جاذبه های گردشگری در سفر زمینی تهران-اهواز

[ad_1]

با توجه به این مشکل بسیاری از گردشگران مجبور به خرید بلیط زمینی از تهران به اهواز هستند. به این ترتیب می توانند از مقاصد مختلف گردشگری در طول مسیر دیدن کنند. در سفر زمینی شما از تهران به اهواز تعدادی از مقاصد مهم گردشگری را به شما معرفی می کنیم.

انتخاب مسیر تهران به اهواز

فاصله تهران تا اهواز حدود هزار کیلومتر است. بد نیست بدانید از تهران به اهواز می توانید به سه روش مختلف سفر کنید. هر مسیری را که انتخاب کنید، جاذبه های گردشگری برای شما متفاوت خواهد بود. در ادامه شما را با مسیرهای تهران و اهواز آشنا می کنیم.

راه اول

راه اول بهترین و سریع ترین راه است. این مسیری است که از تهران به سمت کوملا می روید. از قم به بروجرد بروید. در بروجرد می توانید در تپه چوگا غذا بخورید و سپس به سمت کپرگه گات بروید. بازار بروجرد نیز بسیار دیدنی است. سپس راه خود را به سمت خرم آباد ادامه دهید.

از کباب لذیذ لرستان لذت ببرید و به بهشت ​​بروید. خوب، لرستان و خرم آباد، سرزمین آبشارهای ایران. پس آبشارهای زیبای این استان را از دست ندهید.

مسیر دزفول و شوشتر را ادامه دهید. در این منطقه می توانید از سازه های آبی شوشتر دیدن کنید و با تاریخ ایران آشنا شوید. در طول مسیر می توانید یک یا دو روز در هر شهر بمانید.

جاذبه های گردشگری در سفر زمینی تهران-اهواز

بسیاری از مسافران حتی بلیط مستقیم تهران به اهواز را برای اقامت کوتاه مدت در هیچ شهری و بازدید از مقاصد مهم گردشگری در آنجا رزرو نمی کنند. بالاخره به اهواز خواهی رسید. این مسیر حدود 800 کیلومتر طول دارد.

راه دوم

مسیر دوم تهران به اهواز از نظر جاذبه گردشگری دست کمی از مسیر اول ندارد. این راه برای جامعه یکسان است; اما این بار به مسیر خود به سمت کاشان ادامه می دهید. در کاشان می توانید چند ساعتی استراحت کنید و از باغ فین دیدن کنید.

سپس خود را به نیاسر ببرید و از دیدنی ها لذت ببرید و کمی گلاب درست کنید. سپس مسیر اصفهان را ادامه دهید. اصفهان که دیگر نیازی به توضیح نیست. نصف جهان را دارد و بی نهایت تماشایی است.

حداقل می توانید ناهار را در بریونی اصفهان صرف کنید و از زاینده رود و سی و سه پل دیدن کنید. سپس دوباره به مرکز جاده زده و مسیر را به سمت ایذه ادامه دهید. سد ایذه همچنین مکانی عالی برای استراحت و آرامش در طول مسیر است. در کنار این سد می توانید با قایق وارد آب شوید.

به این ترتیب سفری عجیب و فراموش نشدنی را تجربه خواهید کرد. در نهایت از شرق وارد گزارش می شوید. این مسیر طولانی است و باید حدود 960 کیلومتر را طی کنید. به همین دلیل بسیاری از مردم چند روزی در اصفهان می مانند تا این احساس را نداشته باشند و جرعه ای از زیبایی های هر شهر را بنوشند.

راه سوم

ابتدای مسیر سوم با دو مسیر قبلی متفاوت است. یعنی به جای اینکه از تهران به کاملا بروید، می توانید به ساوه برسید. در ساوه مقداری انار شیرین و رنگارنگ درست کنید و مسیر همدان مستقیم را ادامه دهید. حمدان نیز به نوبه خود شهری بسیار تاریخی و مهم است.

می توانید از غار علیصدر حمدان دیدن کنید، شب بمانید و سپس به مسیر خود به سمت خرم آباد ادامه دهید. توجه داشته باشید که مسیر سوم از سمت خرم آباد همانند مسیر اول خواهد بود.

اگر کمی اهل ماجراجویی هستید و به طول مسیر اهمیتی نمی دهید، می توانید بعد از همدان به تویسرکان سفر کنید و سوغاتی های عالی گردو بخرید. همچنین از حمدان به سمت خرم آباد در نزدیکی کرمانشاه حرکت خواهید کرد. بنابراین بهتر است سری به کرمانشاه بزنید و از دیدنی های آنجا دیدن کنید.

راه سوم با کمی ماجراجویی و لذت بردن از راه، بهترین راه برای ماجراجویان خواهد بود. اگر این مسیر را انتخاب کردید، به جای خرید مستقیم بلیط تهران-اهواز یا اهواز-تهران، بلیط شهرهای مختلف را تهیه کنید و در هر شهر مدتی توقف کنید.

در نهایت به دلیل طولانی بودن مسیر، بهتر است در هر شهری بمانید و مدتی توقف کنید، بنابراین سفر شما سفری پربار و خاطره انگیز خواهد بود که یک عمر در مورد آن صحبت خواهید کرد.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما