بزرگترین سرمایه گذاری عربستان سعودی در صنعت فیلم

[ad_1]

این روزها یک شرکت فیلمسازی هالیوودی در حال ساخت یک فیلم پرهزینه به نام «قندار» است که داستان اتفاقات افغانستان را روایت می کند. اما صحنه تیراندازی جایی در صحرای العلا در عربستان سعودی، در 2000 مایلی قندهار است.

به گزارش یورونیوز، هالیوود در حال فیلمبرداری در قلمرو پادشاهی عربستان سعودی است، جایی که حاکمان آن از دهه 1980 تحت فشار محافظه کاران سینما را ممنوع کرده اند. اما اکنون به عنوان بخشی از اصلاحات ولیعهد قدرتمند این کشور، محمد بن سلمان، سینماها در هر شهر افتتاح شده است و در دسامبر امسال، شهر جده میزبان جشنواره فیلم دریای سرخ بود.

این تغییرات در حالی رخ داد که مفتی اعظم عربستان سعودی در سال 2017 هشدار داد که قانونی کردن سینمای این کشور به منزله اشاعه «بی اخلاقی و بداخلاقی» است. به همین دلیل در ابتدا مستندی از تنها موزه فیلم کشور ساخته شد.

اما یک سال بعد، اولین سینمای عربستان سعودی در ریاض افتتاح شد و اکنون دارای 500 سالن سینما و نمایش در سراسر کشور است.

دولت عربستان سعودی اعلام کرده است که قصد دارد میلیاردها دلار برای صنعت فیلم داخلی و بین المللی هزینه کند که بسیاری از فیلمسازان بین المللی را برای مشارکت در این پروژه بزرگ سعودی وسوسه کرده است.

سرمایه گذاری در صنعت فیلم بار دیگر در راستای استراتژی دور شدن از وابستگی به نفت است و بر این اساس عربستان سعودی قصد دارد تا سال 2030 6464 میلیارد در صنعت سرگرمی سرمایه گذاری کند و انتظار می رود مصرف کنندگان نیز برای سرگرمی هزینه کنند. در سبد خانوار. خود را از 2.9 درصد به 6 درصد افزایش دهید.

به ویژه، صنعت فیلم که اکنون همسایه امارت دبی است، اکنون حدود 420 میلیون یورو برای اقتصاد محلی به ارمغان می آورد و با سیاست های تبلیغاتی کمیسیون فیلم و تلویزیون، فیلم های خارجی در هر گوشه ای از این کشور تولید می شود. کشور. امارات

2000 فیلم در کمتر از 10 سال

اولین قدم برای موفقیت صنعت فیلم دولتی عربستان سعودی افزایش تعداد تماشاگران داخلی و بر این اساس برنامه ریزی برای چهار برابر کردن تعداد سینماها به 2000 تا سال 2030 و رساندن گیشه به 1 میلیارد دلار است.

به گفته شرکت تحقیقات رسانه ای Omdia مستقر در لندن، شرکت های فیلم مستقر در ایالات متحده مانند Emmy و Vox اکنون برندهای اماراتی برای سرمایه گذاری هستند. بازار اعلام آمادگی کرده است.

قدم بعدی جذب فیلمسازان خارجی و یادگیری از آنهاست. تاکنون بسیاری از فیلمسازان آمادگی خود را برای این کار اعلام کرده اند و صحنه هایی از «قندار» و همچنین فیلم دیگری به نام «گیلاس»، درام هایی درباره غول های آمریکایی و ماجراجویی در عراق بوده و از اپل تی وی پخش شده است. نمونه ای از این همکاری ..

در صحرای تبوک، کمپانی mbc فیلمبرداری فیلم «جنگجوی صحرا» را با بودجه 140 میلیون دلاری آغاز کرده است.

تا 40 درصد تخفیف در هزینه تولید فیلم

علاوه بر بیابان های اصیل عربستان سعودی که برای فیلمسازان جذاب است; آنها همچنین کمک های مالی ارائه شده توسط دولت را جذاب می دانند. در 14 دسامبر، کمیسیون فیلم عربستان اعلام کرد که به فیلمسازان 40 درصد تخفیف در هزینه همکاری با دولت عربستان در این صنعت، یکی از سخاوتمندانه ترین بسته های تشویقی در جهان، ارائه می دهد.

این حمایت عربستان را به رقیبی برای کشورهایی مانند اردن، مصر و امارات تبدیل کرده است که بیش از هر کشور دیگری در منطقه میزبان فیلمسازان بین المللی بوده است.

بر این اساس، در ماه نوامبر، زمانی که جشنواره فیلم دریای سرخ تاریخ خود را به رقابت جشنواره فیلم قاهره تغییر داد، رئیس جشنواره فیلم قاهره از عربستان سعودی خواست تا «روح همکاری منطقه‌ای» را حفظ کند.

بوروکراسی را کاهش دهید

عربستان سعودی نیز در تلاش است تا روند اداری گروه های فیلمبرداری را تا حد امکان آسان و سریع کند.

این برای سعودی‌هایی که هیچ تجربه‌ای در صنعت فیلم ندارند آسان نیست، بنابراین ترتیب دادن تمهیدات اداری لازم برای بیش از 600 خدمه “جنگجویان صحرا” از 45 کشور مختلف یک مشکل جدی برای کارکنان سعودی بود.

دیگر اینکه عربستان سعودی با سیستم استخدام و همکاری نیروی کار مستقل آشنا نیست و به همین دلیل در روزهای ابتدایی صدور روادید برای چنین اعضای گروه فیلمبرداری با مشکلاتی مواجه بود.

مدیریت مناظر طولانی زیر نور آفتاب سوزان در بیابان های عربستان یکی دیگر از چالش های شهروندان این کشور است، به خصوص کارهایی که باید صبح ها انجام شود و 12 ساعت زیر نور آفتاب کار کنند، بیشتر توسط مهاجران انجام می شود.

دولت عربستان سعودی برای رسیدگی به این مسائل تلاش می کند و علاوه بر تسهیل فعالیت های اداری و اجرایی مرتبط با فیلمسازی، قول داده است که در ماه فوریه اردویی را با شرکت های فیلم خارجی راه اندازی کند تا اصول اولیه فیلمسازی را به مردم محلی آموزش دهد.

مرکز رسانه نئوم

عربستان سعودی همچنین با استودیو سیتی دبی رقابت می کند که یک شهرک سینمایی عظیم و یک “مرکز رسانه ای” فناوری جدید منحصر به فرد در سواحل دریای سرخ در نزدیکی مرز مصر ساخته است.

ون بورگ، مدیر عامل سابق استودیو فاکس در استرالیا و مسئول توسعه این شهر رسانه ای، می گوید آنچه در حال ساخت است تا سال 2030 به “اولین مرکز رسانه ای واقعی” در منطقه تبدیل خواهد شد که به تمام امکانات لازم برای تمام مراحل مجهز است. . از فیلمسازی این شامل مرحله “پس از تولید” و جلوه های بصری (که در حال حاضر معمولا در غرب انجام می شود) خواهد بود.

انتظار می رود اولین سایت این شهر تا سال 2023 به بهره برداری برسد.

راهکاری برای غلبه بر موانع فرهنگی

دولت عربستان سعودی همچنین در تلاش است تا موانع فرهنگی را برای توسعه فعالیت های سینمایی از بین ببرد. به خصوص در این کشور همجنس گرایی هنوز جرم است و بسیاری از زنان محلی هنوز روسری بر سر می گذارند.

دیگر چالش‌های مهم فرهنگی شامل تعطیلی اجباری نیروهای بومی برای اقامه نماز پنج بار در روز و ممنوعیت الکل است.

با این حال، واینبرگ می گوید که دولت عربستان سعودی موافقت کرده است که شهرک رسانه ای نئوم را به یک ایالت نیمه خودمختار تبدیل کند و “از بسیاری جهات مانند هنگ کنگ تا چین باشد.” “یک منطقه باز و فراگیر، با قوانین ساده و سیستم اداری برای صدور ویزا و احتمالا یک سیاست اجتماعی آرام.”

عربستان سعودی پیش از این با تولید دو فیلم دیگر با فیلمسازان بین المللی موافقت کرده است: فیلمی به نام “کشتی” با همکاری شرکت آمریکایی UMBI که طی آن کشتی نوح در سواحل عربستان ظاهر می شود و همچنین مستندی درباره آن. . تاریخچه شرکت نفت. دولت «آرامکو».

در پاسخ به نگرانی ها مبنی بر اینکه مخاطبان غربی ممکن است نتوانند چنین فیلم هایی را خریداری کنند، تهیه کنندگان سعودی از سریال کره جنوبی “بازی های ترکیبی” به عنوان راهی برای جهانی کردن طعم یاد می کنند.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما