خبرنگار: شما هم می خواهید نان و پنیر را از سفره های مردم حذف کنید

[ad_1]

یکی از اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس در مخالفت با لایحه بودجه 1401 گفت: مردم تحمل فشارهای جدید را ندارند. جامعه را تحریک نکنید چرا صدای شکستن مهره های مردم شنیده نمی شود؟

به گزارش ایسنا، مهدی عسگری نماینده مردم بدهکار در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 1401 گفت: نباید نسبت به کلیات، لایحه بودجه برخورد سیاسی کنیم. اما ما باید نگران شکاف بین ملت و دولت باشیم و این اولویت ماست.

وی افزود: اگر دولت خطایی کرد باید حمایت کرد یا تذکر داد، رهبر معظم انقلاب فرموده اند محافظه کاری مسلخ انقلاب است و باید متوجه باشیم که محافظه کاری ربطی به انقلاب ندارد.

نماینده کمیسیون صنعت و معدن مجلس، عدم شفافیت، ضعف عدالت اجتماعی و فشاری نبودن لایحه بودجه سال 1401 را از جمله مشکلات این لایحه عنوان کرد و گفت: آیا امکان اصلاح آن وجود دارد؟ تصمیم با اجماع؟ با در نظر گرفتن 15 میلیارد تومان به نرخ 23000 تومان، تقریباً 350000 تومان مابه التفاوت منابع بودجه شده در بورس ارز ترجیحی خواهد بود که 23 درصد منابع بودجه را تشکیل می دهد. این اصلاحات در مجلس اتفاق نخواهد افتاد و باید توسط دولت انجام شود.

عسگری گفت: 80 درصد واردات کشور ما کالا و سرمایه ماده اولیه تولید است و مفاد لایحه به گونه ای است که هم کالاهای اساسی و هم تولیدات داخلی آسیب می بیند. توجه داشته باشید که حذف ارز 4200 تومانی ارز جهانی نیست. چلان جهانگیری دارای 1200 قلم کالای غیر ضروری و چلان 4200 تومانی دارای 5 قلم کالای اساسی دارو و گندم است.

وی گفت: اقتصاد ما به موضوعاتی مانند حامل های انرژی، نرخ ارز و قیمت کالاها حساس است و نباید مورد ضربه مواد منفجره قرار گیرد. توده ها نمی توانند ضربه جدید تورم را تحمل کنند. بیش از 10 میلیون خانواده زیر خط فقر و میلیون ها خانواده زیر خط فقر زندگی می کنند. چرا مردم نمی شنوند که استخوان هایشان در حال شکستن است؟ مردم نمی توانند فشارهای جدید را تحمل کنند. سفره مردم از گوشت و برنج خالی است، می خواهید از آن نان و پنیر بردارید؟ جامعه قربانی این اعمال نمی شود. جامعه را تحریک نکنید و قدرت مردم را نسنجید.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما