حدود 10 تا 15 درصد از محصولات کشاورزی باقی مانده حاوی سموم بیش از حد مجاز هستند

[ad_1]

در رفتن جبیح الله عظمی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک برخی از محصولات کشاورزی که مردم استفاده می کنند غیراستاندارد و ناسالم است و این ماجرای بازگشت محصولات کشاورزی ایران خواهد بود و در آینده نزدیک تکرار خواهد شد. کمیسیون کشاورزی

به گزارش فرو، این نماینده مجلس درباره سیب زمینی های برگشتی از ترکمنستان نیز به ایسنا گفت: متأسفانه تولیدکنندگان عمده ما اصول کار تجاری را رعایت نمی کنند زیرا سازمان هیچ وقت از آنها درخواست نکرده است. به عبارت دیگر، جهاد تحت هیچ فشاری از سوی وزارت کشاورزی یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نبود. بنابراین پرورش دهندگان کود را همانطور که می خواستند اعمال کردند. به نظر می رسد سیب زمینی هایی که از ترکمنستان باز می گردند سرشار از نیترات هستند.

اعضای هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس افزودند: 15 یا 20 سال پیش سیب زمینی هایی که به آذربایجان فرستادیم برگردانده شد. صادرات این محصولات تنها موضوع نیست. بحث اصلی این است که مردم خودمان باید از این چیزها استفاده کنند. باید دلمان را برای خود بسوزانیم.

حدود 10 تا 15 درصد از محصولات کشاورزی باقی مانده حاوی سموم بیش از حد مجاز هستندآیا محصولات کشاورزی سالم ایرانی ساخته شده است؟
مهدی مهدی پور، رئیس هیئت بازرسی و صدور گواهینامه محصولات کشاورزی ارگانیک گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه استانداردهای هر کشوری برای بقایای مجاز آفت کش ها متفاوت است، گفت: دو موضوع مهم در این زمینه وجود دارد، نخست سیاست های داخلی هر کشور در منطقه و دوم بحث فرهنگ مصرف مواد غذایی در منطقه. کشور.” برای مثال استفاده از هندوانه در ایران با کشورهای اروپایی متفاوت است. در آن کشورها معمولاً یک تکه هندوانه توسط مردم خورده می شود، در حالی که در ایران هندوانه کامل را می توان در یک نوبت خورد، بنابراین باقیمانده های مجاز سموم وجود دارد. در کشورهای مختلف متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از هرگونه سموم شیمیایی در فرآیند تولید محصولات کشاورزی وضعیت ایده آلی است، افزود: از انواع سالم تری محسوب می شوند، از طرفی در کشور ما هیچ مشکلی وجود ندارد که محصولات طبیعی مانند گندم، پسته و زعفران و یا حتی انار طبیعی در کشور تولید می شود. , بدون مشکل با سموم باقیمانده و بدون آلودگی.

مهدی پور گفت: در این راستا مرکبات شمال یا مرکبات جنوب و صیفی جات به طور طبیعی در کشور تولید می شود و مشکلی ندارد اما احتمال رطوبت بالا و رشد قارچ و آفت در گلخانه وجود دارد. تولیدکنندگان آن از سموم دفع آفات، کود و آفت کش استفاده می کنند، باید کنترل و مدیریت شود تا مشکلی ایجاد نشود، اما برخی از محصولات گلخانه ای حاوی مقادیر زیادی سموم دفع آفات و همچنین نیترات و سایر فلزات سنگین هستند.

وی در ادامه گفت: این امر از سال 85 از زمان تولید محصولات ارگانیک در کشور آغاز شده است که با وجود ظرفیت های موجود در 15 سال اخیر، با توجه به سیاست های کلان کشور در حوزه تولید محصولات کشاورزی، تولیدات ارگانیک افزایش یافته است. در نظر گرفته نشده بله اما سالم یعنی بقایای سمی در حد قابل قبولی باشد در حالی که طبیعتا بدون استفاده از کود و سم توانایی تولید آزادانه داریم بدون آلودگی در این زمینه می توان گفت که میزان آن حدود 80 است. درصد سموم زیادی باقی مانده است که با یک استراتژی درست می توان آنها را از بین برد.

رئیس سازمان گفت: ما به نوعی در سیاست های تولیدی خود راه را اشتباه رفته ایم، یعنی به جای اینکه بخواهیم 10 تا 15 درصد محصولات را شناسایی و بهبود دهیم، به 80 درصد محصول رسیده ایم. . شرکت. مشکلی را شناسایی کنید که زمان و هزینه زیادی می برد، اما با طبقه بندی محصولات در هر استان، بسیاری از مشکلات در تولید محصولات کشاورزی حل می شود و شناسایی محصولات مشکل دار آسان تر می شود، زیرا شناسایی آنها دشوار است. این محصولات خیر

وی با بیان اینکه سازمان حفظ نباتات در کشور به عنوان متولی سم و کود شناخته می شود، گفت: اما سیاست گذاری ها در این زمینه اشتباه است، این مسائل مربوط به مدیریت است.

وی در ادامه گفت: برنامه ریزی و مدیریت تولید درست در این زمینه انجام شده و فرهنگ سازی مناسبی برای کشاورزان و کشاورزان صورت گرفته که در صورت استفاده زیاد و نادرست از سموم ابتدا با مشکل مواجه می شوند و تولید محصولات ارگانیک می تواند قابل انجام باشد. در یک بازه زمانی 100 برابر افزایش یافته است.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما