حصر 15 15 میلیاردی ایران چه تاثیری بر اقتصاد دارد؟

[ad_1]

در رفتن با نزدیک شدن به اوج مذاکرات برجام، شواهد زیادی مبنی بر احیای برجام وجود دارد که یکی از مهم ترین بخش های این توافق، آزادسازی 15 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و عراق است. ببینید سازوکار اجرای این تعهد چگونه خواهد بود.

به گزارش فرارو، به نظر می رسد بسیاری از بازارها خود را برای معامله احتمالی آماده می کنند، در همین راستا کاهش قیمت دو هزار تومانی در هفته گذشته موید این مشکل است، چرا که بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند بازار دلار هوشمندانه ترین بازار است. در بازارها. این یک دارایی است و به نوعی نرخ ارز را سریعتر از سایر ارزهای اقتصادی آینده پیش بینی می کند، بنابراین باید دید دلار می تواند دوباره این هوشمندی را نشان دهد یا خیر. در چنین سناریویی می توان گفت که با آمدن این دلارها، اقتصاد ایران ممکن است با شرایط متفاوتی مواجه شود که قطعاً از وضعیت فعلی فاصله گرفته و روزهای بهتری را رقم خواهد زد.

ایران تعهد 15 میلیاردی برای آزادی می دهد.  چه تحولاتی در راه است؟تاثیر انتشار ارزهای بلوکه شده بر اقتصاد ایران
مرتضی افقه کارشناس مسائل مالی است گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه آزادسازی ذخایر بلوکه شده ارزی ایران در کره جنوبی و عراق می تواند وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشد، افزود: و رشد آن متوقف خواهد شد.

وی افزود: حدود 15 میلیارد ریال اختلاس بین دو کشور وجود دارد که آزادسازی آن می تواند اقتصاد کشور را متزلزل کند، اما باید توجه داشت که انتقال این پول در شرایطی امکان پذیر است که ایران در لیست سیاه قرار گرفته است. ” مجمع تشخیص مصلحت نظام باید منصرف شود زیرا اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تعویق موضوع ادامه دهد صددرصد به ضرر کشور ما خواهد بود.

وی گفت: اگر TFF در ایران به نتیجه نرسد، انتقال این منابع ارزی مسدود شده برای بانک‌های کوچک و متوسط ​​اروپایی و آسیایی فرآیندی بسیار پیچیده و زمان‌بر خواهد بود. ضرر اقتصاد کشور

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه آزادسازی ارزهای بلوکه شده تاثیر مثبتی در کوتاه مدت دارد، افزود:

رئیس گروه اقتصاد دانشگاه اهواز چمران گفت: با توجه به تیم اقتصادی دولت نمی توان انتظار داشت که این افراد بتوانند راهکارهای اقتصادی مناسبی را برای بحران اقتصادی کنونی ایران ارائه دهند، نظام فروپاشیده و رشد اقتصادی دارد. قابل اندازه گیری نیست

وی گفت: فضای اقتصادی امروز برای فساد بسیار مساعد است. در حال حاضر با توجه به موانع متعدد در فضای کسب و کار برای تولید، نظام اقتصادی کشور عملا ضد تولید و ضد کارآفرینی است. کشور بسیار آباد شده است. بنابراین در چند سال اخیر چنین وضعیتی عواقب بسیار جبران ناپذیری در بلندمدت به همراه خواهد داشت و اقتصاد کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که نظام سیاسی و اقتصادی کشور تحت سلطه احساسات ضد توسعه ای است، نمی توان انتظار داشت کشور در مسیر درست حرکت کند، متأسفانه دولت های مختلف در طول این سال ها اقتصاد را نابود کرده اند، باید این گونه شروع کرد. در اسرع وقت، اما من هیچ نشانه ای از این وضعیت نمی بینم.

وی گفت: بنابراین برای برون رفت از این شرایط باید از فرصت برجام استفاده کرد و اقتصاد کشور را از باتلاق خارج کرد و این نیز نیازمند اصلاحات عمیق و ساختاری است و نمی توان منتظر ماند تا این موارد تکمیل شود. اقتصاد کشور واقعاً رشد و توسعه خواهد یافت.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما