تحریم ازدواج در هند اعلام شد!

[ad_1]

فارو- برخی از مردان هندی برای اعتراض به جرم تجاوز جنسی در ازدواج به پلتفرم های رسانه های اجتماعی پیوستند. دادگاهی در دهلی نو، پایتخت، در حال بررسی شکایتی علیه معافیت های ازدواج بر اساس قانون تجاوز جنسی است.

به گزارش فرارو به نقل از دویچه وله; اگرچه هند در دهه گذشته قوانین سختگیرانه ضد تجاوز را تصویب کرده است، اما یکی از معدود کشورهایی است که در فهرست جهانی قرار دارد: فهرستی از بیش از 30 کشور که شوهری در آنها به اتهام تجاوز جنسی به همسرش محکوم نشده است.

بر اساس قوانین کیفری فعلی هند، تجاوز جنسی به صورت داشتن رابطه جنسی با یک زن بدون رضایت او و برخلاف میل او یا در صورت صغیر بودن تعریف شده است. چندین ویژگی برای این وجود دارد، از جمله مداخلات یا اقدامات پزشکی، عدم مقاومت بدنی و رابطه جنسی بین یک مرد بالای 18 سال و همسرش. با این حال کارونا ناندی، وکیل و مشاور AIDWA بار دیگر به تصمیم قبلی دادگاه عالی هند اشاره کرد.

مردان هندی از جنایت احتمالی می ترسند

در حالی که دادگاه به پرونده های AIDWA مستقر در دهلی نو و دو سازمان غیرانتفاعی دیگر رسیدگی می کرد، چندین نفر در توییتی نوشتند که اگر تجاوز جنسی جرم تلقی شود، ازدواج را تحریم خواهند کرد.

حامیان «تحریم ازدواج» از این هشتگ در اعتراض به احتمال تعقیب کیفری استفاده کرده و گفته اند که در صورت لغو آزادی این افراد با اتهامات غیرقابل توجیه کیفری مواجه خواهند شد. آنها استدلال کردند که این ازدواج مؤسسه را به یک مؤسسه خطرناک برای مردان تبدیل می کند و آنها در حال حاضر با تعدادی از رفتارهای نادرست و پرداخت هایی مانند مهریه طبق قوانین فعلی مواجه هستند.

هشتگ “روز مرد یک جمهوری نیست” در توییتر در حالی که هند سالگرد قانون اساسی خود را در 26 ژانویه جشن می گیرد. چندین گروه مدافع حقوق مردان، از جمله بنیاد حفظ خانواده هند، اعتراض کرده اند. مردان و با آنها به عنوان شهروندان درجه دوم رفتار کنند. این سازمان‌ها تعهد خود را به آنچه حقوق مردان می‌خوانند تکرار کردند و با «نقض گسترده آزادی‌های مدنی و حقوق بشر به نام گسترش حقوق زنان در هند» مخالفت کردند.

ماکاویتا کریشنان، یک فعال حقوق زنان، گروه های نامتناسب در رسانه ها را عامل این خشم می داند.

استدلال آنها بر این است که مردان در ازدواج حق دارند رابطه جنسی داشته باشند. کل ایده “تحریم ازدواج” این است که اگر فرصتی برای رابطه جنسی وجود نداشته باشد، از ازدواج خودداری می کنیم.” کریشنان به دویچه وله گفت: ایده چنین رویکردی عمیقاً مشکل ساز است.

تاریخچه قوانین تجاوز جنسی

قانون مجازات هند که رسماً به عنوان قانون مجازات هند شناخته می شود، در سال 1860 در دوران استعمار بریتانیا به تصویب رسید. در آن زمان بریتانیا از “دکترین بسته” حمایت می کرد که در آن حقوق و مسئولیت های قانونی زن پس از ازدواج توسط شوهرش در نظر گرفته می شد.

از این رو، زنان مجاز به خرید ملک یا عقد قرارداد برخلاف میل شوهرشان نیستند. در مقابل، زنان موظف بودند از همسران خود در برابر تعدادی از تعهدات قانونی از جمله آمیزش جنسی محافظت و دفاع کنند. کارشناسان می گویند معافیت از تجاوز یک قانون قدیمی است که در دوران استعمار منشا گرفته است.

ربکا جان، وکیلی که به دادگاه مشاوره داد، گفت که انتظار داشتن رابطه جنسی در ازدواج، مرد را مجبور به داشتن رابطه جنسی با همسرش نمی کند.

لغو نهاد ازدواج

در سال 2016، موضع رسمی دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند، این بود که جرم انگاری خشونت خانگی “نهاد ازدواج را بی ثبات می کند و به ابزاری برای آزار و اذیت شوهران تبدیل می شود.” با این حال، شاکیان گفتند که بر اساس بررسی ملی سلامت خانواده برای سال‌های 2015-2016، بیش از 83 درصد از قربانیان خشونت جنسی متاهل (15 تا 49 ساله) مرتکب شوهران فعلی خود بوده‌اند. . تنها 9 درصد از زنان توسط شوهران سابق خود مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

نندی گفت: “شواهد نشان می دهد که زنان 17 برابر بیشتر از سایر مردان در معرض سوء استفاده جنسی از سوی همسران خود هستند.”

در نهایت، سیستم عدالت کیفری هند مجازات های شدیدی را برای اتهامات جنایی نادرست اعمال می کند. در بررسی آخرین تغییرات در وضعیت، دادگاه گفت که دولت فدرال هند سوگند جدیدی گرفته و “رویکرد سازنده” در پیش گرفته است و در حال حاضر در حال رایزنی با کارشناسان متعدد در این زمینه است.

راه رو به جلو

کریشن گفت: “مردانی که مخالف طرد شدن هستند، نگران حفظ خانواده خود نیستند. کریشنان می گوید که آنها بیشتر به حفظ هنجارهای مردسالارانه جامعه علاقه مند هستند. خشونت علیه زنان و کودکان یک تهدید واقعی برای نهاد خانواده است.”

در حالی که دادگاه به استدلال های شاکیان علیه اتهامات تجاوز جنسی می شنود و منتظر پاسخ رسمی دولت هند است، بسیاری از زنان می بینند که امید آنها به متهم شدن به تجاوز جنسی توسط شوهرانشان کاهش می یابد.

“این نهاد ازدواج را دموکراتیک می کند. اگر یکی از طرفین بر اساس تابعیت طرف دیگر باشد، هیچ نهادی نمی تواند دوام بیاورد، اما هنوز زود است که بگوییم لغو این معافیت منجر به توزیع عادلانه قدرت در ازدواج خواهد شد یا خیر.” کریشن گفت.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما