بهانه وزیر ارتباطات برای کاهش سرعت اینترنت موبایل

[ad_1]

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روزنامه ایران نوشت: فضای مجازی و خدمات مبتنی بر فناوری ارتباطات و اطلاعات تمامی عرصه های زندگی بشر از اقتصاد، آموزش و امنیت گرفته شده تا فرهنگ و اجتماع را تحت تاثیر خود قرار داده است. در این روزگار مهم ترین غذا مهم ترین غذاست و هر روز مهم ترین ماده غذایی است.

بستر اصلی ارائه خدمات پهن باند در جهان، با وجود توسعه شبکه های سیار، کماکان بر دوش ارتباطات ثابت است که می تواند از محدودیت های منابع فرکانسی در ارتباطات سیار، سرعت های چندصد مگابیت بر روی سایت ها نیز برای کاربرانی که می گذرد، نمی توانند. هم انون متوسط ​​جهانی سرعت پهن‌بند در شبکه ثابت حدود دو بابر شبکه سیار است.

در دو دهه گذشته در کشور ما، به چندین بار، توسعه شبکه ثابت از روند منطقی و طبیعی، توسعه بازمانده و نیاز خود را در ارائه خدمات پهنبانند به اپراتورهای سیار داده است. سیاست های غلط، شرایط اقتصادی و تحریم ها، شرایط غیر رقابتی حاکم بر بخش ثابت و سرمایه گذاری در این بخش اجازه نمی دهد تا شبکه فرسوده داخل شهرها از تخت مسی به شبکه فیبر نوری ارتقاء یابد.

این سیزدهم از سیزدهم در ایالت است. این پروژه ملی و راهبردی که بر اساس آن قرار است تا پایان دولت سیزدهم بیست میلیون پورت فیبر نوری راهاندازی شود، جز با نقش آفرینی ماشین های اجرایی کشور و مشارکت دولت و بخش خصوصی و همراهی مردم امکان پذیر نیست.

در این سالها، دولت با احداث بیش از 70 هزار کیلومتری شبکه فیبر نوری، وظیفه خود در طراحی شبکه ملی زیرساخت را به انجام رساند، اما در داخل شهرها، این مأموریت بر روی شرکت مخابرات ایران و سایر فعالان بخش خصوصی است که طبق برنامه ریزی های انجام شده است. صورت گرفته در برنامه های سه تا چهارساله با عزم و اراده فعالان این بخش و حمایت دولت انجام خواهد شد.

رونمایی از نقشه راه ملی پروژه توسعه ارتباطات ثابت پر سرعت بر فیبر نوری یا FTTx که امروز با حضور فعالان خصوصی، رسانه ها و نمایندگان بخش های مختلف حاکمیت به انجام می رسد، گامی بلند برای راه های دیگر است. راه روشنی که هدف غایی آن دسترسی مردم به ارتباطات پایدار، باکیفیت، سرعت و ایمان بر بستر شبکه ملی اطلاعات است تا از رهگذر آن با توسعه خدمات بومی جامعه و فراهم کردن بسترهای توسعه محتواهای مرتبط با فرهنگ ایرانی اسلامی، طعم شیرین. فناوری بیش از گذشته به هموطنان عزیز چشانده شود.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما