توجه به رئیس: خودتان با ایالات متحده مذاکره کنید

[ad_1]

فیاض زاهدفیاض جاهد; آقای رئیس! او از زمان پتر کبیر سیاست خود را در قبال ایران تغییر نداده است. به گفته وی، ایران نباید آنقدر ضعیف باشد که به سمت غرب سقوط کند. از سوی دیگر نباید آنقدر قدرتمند باشد که برای روسیه خطرناک شود. این دو خط؛ استراتژی کلی روسیه در 200 سال گذشته.

این سیاست تزاری بود که سپس توسط لنین و استالین و دوستانش ادامه یافت. ولادیمیر پوتین وارث همان نگرش استراتژیک است! در ماجرای برنامه هسته ای ایران، روسیه این استراتژی را ادامه داده است.

مراقب باشید همه تخم مرغ های خود را در سبد آنها قرار ندهید. نه اینکه فرانسه یا انگلیس یا آمریکا خوبن! خیر من نمی گویم با روس ها کار نکنید، آنها همسایگان قدرتمند ما هستند، من می گویم کاملاً به آنها پشت نکنید. اگر گفته های شهید قاسم سلیمانی در برخی محافل صحت داشته باشد. این واقعیت که نباید به این گروه اعتماد کرد، صحت این توصیه ها را تضمین می کند.

من در مورد قتل این قهرمان ملی تردید داشتم. آیا واقعا معتقدید که آمریکا بدون هماهنگی با سرویس روسیه و موساد و اموی این جنایت را انجام داده است؟ من با مزدوران اسرائیلی که البته احمق بودند کاری ندارم، اما واقعاً می توان اعتراف کرد که سرویس روسیه در کشتن پسر ایرانی دست نداشته است؟

شاید امروز اینطور نباشد، اما فراموش نکنید که روسیه پایدارترین روابط امنیتی و اتحادها را با رژیم اشغالگر دارد.

ایران یک تهدید هسته ای برای روسیه است. فراتر از اروپا و آمریکا. به تاریخ این کشور در ماجرای تحریم ها نگاه کنید. از سوی دیگر، اجازه ندهید نگرش تیم مذاکره کننده ما باعث ایجاد احساس تحقیر و خجالت شود.

می دانیم که جنگ روانی بخشی از این پازل حساس است. اما دریابید و مراقب افکار عمومی باشید. ایران تا به امروز به دلایل حقوقی و سیاسی از مذاکره مستقیم با آمریکا اجتناب کرده است. ما هم می گوییم تا اینجا درست است! اما با نزدیک شدن به مراحل نهایی و سرنوشت ساز، با خود مردم آمریکا دیدار و گفتگو کنید. رهبری قبلاً مجوز داده اند. اینکه مهم ترین تصمیمات و مذاکرات کشور در دهه اخیر به دست واسطه های ناامن و غیر قابل اعتماد سپرده شده است، یعنی چه؟

شما به خوبی از رفتار روسیه در سوریه آگاه هستید. می دانید، نه روسیه، نه غرب و نه چین به منافع ما اهمیت نمی دهند. این کاملا منطقی است. پس این نوع مذاکره را تمام کنید و به منبع اصلی خیانت بازگردید تا ایران به چهره سازش‌کننده تنش روسیه در داستان اوکراین و چین در داستان تایوان تبدیل نشود. من و شما می دانیم که بدون ارتباط مستقیم هیچ توافقی حاصل نمی شود. در نهایت آمریکا و ایران باید توافق کنند. بنابراین نقش خرده فروشان را کاهش دهید یا از آنها به نفع خود استفاده کنید.

شنیدن خبر مذاکره نماینده روسیه در ایران با نماینده آمریکا و انتشار عکس های این دیدار فایده ای نداشت و هیاهویی علیه شما و دولتتان ایجاد کرد. من به شما پیشنهاد می کنم که این روند را متوقف کنید. شما در قرآن سوگند یاد کرده اید که از حقوق مردم ایران دفاع کنید. سر حرفت باش تا زمانی که این داستان ادامه داشته باشد، روسی، فرانسوی، بریتانیایی و غیره به ثمر خواهد رسید.

این سفر اما ممکن است محل این چالش ها نباشد. اما اعلام تصمیم ایران برای مذاکره مستقیم می تواند دست خود را در مذاکرات و تضمین تضمین ها و امتیازات دراز کند. روسیه نباید فقط در قفقاز، درگیری با آذربایجان، روابط اقتصادی با ترکیه، درگیری با اسرائیل، مسائل نفت و گاز از کارت ما استفاده کند و برای ما نقشی نداشته باشد. در سال 1905، ژاپن به روسیه و همه کشورها نشان داد که چگونه باید در برابر یک ابرقدرت زانو زده تسلیم شوند. کسی که قدرت بیشتری دارد همیشه برنده نمی شود. ما ملت باهوشی هستیم. میراث تاریخی ما گواه این امر است.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما