و کاغذ به صاحبان خود ارائه دهند.

چند سال بعد و با ظهور دستگاه های جدیدی مانند نئون، سازندگان بیلبورد توانستند از شر احتکارهای قدیمی خلاص شوند و آنها را وارد این مدل ارزشمند و همه کاره کنند و بدین ترتیب بیلبوردها را در بین مردم محبوب کردند. بنابراین تابلوهای نئون جزو اولین تابلوهای صنعتی هستند و برای تبلیغات مناسب هستند.

پانل های ساخته شده در صنعت پانل دارای مدل ها و انواع ساختمانی بسیار متنوعی هستند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تابلوهای چلنیوم، تابلوهای کامپوزیت، تابلوهای فلزی، تابلوهای LED ثابت، تابلوهای LED روان، تابلوهای حلقه، تابلوهای پلاستیکی، تابلوهای فولادی، تابلوهای فلزی، تابلوهای فلکس، تابلوهای نور پس زمینه، تابلوهای کوچک و تابلوها و بنرهای لاس وگاس.

سایز پنل ها بستگی به نوع کسب و کار، محل و مدل سفارش مشتری دارد و می توانند در هر اندازه و با مدل های مختلف برای خود سفارش دهند. امروزه یکی از پرکاربردترین روش های تبلیغاتی، احتکار است که به درب مغازه، احتکار خیابان، بنر تبلیغاتی و … اطلاق می شود.

مواردی که هنگام نقاشی باید به آنها توجه کرد

مشخص کردن

امروزه تابلوسازان با استفاده از حروف برجسته نقاشی های زیبایی می سازند. این برجسته کاری توسط دستگاه های حروف ساز، دستگاه های برش لیزری، دستگاه های PVC و دستگاه های CNC انجام می شود که باعث می شود رنگ آمیزی بیشتر طول بکشد. اما نتیجه بسیار قابل قبول است زیرا بسیار با دقت انجام شده است. پس از اتمام، پنل به گونه ای نمایش داده می شود که حروف روی صفحه اصلی کمی پررنگ تر و پس زمینه پنل عمیق تر است که باعث می شود پنل بیشتر به چشم بیاید.

نورپردازی

مهمترین قسمت ساخت یک شمایل، نورپردازی و نورپردازی آن است که باید توسط مخاطب دیده و مجذوب آن شود. اگر تابلوساز نور را به درستی در پنل نصب کند، پنل هم روز و هم شب را روشن می کند و وضوح و یکنواختی تصویر نهایی را در ذهن مردم ایجاد می کند.

لامپ های هالوژن، ال ای دی و اس ام دی بهترین گزینه ها برای قرار دادن تابلوهای تبلیغاتی هستند که در رنگ های مختلف و قیمت های متفاوت در بازار موجود می باشند. برخی از مدل ها مانند پنل لاس وگاس از لامپ های فلورسنت استفاده می کنند.

بررسی و آشنایی با تابلوسازی و کاربردهای آن

☆ رنگ ها

تابلوسازان برای خلق اثر مورد نظر نیازمند داشتن مهارت های لازم در زمینه شناخت گرافیک و رنگ ها و تلفیق آن ها با یکدیگر هستند. در صنعت نقاشی، انتخاب خوب بر اساس اصول و قواعد نقاشی تاثیر بسزایی در جلب توجه مخاطب دارد.

تشخیص رنگ های مکمل و خانوادگی مانند زرد و نارنجی یا سبز و زرد بهترین نکات برای انتخاب رنگ تابلوها و وجود تضاد رنگ یا استفاده از رنگ های متضاد مانند سفید و مشکی یا طلایی و مشکی است. نقاشی بسیار قابل توجه است. و تاثیر آن بر روی مشتری بسیار مهم است و محصول یا برند را از سایرین متمایز می کند.

بنابراین نقاشی تابلو بر اساس علم روانشناسی رنگ است و باید از این فرآیند در تمامی تابلوها به نحو احسن استفاده شود.

مزایای ساخت پنل

همانطور که در بالا اشاره کردیم صنعت تابلوسازی نوعی تبلیغات برای کسب و کار است و با توجه به گستردگی و تنوع مدل های آن می تواند یک تبلیغ بسیار مفید و همیشگی باشد پس به این نکته توجه کنید. باید کار را ترک کرد کارآمد !!! برای این شغل سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که بتواند نیازهای شما را برآورده کند و شغلی متناسب با کسب و کار شما ارائه دهد. Namatabesh.com این شرکت با تلاش چندین ساله خود در این زمینه توانسته است یکی از بهترین و برترین پنل سازان در سالهای اخیر باشد و برای مشاهده رزومه و نمونه کارهای انجام شده می توانید به سایت آن مراجعه نمایید. می تواند مشاوره دریافت کند رایگان لمس کنید.

در صنعت نقاشی انواع تابلوها با متریال های مختلف ساخته می شود و یکی از نمونه های این تابلوها نقاشی کامپوزیت است که در حرفه های مختلف جایگاه ویژه ای دارد.

پانل های کامپوزیت یکی از رایج ترین و متداول ترین انواع مواد مورد استفاده در ساخت پانل های زیبا در صنعت پانل می باشد. و کسب و کار خود را توسعه دهید. بیش از 25 سال است که در صنعت رنگ آمیزی پانل کامپوزیت فعالیت می کند و توانسته است در مدت زمان کوتاهی طرفداران زیادی را به خود جذب کند. می توان گفت بیش از 85 درصد از پنل های ساخته شده در مغازه ها و مکان های مختلف از پنل های کامپوزیت می باشد. . بودن.

پانل های کامپوزیت علاوه بر زیبایی و تنوع، مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی و همچنین شرایط آب و هوایی دارند و به راحتی نمی شکنند. به علاوه هرگز در اثر رطوبت زنگ نمی زنند و در برابر شرایط نامساعد جوی مقاومت بالایی دارند. از رزین PVDF در ساخت پانل های کامپوزیت استفاده می شود که در برابر شرایط سخت مقاوم هستند. این ویژگی های منحصر به فرد پانل کامپوزیت آن را از سایر پانل ها متمایز می کند.

قیمت ها در علامت

تابلوسازان در این حرفه قبل از شروع به کار طرح انتخابی توسط کامپیوتر را طراحی و با استفاده از نرم افزار و امکانات مختلف هزینه نهایی را محاسبه و با کارفرما در میان می گذارند و در صورت در نظر گرفتن هزینه به مرحله اجرا و نصب می رود. توجه داشته باشید که هر چه متریال بیشتر در پنل ها استفاده شود و نور بیشتری داشته باشد هزینه پنل ها نیز بیشتر می شود.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما