کدام فیلم‌های جشنواره فجر در نوروز اکران می‌شوند

[ad_1]

آغاز فصل بهار و شروع اکران نوروزی آثار سینمایی، قرین است با رونق و سینمای گرم سینماهای کشور، به ویژه در طی دو سال گذشته، به جهت فراگیری مشکلات و الزام به رعایت پروتکلهای بهداشتی، بسیاری از سالنهای سینماها بسته شده و یا با کمتری از نیمی. از ظرفیت خود فعالیت می کنند، اما بهار 1401 به علت واکسیناسیون آسیب و افول این بیماری در کشور، چگونه اکران پاییز امسال نوید فصل اکران موفقی دیگر خواهد بود. ضمن اینکه تعطیلات دو هفته‌ای نوروز

هر سال با پایان یافتن جشنواره فیلم فجر، مخاطبان و مشتاقان می توانند از فیلم هایی دیدن کنند که در جشنواره فیلم فجر در مسابقات جشنواره ای سودای حضور داشته باشند و با حضور در رقابت های انتخاباتی، منتظر فصل بهار و آغاز اکران نوروزی هستند. در فهرست اکران نوروزی خوردن تعدادی از آثار به چشم می خورد که در جشنواره فیلم فجر آن سال خوش درخشیده اند و می توانند سیمرغ را به خانه ببرند و یا استقبال مخاطبان گیرنده باشند. از این روی برای دوستداران و افراد علاقه مند سینما به ویژه جشنواره های فیلم فجر دنبال می کنند، تعطیلات نوروزی فرصت مغتنمی است که بهترین جشنواره گلچینی را بر روی پردهی نقره ای سینما مشاهده می کنند.

بنا بر اعلام شورای صنفی نمایش در فهرست اکران نوروزی سال 1401 که از 18 اسفند ماه آغاز می شود، دستکم سه اثر حضور دارند که در جشنواره فیلم فجر سال با حضور موفق و درخشان، فیلم هایی مانند «موقعیت مهدی»، «مرد بازنده» حضور دارند. و «روز صفر». دو فیلم «موقعیت مهدی»، «مرد بازنده» در چهلمین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ حضور داشت و فیلم «روز صفر» سعید ملکان را در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر شرکت کرد. این فیلم به دلیل فراگیری پاندمی در کشور در طی دو سال گذشته، در صف طویل اکران فیلمهای سینمایی ماند تا در نهایت طلسم عدم نمایش فیلم در بهار سدهی جدید شکست و راهی اکران نوروزی شد.

مهمترین بخش این محصول کیفیت محصول است.

فیلم مردی که گریه کرد

فیلم مرد بازنده به کارگردانی محمدحسین مهدویان، از آثاری بود که در جشنواره فیلم فجر چهلم استقبال مخاطبان خیلی قرار گرفت و در اولین روز پیش فروش بلیت فیلم های جشنواره، همه بلیت های آن به فروش رسید. فیلم «مردی که گریه کرد» درباره علوم انسانی سریال «بقا» است.

فیلم سینمایی «مرد بازنده» از مضمونی جنایی – معمایی است و روایتگر داستان کارآگاه میانسالی در آستانه بازنشستگی است، که در زندگی شخصیاش و در برخورد با فرزندانش نا مانده است. و بهترین محصول غذایی کدام است بهترین محصول غذایی کدام است بهترین محصول غذایی کدام است بهترین محصول غذایی کدام است؟

آخرین اشتباهات مهدویان، نادرست ترین فیلمی که بدون مشکل ترین موضوع ساخته شده است. در این فیلم شما آزاد هستید، شما آزاد هستید، شما آزاد هستید، شما آزاد هستید، شما آزاد هستید، شما آزاد هستید، شما آزاد هستید، شما آزاد هستید.

کدام فیلم های جشنواره فجر در نوروز اکران می شوند

فیلم روز صفر

فیلم سینمایی روز صفر در سال 1398 سوسید سعید ملکان تهیه و تولید شد. این اولین فیلم جعلی در جهان است. در این فیلم شما اولین فیلم، اولین فیلم ایرانی، اولین فیلم فیلم را خواهید یافت.

فیلم «روز صفر از مضمونی تریلر و ماجراجویانه است و داستان آن دستگیری عبدالمالک ریگی با بازی ساعد سهیلی پیش میرود که ماموران اطلاعاتی کشور درصدد یافتن او هستند. امیر نسل در این فیلم در نقش یکی از مامورین اطلاعاتی، بازی متفاوت و قدرتمندی را به نمایش گذاشت که او را در زمره نامزدهای دریافتی از بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر قرار داد.

یکی از نقاط قوت این فیلم سینمایی را می توان در شخصیت پردازی قوام یافته اثری در کنار روایت داستان فیلم دانست که بیآنکه بر روی یکی از موانع پرداختن به دیگری باشد. با توجه به داستان فیلم برگرفته از داستان زندگی عبدالمالک ریگی است و عملیات پیچیده ای که برای دستگیری او طراحی شده بود، این فیلم می تواند به راحتی به یک اثر غراق شود که تماشاگر آن را پس بزند، اما کارگردان با هوشمندی بر روی روی می آورد. لبه‌ی ظریف تیغ گام بردارد و فیلم را به سلامتی در دام این معضل عبور می‌دهد.

فیلم «موقعیت مهدی»

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» یکی از آثار تحسین شده جشنواره چهلم بود که همراه با فیلم «علفزار» طلایهداران نامزدی در رشته های متعدد اصلی و جشنواره فرعی بودند و در نهایت نیز این فیلم جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم اول را از آن خود کرد.

مطالب مرتبط: خرید بلیت فیلم الفزار

فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازیفر و ساختن حبیب الله والی نژاد در ابتدا یک مینی سریال چند قسمتی به سفارش صدا و سیما بود که داستان آن در مورد لشگر 31 عاشورا به فرماندهی شهید مهدی باکری است. سازندگان سریال از دل فیلم مرده اند. فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» روایتگر زندگی مهدی باکری از آشنایی با همسرش و ازدواج با ایشان تا زمان شهادت برادر کوچکترش حمید باکری و در نهایت شهادت خودش، در شش پرده است.

شاید یکی از دلایلی که این فیلم علاوه بر تحسین برانگیزان است، با استقبال مخاطبان نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد و افراد زیادی برای خرید بلیت فیلم موقعیت مهدی به سامانه های آنلاین فروش بلیت به عنوان سینمات رجوع کنند، را باید در این نکته جست و جو کرد که فیلم تنها بر زندگی یک شهید است. به عنوان یک فرمانده و مبارز در خطوط مقدم جبهه جنگی که مشخص نشده است، و بیشتر از آن به دنبال نشان دادن یک شخصیت فرازمینی و مقدس باشد، به دنبال تصویر کشیدن یک انسان در قالب یک انسان با تمام نقاط ضعف و قدرتش است. تمام مسائل مربوط به ازدواج و خانواده، تمام مسائل مربوط به زندگی و مرگ و تمام مسائل مربوط به زندگی و مرگ.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما