(تصاویر) فسیل های شگفت انگیز “قلب مرده” استرالیا را کشف کنید!

[ad_1]

در رفتن باستان شناسان فسیل های یافت شده در صحرا را مطالعه و بازسازی می کنند مک گرو در نیو ساوت ولز، آنها تصاویر بی سابقه ای از گذشته مرطوب و بارانی استرالیا را به نمایش گذاشتند که می تواند به ما در درک بهتر تغییرات آب و هوایی کمک کند.

به گزارش فرارو، در این مجموعه گنجینه جدیدی از گیاهان، حشرات، ماهی ها و سایر جانوران کشف شده است که افق جدیدی را به روی حیوانات پیشین این قاره می گشاید. معرفی نمونه های انگلی جدید زنبور عسل و ماهی که محتویات آنها حتی در شکم ظاهر می شود، دیگران را شگفت زده کرد.

متیو مک کوری، دیرینه شناس مهره داران و همکار در موزه سیدنی موسسه تحقیقات استرالیا در 7 ژانویه. علوم پایه از پیش هزاران نمونه زیبا از گیاهان گلدار مانند سرخس، سرخس، عنکبوت، حشرات و ماهی در صحرای مک گرات در نیو ساوت ولز پیدا شده اند که به طرز شگفت انگیزی سالم مانده اند که برای چنین منطقه تاریخ زمین شناسی عجیب به نظر می رسد. این تیم فسیل ها را مورد بررسی قرار دادند و با یک میکروسکوپ الکترونی قدرتمند از آنها تصویربرداری کردند که نتایج چشمگیری به همراه داشت. این تصاویر بافت های نرم این حیوانات را با جزئیات شگفت انگیز نشان می دهد، از جمله ساختار مش چشم مگس یا محتویات شکم ماهی.

استرالیا زمانی پوشیده از جنگل های بارانی بود، اما در دوره میوسن، حدود 23 تا 5 میلیون سال پیش، تغییرات آب و هوایی در زمین و البته قاره رخ داد. برای استرالیا، این به معنای خشک شدن، تبدیل جنگل های این قاره به درختچه ها، مراتع و بیابان است. صحرای مک گرات نیز در طی این انتقال 16 تا 11 میلیون سال پیش شکل گرفت. تجزیه و تحلیل جدید گرده های فسیلی نشان می دهد که در آن زمان، این منطقه بخشی از یک جنگل معتدل بود که توسط یک برکه کوچک احاطه شده بود.

محققان پیشنهاد کرده‌اند که فسیل‌ها در لایه‌های ریز گوتیت، یک ماده معدنی هیدروکسید آهن که ممکن است از جابجایی آب‌های زیرزمینی اسیدی از سنگ‌های بازالتی که آهن آنها شسته شده است، تشکیل شده باشد. در واقع نفوذ آب های زیرزمینی به دریاچه باعث اکسید شدن آهن و رسوب ذرات گوتیت می شود. این لجن ذرات کوچکی از گیاهان، حشرات و سایر موجودات را احتمالاً در زمانی که هنوز زنده بودند در آب به دام انداخت و بعداً جایگزین ساختارهای داخلی برخی از موجودات شد. به عبارت دیگر، این لجن گوته است که حیوانات باستانی استرالیا را احاطه کرده و به طور قابل توجهی آنها را برای میلیون ها سال آینده حفظ می کند.

مک‌کاری می‌گوید: «تا زمانی که این فسیل‌ها را مطالعه نکردیم، فکر نمی‌کردیم که بتوانیم فسیل‌هایی را که به خوبی حفظ شده‌اند در این نوع سنگ‌ها پیدا کنیم. به طور کلی، فسیل های حفظ شده تا کنون در بستر دریا در نوعی گل نرم پیدا شده است. به عنوان مثال می توان به مکان هایی مانند Shil Burgess در کانادا یا منطقه Qingjiang در چین اشاره کرد، جایی که چنین فسیل هایی یافت شده است. با این حال، سایت McGrath در استرالیا ثابت کرد که چنین فسیل های سالمی را می توان در رسوبات گوتیت نیز یافت. در واقع، این گل‌ها می‌توانند حیوانات را بهتر از گل‌های نرم دریای باستانی محافظت کنند».

(تصاویر) استرالیا

(تصاویر) استرالیا

(تصاویر) استرالیا

(تصاویر) استرالیا

(تصاویر) استرالیا

(تصاویر) استرالیا

منبع: ساینس نیوز

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما