دستور رئیس کل دادگستری در خصوص موارد قدیمی قصاص

[ad_1]

رئیس کل دادگستری به دادستان کل کشور دستور داد تا با همکاری کانون زندان ها و شورای حل اختلاف، تکلیف محکومان سابقه دار در پرونده های انتقام جویی که در برخی موارد بیش از سه دهه در زندان بوده اند را تا پایان تعیین کنند. جدیدترین های سال.

به گزارش ایسنا، محسنی اژه ای رئیس کل دادگستری روز دوشنبه (۱۳ آذر) در جلسه شورای عالی قضایی در سوگ شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) در هر دو جهان گمگشته عزاداری کرد.

محسنی اژه ای، فقیه، فیلسوف، مفسر قرآن، اندیشمند و عالم دینی، مرزبان بزرگ و هوشمند مرزهای دینی و نظری و مبارز با همه سنگرها به ویژه جریان های قوی، در سالروز رحلت آیت الله مصباح یزدی، محسنی اژه ای. .

رئیس کل دادگستری ضمن تبریک و تسلیت دومین سالگرد شهادت رئیس قوه قضائیه حاج قاسم سلیمانی گفت: همه ابعاد مکتب و شخصیت حاج قاسم را بشناسد. و ذهن انسان باید در طول زمان تکامل یابد تا ما را به شناخت شخصیت حاج قاسم به عنوان یک عالم مکتب اهل بیت (ع) راهنمایی کند.

محسنی اژه در تشریح برخی از ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی با وجود اینکه در مقابل تروریست های داعش و دشمنان صهیونیست و آمریکایی مقتدر، شجاع و مقاوم ظاهر می شد، اما ترس عجیبی را در بین دشمنان ایجاد کرد، میدان نبرد. ، اما در نزد مردم متواضع و مهربان بود و تواضع و سرسختی در مبارزه با فرزندان شهدا دو چندان می شد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز آزادگان در سراسر جهان حاج قاسم را به عنوان مرد اول عرصه مبارزه با تروریسم، مرد سرافراز و استکبار می شناسند، گفت: امروز در سراسر جهان به مقام معظم رهبری رسیده است. دلهایشان به نور اسلام روشن شد و متوجه شدند که چقدر سرباز پیشرو هستند. مکتب اسلام به کمک مستضعفان آمده بود.

آمریکایی های جنایتکار با ترور سردار سلیمانی مردی را در خط مقدم جنگ با تروریسم ترور کردند. همه جا باید دلشان بلرزد که مقاومت به سراغشان بیاید.

رئیس قوه قضائیه گفت: دولت، قوه قضائیه و وزارت امور خارجه باید از تمام اختیارات قانونی برای محاکمه عاملان سوءقصد به حاج قاسم و همدستانش استفاده کنند و عاملان آن را به دست عدالت بسپارند. در سازمان ها و همچنین در دادگاه های داخلی. به تعقیب.

محسنی اژه ای با قدردانی از اقدامات رئیس کل دادگستری و دادستانی تهران در تعقیب عاملان ترور سلیمانی گفت: برای رسیدگی به قتل سلیمانی و همدستانش پرونده های کیفری و حقوقی تشکیل شده و با مراجع قضایی عراق نیز جلساتی برگزار شده است. مسئولین.” ; اما پرونده قتل شهید سلیمانی باید جدی گرفته شود.

در ادامه جلسه امروز شورای عالی قضایی، محسنی اژه به دادستان کل کشور دستور داد تا با همکاری کانون زندان ها و شورای حل اختلاف، تکلیف محکومان قدیمی در پرونده های قصاص را که در برخی موارد زندانی هستند، تعیین کنند. بیش از سه دهه. تصمیم گرفتند وارد عمل شوند.

رئیس قوه قضائیه بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت مردم، تأثیرگذاران و علمای دین برای اجرای انتقام جویی تاکید کرد و گفت:

محسنی اژه گفت: اگر اولاً والدین یا اولیای دم از انتقام گیری راضی نبودند، ناامید نشوند و دوباره اقدام کنند. ماده 429 قانون مجازات اسلامی این تکلیف را روشن کرده و امکان اخذ ضمانت نامه مناسب را پیش بینی کرده است. و آزادی این نوع زندانی که به عنوان انتقام مجازات شد. البته تعیین ضمانت مناسب بر عهده قضات است.

محسنی ای جی در این زمینه به پرونده برخی از انتقام جویان که سال ها توسط والدین خود به دلیل عدم پرداخت دیه یا دلایل دیگر به مدت نامحدود در زندان به سر می برند اشاره کرد و گفت: در بلاتکلیفی به سر می بردند که آسیب روحی زیادی به همراه داشت. به مقصر

رئیس کل دادگستری با اشاره به اهمیت عفو و عفو و همچنین حق انتقام جویی والدین گفت: شورای حل اختلاف باید پس از دریافت این سوابق و تکمیل آن تا پایان اقدام جدی تری در این زمینه انجام دهد. تعیین تکلیف محکومان به عنوان انتقام در قتل عمد.

رئیس قوه قضائیه دلایل بلاتکلیفی محکومان و لزوم توجه به ماده 429 قانون مجازات اسلامی را که انتقام جویی در زندان ها و ساماندهی این گونه موارد است، بیان کرد. او حق دارد بدون دلیل موجه قصاص کند یا خاطرنشان کرد که عدم توانایی در پرداخت دیه، مجرم را در موقعیتی نامطمئن قرار می دهد.

رئیس کل دادگستری در ادامه جلسه امروز شورای عالی قضایی به موضوع محکومیت و حبس در زندان های محل سکونت محکومان اشاره کرد و بر مراجع ذی ربط در این زمینه هنگام انتقال محکوم تاکید کرد. برای یک منطقه، این پرونده گناه باید توسط صلاحیت مرجع اصلی، مانند استفاده از تسهیلات داوطلبانه، مرخصی، استفاده از اوراق قرضه و نمایندگی قضایی و در صورت لزوم، صلاحیت مرجع قضایی روشن شود. باید از حقوق قانونی لازم برخوردار باشد. نماینده حوزه قضایی مقصد.

محسنی با اشاره به اهمیت EJE، تحقیر ضابطان دادگستری و ملاقات حضوری آنها با زیرمجموعه ها و کارکنان دادگستری، گفت: قوه قضائیه را مو به مو و بدون واسطه در برنامه های کاری خود دخیل کنید، چرا که یک قوه قوی وجود دارد. نقطه.” تاثیر بر آگاهی و پیشرفت افسران و افسران از نقاط قوت و ضعف مجموعه مدیریت شده.

محسنی اژه همچنین از مسئولان قضایی حاضر در مرکز روابط عمومی دادگستری که به صورت مستقیم با مردم دیدار می کنند و با شنیدن سخنان آنان مشکلات آنان را حل می کنند و همچنین شب گذشته برای شرکت در نماز مغرب و عشا از مساجد بازدید کردند. در سمت تهران و نماز نیز مشکلات بسیاری از مردم برطرف و چهره به چهره شنیده شد و تاکید شد: زندگی در متن مردم نعمت بزرگی است و پیشنهادات و انتقاداتی که از سوی مردم متدین و دلسوز ارائه می شود بسیار راهگشا است. .

رئیس قوه قضاییه به مراجعه ناخواسته هفته گذشته به دادسرای کارکنان دولت (منطقه 28 تهران) اشاره کرد و گفت: و تا پاسی از شب وارد پرونده قضایی شوید.

در ادامه جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه، رئیس قوه قضائیه به معاونان اول قوه دستور داد تا با مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و معاونت سیاستگذاری قضایی و رئیس قوه قضائیه برای رفع برخی مسائل و ابهامات همکاری کنند. در آمار قضایی باید به این ارقام عمل کرد و تاکید کرد: مشکلات و ابهام در آمار کنترل نسبت پرونده های قضایی در حوزه های مختلف، تعداد پرونده های ارجاع شده به دادگاه تجدیدنظر، میزان تطابق. شوراهای حل اختلاف و غیره باعث ضرر و زیان و گاه فساد می شود.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما